שתף קטע נבחר

כ- 500 תלמידים רעבים בנתניה

בתי הספר וועדי ההורים בעיר מחלקים מדי יום עשרות כריכים לילדים, שמפאת המצוקה הכלכלית בביתם מגיעים לבית הספר ללא אוכל. ועד ההורים העירוני: "מדובר בגידול של כ-20 אחוז ביחס לאשתקד במספר הילדים הרעבים". העירייה: "אגף הרווחה נערך למתן פתרונות"

כ-500 ילדים רעבים מגיעים מדי בוקר ללא אוכל לבתי הספר בנתניה. כך עולה מדיווח ועד ההורים העירוני בנתניה.

בתי הספר, בשיתוף וועדי ההורים בעיר, מגייסים, בעזרת תרומות מבעלי עסקי מזון, עשרות כריכים ומחלקים אותם מדי יום לילדים, שמפאת מצבם הכלכלי הקשה מגיעים לבתי הספר ללא אוכל.

חבר וועד ההורים העירוני, בועז כספי: "500 ילדים רעבים מגיעים מדי בוקר ללא אוכל לבית הספר. מדובר בגידול של כ-20 אחוז ביחס לשנה שעברה, כשעדיין, היות שרק התחילה שנת הלימודים, אין מידע מדויק על כל התלמידים. כמעט בכל בתי הספר היסודיים בעיר קיימת תופעה בה ילדים מגיעים ללא אוכל לבית הספר. בעיקר מדובר על עולים חדשים, וכן על המגזר הדתי, בו התופעה הולכת וגדלה".

לטענת כספי, אגף הרווחה בעירייה אינו מכיר את כל המשפחות. "הורי התלמידים מתביישים לפנות לגורמים חיצוניים, חלקם עולים חדשים שאף אינם בקיאים בפרוצדורות. אלינו, חברי וועד ההורים, מגיעות השמועות מפה לאוזן. מדי סופשבוע אני הולך למסעדות כדי לחלק מזון למשפחות הילדים. הגעתי למשפחות שאפילו גז לבישול לא היה בביתם. ביום שישי האחרון הגעתי למוסד לילדים בעיר, שעקב הורדת תקציב לא היה ברשותו מזון לספק לילדים החוסים בו. אגף הרווחה בעיריית נתניה לא יודע על כל הילדים הללו, ישנן משפחות שלא מגיעות אליו".

יו"ר ועד ההורים העירוני, נוגה זילברבוך: "אימצנו טכניקות מסוימות, כדי שהענקת הסנדביצ'ים בבתי הספר לא תבייש את הילדים בפני חבריהם לכיתה. לדוגמה, אנו עורכים 'ימי סנדביצ'ים' מטעם ועד ההורים בשיתוף בתי הספר וצוות המורים, בהם משלמים כל ילדי בית הספר עבור סנדביצ'ים שוועד ההורים הכין. בכסף הזה קונה ועד ההורים מנות אוכל לאותם ילדים מעוטי יכולת, הלומדים כמעט בכל בתי הספר בעיר".

אם חד-הורית שבנה לומד בכיתה א' באחד מבתי הספר בנתניה, סיפרה השבוע: "אני נמצאת במצב כלכלי כל כך ירוד שאין לי כסף אפילו לקנות לחמנייה או מעדן במכולת, ואני נאלצת תמיד 'לרשום'. כל 28 בחודש אני מחכה בקוצר רוח ל-2,500 שקל שמגיעים מהביטוח הלאומי. אני מוטרדת מאיך להתחיל לשלם את כל החובות שהצטברו במשך החודש. לכל ילד יש זוג נעליים אחד בלבד, ברגע שאחד ייקרע, אני לא יודעת מה אעשה. ועד ההורים של בית הספר תומך בי כמו משפחה, החל ממזון ובגדים וכלה בקשר טלפוני של פעם בשבוע. אינני יודעת מה הייתי עושה בלעדיהם, אי חייבת להם את חיי".

מעיריית נתניה נמסר: "למיטב ידיעתנו אין ילדים רעבים בנתניה, שכן בכל מקרה שבו מקבל אגף הרווחה העירוני דיווח על מחסור, נערך האגף בשיתוף הארגונים הוולנטרים השונים למתן פתרונות. בנוסף, מפעילה העירייה בהרבה מגני הילדים ובתי הספר בנתניה יום לימודים ארוך. במסגרתו ניתנים לתלמידים שיעורי העשרה ותיגבור וכן ארוחת צהרים חמה. בסך הכל, מקיפה התוכנית אלפי תלמידים בעיר, דבר המקל על ההורים את הנטל החינוכי והכלכלי. צריך לזכור, כי המחסור והעוני אינו בעיה נקודתית של העיר נתניה, אלא של המדינה כולה. רק שינוי במערך הקיצבאות וההקצאות, והפעלת מדיניות חברתית כוללת, יביאו לשיפור דרמטי בנתונים שהפכו בשנים האחרונות למנת חלקנו".

ממשרד החינוך נמסר: "המשרד והרשות המקומית משתתפים בהזנת תלמידים דרך מרכזי נוער, פנימיות יום ומוסדות לחינוך מיוחד. כמו כן, מעניק המשרד מלגות לתלמידים נזקקים. הורים המבקשים להיעזר במערך המלגות מתבקשים לפנות להנהלת בית הספר".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מאיר פרטוש
חלק מהתלמידים מתביישים לבקש עזרה
צילום: מאיר פרטוש
מומלצים