שתף קטע נבחר

רמלה ולוד: הורי התלמידים ישלמו פחות

בזכות תכנית 'אופק', שבמסגרתה מוזרמים עשרות מיליוני שקלים ללוד ולרמלה, לא ייפגעו ההורים מהקיצוצים בתקציבי החינוך. תשלום החובה היחידי שאושר הוא עבור ביטוח תאונות אישיות, בסך 28 שקל. התשלום עבור סל תרבות נע בין 80 שקל ביסודי, ועד 180 בתיכון

תוכנית 'אופק' לטיפול הנקודתי בחינוך בלוד וברמלה נותנת מענה לרוב הקיצוצים שביצע משרד החינוך ברחבי הארץ, וגם משתתפת במימון פעילויות חברתיות ופרויקטים שבדרך כלל ממומנים במלואם על ידי ההורים. ברמלה תהיה גם השתתפות בהוצאות של בתי הספר התיכוניים.

בני סמואל אמר עם פתיחת שנת הלימודים כי ועד ההורים העירוני בלוד יעמוד על המשמר, "כדי לוודא שאף בית הספר לא יחרוג ממה שמותר לו לגבות, מצד אחד. ומצד שני נדאג לטפל בהורים סרבנים, לא שלא רוצים לשלם".

תשלום החובה היחיד שהכנסת אישרה השנה הוא ביטוח תאונות אישיות. התשלום המקסימלי שיכול בית ספר לגבות עבורו הוא 28 שקל. תשלום החובה עבור בריאות השן בוטל וימומן על ידי משרד הבריאות. שאר התשלומים שמותר לגבות מההורים הם תשלומי רשות, שאין לכפות על ההורים לשלמם, אלא לגבותם בהסכמת הרוב. תשלומי הרשות מיועדים לטיולים, פעילות תרבותית, מסיבות כיתה, השאלת ספרי לימוד, חוברות עבודה ומסי ועד הורים.

במסגרת תשלומי הרשות, הסכומים המקסימליים שמותר לבית הספר לגבות עבור סל תרבות, ללא הגבלה במספר הפעילויות, לרבות הסעות, הם: 80 שקל בגני הילדים; 100 שקל בבית הספר היסודיים; 150 שקל בחטיבת הביניים; 180 שקל בחטיבה העליונה.

עבור טיול בן חצי יום הסכום המירבי המותר לגבייה לתלמיד הוא: 263 שקל בגני הילדים, 641 שקל ביסודי, 851 שקל בחטיבת הביניים ו-881 שקל בבית הספר העל יסודי. לטיול בן יום אחד הסכום המירבי המותר לגבייה לתלמידי הוא: 298 שקל בגן, 676 שקל ביסודי, 886 שקל בחטיבת הביניים ו-916 שקל בעל יסודי. לטיול בן יומיים הסכום המירבי הוא 892 שקל ביסודי, 1,102 שקל בחטיבת הביניים ו-1,351 שקל בעל יסודי.

עבור תוכניות העשרה מעבר לשעות הלימודים, הסכום המירבי המותר לגבייה לתלמיד הוא 108 שקל לשעה בגני הילדים, 109 שקל לשעה ביסודי ו-133 שקל בתיכון.

"ההנחיה של משרד החינוך היא לא לחרוג מהתקרה שנקבעה", אמר סמואל, "ואנחנו נדאג שכך יהיה. אבל העניין הוא לא רק סכומים המקסימליים, כל יו"ר מכיר את ההורים בבית הספר שלו, ומחובתו לדאוג שהם לא ישלמו מעבר ליכולתם. אין חובה להגיע לתקרה, אפשר להנמיך אותה לפי האוכלוסייה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אגמון
נטל הקיצוצים בחינוך לא יפול על ההורים
צילום: אורן אגמון
מומלצים