שתף קטע נבחר

מזל טוב: פרס חוגג יום הולדת 80

יו"ר מפלגת העבודה וראש הממשלה לשעבר ציין בשבת שמונה עשורים. החגיגה הגדולה בהשתתפות קלינטון - רק בספטמבר

יו"ר מפלגת העבודה וראש הממשלה לשעבר, שמעון פרס, חגג אתמול (שבת) את יום הולדתו השמונים. בעוד שאמש חגג עם בני משפחתו, יערכו החגיגות הגדולות ליום הולדתו רק באמצע חודש ספטמבר. 

 

כפי שפורסם לראשונה ב-ynet צפוי נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון, לכבד את פרס בנוכחות במסיבת יום הולדתו שתערך באירוע רב משתתפים בהיכל התרבות בתל-אביב. לארוע הוזמנו אישי ציבור מהארץ ומהעולם, נציגים של ממשלות זרות בארץ, וכן אמנים - ביניהם אנריקו מסיאס, גליקריה, שרית חדד וריטה. ביום השני לאירועים יתקיים כנס באוניברסיטת תל-אביב, ולאחריו תיערך מסיבה אצל איש העסקים יוסי מימן.

 

מרוסיה הלבנה לראשות הממשלה

 

פרס נולד בשנת 1923 בוישניבה שברוסיה הלבנה. הוא עלה לארץ ישראל עם משפחתו בשנת 1934.

ב-1959 נבחר פרס לראשונה לכנסת מטעם מפא"י והתמנה לתפקיד סגן שר הביטחון. ב-1965 פרש ממפא"י יחד עם בן-גוריון, היה ממקימי רפ"י והיה מזכ"לה. ב-1968 היה ממצדי הקמת מפלגת העבודה והצטרפותה של רפ"י אליה. בשנים הבאות כיהן הוא בתפקידי שר בממשלתם של גולדה מאיר ושל יצחק רבין.

 

 

באפריל 1977, בעקבות התפטרותו של רבין, כיהן כממלא-מקום ראש הממשלה והיה למנהיג המפלגה בפועל. בעקבות הפסד המערך בבחירות במאי 1977, נבחר פרס לתפקיד החדש של יושב-ראש מפלגת העבודה, והנהיגה באופוזיציה עד הקמת ממשלת האחדות הלאומית בשנת 1984.

 

במארס 1990- בעקבות הקיפאון בתהליך השלום, החליטה המפלגה בראשותו להצביע אי אמון בממשלה, אולם לאחר שהממשלה הופלה ב-15 במארס לא הצליח להקים ממשלה חלופית לאחר ששני ח"כים התכחשו לחתימת מפלגתם על ההסכם הקואליציוני והמערך עבר שוב לאופוזיציה.

 

ב-10 בדצמבר 1994 קיבל את פרס נובל לשלום יחד עם יצחק רבין ז"ל ויאסר עראפת.

 

בשנים 1996-1995 כיהן פרס כראש הממשלה לאחר רצח ראש הממשלה, יצחק רבין ז"ל. בבחירות לכנסת ה-14 ביוני 1996 הפסיד פרס לבנימין נתניהו בהפרש של פחות מ- 30,000 קולות וחזר לכהן כראש האופוזיציה עד שאהוד ברק נבחר ליושב ראש המפלגה ביוני 1997.

 

 

 


פורסם לראשונה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
חג לו שמח
צילום: איי פי
צילום: טל כהן
וזר לו פורח
צילום: טל כהן
צילום: רויטרס
היום יום הולדת
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס
לשמעון
צילום: רויטרס
צילום: איי פי
פרס
צילום: איי פי
מומלצים