שתף קטע נבחר

חשד: אנשי עסקים "סייעו" כספית לשרון בפרשת קרן

עיתון "הארץ" חשף הבוקר מסמך לפיו אנשי עסקים, ובהם על פי החשד אריה גנגר, ידידו של ראש הממשלה, העבירו בבהילות כספים לגלעד שרון לאחר שהתגלה כי המשטרה חוקרת את פרשת סיריל קרן. הכספים הועברו על ידי אותו בנק באוסטריה שדרכו עברה "הלוואת קרן". גלעד שרון סירב להגיב

בנו של ראש הממשלה, גלעד שרון, החזיר בבהילות את הכסף שהועבר אליו מסיריל קרן באמצעות הלוואה מאנשי עסקים - הכסף הועבר דרך אותו בנק באוסטריה שדרכו הועברו הכספים מסיריל קרן. גורמים בפרקליטות ובמשטרה סבורים כי עובדה זו מחזקת את החשדות לגבי  מעשי שוחד לכאורה המערבים את ראש הממשלה ובנו - כך מגלה הבוקר (יום ד') העיתון "הארץ".

 

לידי העיתון הגיעה בקשת המדינה לחיקור דין באוסטריה, לגבי "פרשת סיריל קרן". מהמסמכים עולה כי המשטרה חושדת ששני אנשי עסקים - שהחשד הוא כי אחד מהם הוא אריה גנגר, ידידו הוותיק של שרון - הם שהעבירו את הכספים שנועדו לכסות על ההלוואה ה"בעייתית" מסיריל קרן.

 

גנגר, מסתבר, כבר נחקר בפרשה ביחידה הארצית לחקירות הונאה - אולם שמר על זכות השתיקה. אין צורך לומר כי מעורבותם של אנשי עסקים בכירים, שלהם אינטרסים מובהקים - בהעברת כספים למשפחתו של ראש הממשלה, היא עניין בעייתי ביותר העלול לייצר חשד כבד לשוחד.

 

מדוע נאלץ גלעד שרון "לכסות" על ההלוואה? על פי הפרסום, לאחר שגילה כי המשטרה חוקרת את העברת מיליון וחצי הדולרים מקרן, הידיד מדרום אפריקה, החליט להחזיר במהירות את הכסף. במקביל, פעל להחזיר הלוואה שנלקחה מבנק דיסקונט באפריל 2002. ההלוואות מדיסקונט ומסיריל קרן נועדו למטרה אחת - לסגור את החוב מפרשת התרומות הבלתי חוקיות בפריימריס 99 של אריאל שרון.

 

אנשי העסקים, ובהם על פי החשד גנגר, העבירו לשרון הבן את הסכום - דרך אותו בנק ממש שדרכו התקבלה "הלוואת קרן", כך סבורים במשטרה. בשל כך, בין היתר, מתחזקת הדחיפות בבדיקת המסמכים הרלוונטים - אותם מסרב גלעד שרון להעביר, לפי שעה.

 

אגב, "ידיעות אחרונות" חשף בינואר השנה כי לסיריל קרן היה קשר עסקי עם אריה גנגר: ב-1992 הפך גנגר לדירקטור ב"רלדן", חברת האופנה הבריטית שבבעלות קרן.

 

תגובות

 

גלעד שרון אמר הבוקר ל-ynet כי הוא "איננו מעוניין להגיב" בנושא. עורך דינו, מיכה פיטמן, הבהיר: "אנחנו לא מגיבים לכתבות בעיתונים אלא רק בבית המשפט".

 

מקורבי ראש הממשלה, אריאל שרון, אמרו ל-ynet: "המערכת שמייבבת על שיבוש החקירה על ידי משפחת שרון, במקום לאכוף את שלטון החוק עוסקת בעיקר בהדלפות ובשיבושי חקירה על ידי הדלפה נוספת של מסמכים. זוהי חקירה שמטרתה לפגוע פוליטית בראש הממשלה ולא לגלות את האמת. נראה שהלקחים מפרשת הפרקליטה גלאט-ברקוביץ' לא נלמדו. שיבוש הליכי חקירה באמצעות הדלפת מידע זו עבירה ברורה לחלוטין".

 

גורמים משפטיים הגיבו:  "מדובר בהאשמות מופרכות. מי שהיה מכיר את העובדות, לא היה מפנה אצבע מאשימה לפרקליטות באופן כל כך לא רציני".


פורסם לראשונה

 

בהכנת הכתבה השתתפו דיאנה בחור-ניר וורד לוביץ'
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוד רובינגר, ידיעות אחרונות
שרון עם אריה גנגר (מרכז) וסיריל קרן (משמאל)
צילום: דוד רובינגר, ידיעות אחרונות
צילום: חיים הורנשטיין
גלעד שרון. לא רוצה להגיב
צילום: חיים הורנשטיין
מומלצים