שתף קטע נבחר

תושייה: פרמדיק הציל טובע באמצעות "חבל" מאולתר

צוות מד"א הוזעק לחוף הים באשדוד בשל אדם שהחל לטבוע. כשהגיע למקום התברר שאין מצילים ואין מי שיכול להציל את האיש. הפרמדיק הגה רעיון מקורי: 30 החרדים שהיו בחוף יפשטו את חולצותיהם, ייצרו מהם חבל ויצילו את הטובע

מה עושים כאשר אדם טובע בחוף של דתיים בשעת לילה מאוחרת, כשבמקום אין מצילים? פרמדיק של מד"א ביקש מכ-30 חרדים ששהו על החוף לפשוט את חולצותיהם, הכין מהם חבל מאולתר ומשה את הטובע מהמים. "לימדו אותי שאין דבר כזה שאין פתרון", סיפר הפרמדיק על הרעיון שצץ במוחו.

 

בלילה שבין שבת לראשון התקבלה במוקד מד"א באשדוד הודעה על אדם טובע בחוף הדתי באשדוד. ניידת טיפול נמרץ, בה ישב הפרמדיק אמיר בן נפלא, בן 30, יצאה למקום. "כשהגענו ראינו במרחק של כ-25 מטר מהחוף אדם שקורא לעזרה. בחוף היו שוטרים וגם כמה עשרות חרדים", סיפר בן נפלא, "ביקשתי מהמוקד להזעיק כיבוי אש ומצילים, אבל בינתיים נשארנו חסרי אונים למראה האיש הטובע".

 

בן נפלא, שמשמש כפרמדיק בתחנת מד"א אשדוד מזה חמש שנים, כבר נקלע לסיטואציות לא קלות. לדבריו, בקורס הפרמדיקים שעבר וכן בהדרכות שהוא מעביר לחניכים, המסר הוא שחייבים למצוא פתרון לכל מצב על מנת להציל חיים. "הים היה סוער וחשוך", סיפר, "כל מי שניסה לשחות לעבר הטובע, חזר מיד בחזרה. הייתי חייב למצוא פתרון מהיר. אז הבנתי שהחרדים לובשים חולצות ארוכות. ביקשתי מהם לפשוט את החולצות. חלק רצו להביא לי גם ציציות ומכנסיים. קשרנו את שרוולי החולצות אחת בשנייה ויצרנו חבל".

 

השלב הבא במשימת החילוץ, עליה "פיקד" בן נפלא, היה לשחרר את החבל למים. "החרדים התחילו להיכנס למים", אמר בן נפלא, כשהם אוחזים ב"חבל". "יצרנו שורה של אנשים מהחוף ועד שהגענו לטובע, כשהחבל מחזיק אותם מעל המים. וחילצנו את הטובע".

 

לדברי הפרמדיק, הטובע, צעיר דתי ממרכז הארץ, היה באפיסת כוחות. "הוא פונה לבית חולים ברזילי באשקלון לבדיקות, אבל בסך הכל יצא בשלום מהסיפור".

פורסם לראשונה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
החרדים והפרמדיק הצילו את הטובע (צילום ארכיון)
צילום: סלימאן אבוגוש
מומלצים