שתף קטע נבחר

קורנת בפינה

איה קורן לא מסכימה שישוו אותה לאלונה, בת דמותה ב"אהבה מעבר לפינה". היא לא מוכנה שספר ייגע בשערה ומטילה וטו על שאלות שלא נראות לה. כשהיא משחקת היא רוצה להרגיש הכי נוח, לכן משתמשת במלתחה האישית ומדברת בדיוק כמו בחיים. והיא לא מבינה למה עושים כזה עניין איתה ועם יהודה לוי

כבר שנתיים מרצדת איה קורן, 24, מעל המסך הגדול והקטן. "דקות של תהילה", "יוסי וג'אגר", "החברים של שלומי" ו"חתונה מאוחרת" וגם תפקידי אורח ב"הבורגנים" ו"שבתות וחגים". עכשיו היא אלונה המיוסרת, המשפחתית וטובת הלב ב"אהבה מעבר לפינה". אמרתם איה קורן - והקונוטציה המיידית היא של אחת שבטח מסובכת באיזה רומן בעלילה, בתפקיד היפהפייה שכולם, אבל כולם, מתאהבים בה.

 

"אני לא מסכימה לטייפ קאסט הזה", היא מודיעה. "לדעתי, כל הדמויות שגילמתי עד היום שונות זו מזו ושונות ממני. כשאני באה לעבוד על דמות, אני מתייחסת לאופן שבו היא מתמודדת עם דברים: המשפחה שלה, החברה סביבה. הרבה פעמים אני שואלת את הדמות שאלות, והרבה פעמים התשובות יוצאות שונות לגמרי מאיה המציאותית, ואני אוהבת את זה".

 

כשאומרים לה שנוכחותה מזכירה מאוד את בת דמותה הטלוויזיונית, היא ממהרת לענות, "לתקשורת יש נטייה לאפיין אנשים לפי חיצוניות, וזה מקרין על התרבות כולה, שבה בני האדם קובעים את אמות המידה שלהם לפי המעטפת החיצונית".

 

אין שום קשר בינה לבין אלונה, היא מתעקשת. "תהליך איפיון הדמות גורם לי להתרחק מעצמי, וזה אחד הכייפים במקצוע. אתה תופס פרספקטיבה אובייקטיבית על עצמך, ולומד איך להתנהג אל אנשים אחרים. לא לשפוט אותם, לקבל אותם כמו שהם. אלונה ואני מדברות באותו חיתוך דיבור? החלטתי שאני לוקחת את הטקסטים ואומרת אותם בצורה הכי טבעית, שיישמעו כמה שיותר אמינים".

 

טוענים שהשפה ב"אהבה מעבר לפינה" עממית ביותר. לא היתה לך בעיה עם זה?

 

"להפך, אני חושבת שהטקסטים נכתבו באחלה שפה, השפה בה אנשים מדברים. אנחנו הרי לא תמיד מדברים בשפה מדויקת ובמשפטים שלמים, ובעיני זה נשמע יותר אמין".

 

המלתחה שלך במציאות נראית בדיוק כמו המלתחה של אלונה.

 

"בגלל שרציתי להרגיש כמה שיותר טבעית ונינוחה. שלא כמו בפרויקטים אחרים שעשיתי, כאן היתה עבודה יומיומית במשך כמה חודשים, והיו ימים שהייתי צריכה לצלם 17 סצינות ביום. רציתי גם לרכך את האווירה המלאכותית שבאולפן".

 

אז מי זו איה קורן האמיתית?

 

"אי אפשר להגדיר את זה במשפט. מי זאת יפעת האמיתית? נו, נראה אותך. איה האמיתית זו איה שמשתנה כל הזמן, ואני לא יכולה להגדיר. ברגע שאני מגדירה, זה הופך ללא רלבנטי".

 

כפי שאולי הבנתם, קורן היא מרואיינת לא קלה, גולשת לפילוסופיות, ובנוסף אוהבת להטיל וטו על שאלות שלא בדיוק נראות לה. רק תזכירו לה שבנעוריה היתה לכמה שניות דוגמנית, והיא תענה מייד שזה לגמרי לא רלבנטי. לצילומים שלפניכם, שנערכו בחצר ביתה, הודיעה כי אין טעם שנביא ספר, כי היא לא מוכנה שייגעו לה בשיער. על המאפרת מוניק בן מלך ציוותה לאפר אותה איפור מינימלי. מזל שאת הבגדים שהביאה שרונה אבנרי, הסטייליסטית של הצילומים, היא דווקא אהבה. מזל שמחוץ לראיון היא באמת נחמדה. עד כדי כך ששקלתי לאמץ אותה כחברה הרוחנית שלי.

 

העלילה העיקרית ב"אהבה מעבר לפינה" נעה בין הרומן הבלתי אפשרי לכאורה בין אלונה (קורן), שלמשפחתה פיצרייה שכונתית ותיקה, לבין ליאור (יהודה לוי), בן עשירים מפונק, שלמשפחתו רשת פיצריות מתחרה, ויש לו גם חברה הורסת, עדן (מירי בוהדנה). קורן ולוי חברים טובים עוד מהצבא, מהתקופה בה שירתו בלהקות צבאיות והיו אלמונים לגמרי. אחר כך שיחקו יחד ב"דקות של תהילה" וב"יוסי וג'אגר". לוי הוא זה ששיכנע את קורן לקבל את תפקיד אלונה. "עושים כזה עניין עם יהודה, כל הזמן שואלים אותי עליו", היא אומרת. "מה אני אמורה להגיד על זה? גם עם צאק ברקמן הייתי בלהקה צבאית, עבדנו ביחד ב'דקות של תהילה', וגם הוא חבר טוב".

 

עם כל הכבוד לצאק ברקמן, אנחנו מדברות על יהודה לוי, כוכב בקנה מידה ישראלי.

 

"יהודה שחקן גאוני, פרטנר מצוין ואני מפרגנת לו מאוד. אבל אנשים מערבבים בין הסידרה לבין המציאות. זה לא יהודה ואיה, זה אלונה וליאור, זאת העבודה שלנו - בדיוק כמו שאנשים אחרים הולכים בבוקר למשרד. מה שכן, בהפקה היינו כמו משפחה. אני, דפנה רכטר (דניאלה, אמא של אלונה) ואגם רודברג (שירלי, אחותה הצעירה) השתדלנו להפוך את הסצינות בינינו לכמה שיותר מציאותיות, להתנהג כמו שאמא, בת ואחות מתנהגות אחת לשנייה. זה היה העיקרון על סט הצילומים, שלכולם אכפת אחד מהשני, והרבה בזכותו של הבמאי, עופר וייצמן".

 

איזה יחסים יצרת עם מירי בוהדנה? עדן, הדמות שהיא מגלמת, מתעבת את אלונה.

 

"זו היתה הפעם הראשונה בה עבדתי מול מירי וזה היה סבבה, ובעיקר מצחיק. אנחנו מאוד מחבבות אחת את השנייה. היחסים בין הדמויות הם כמו בין שתי חתולות. היינו מצלמות סצינות ומתפוצצות מצחוק, היה קשה לצלם אותנו".

 

נראה לי שבמציאות העולמות שלכם שונים לגמרי.

 

"מה זה משנה אם אותי ואותה מעניינים דברים אחרים בחיים? אז אני לא יכולה לחבב אותה וליהנות מחברתה? זה בא ממקום בסיסי. אני פשוט אוהבת אנשים, ואני לא מתכוונת לדבר עליה מעבר לזה".

 

את חושבת שהיית מסוגלת לגלם דמות כמו עדן?

 

"אולי כן ואולי לא, זו התשובה הכי אמיתית שאני יכולה לתת לך, שהרי אין טעם לדבר על משהו שמשתנה כל הזמן".

 

בינתיים היא בהודו

 

כשעלתה "אהבה מעבר לפינה", דיווחו אולפני הרצליה כי ברצונם לעשות משהו שדומה לאופרות הסבון בחו"ל - סידרה עם מספר אין סופי של פרקים. בפועל צולמו 100 פרקים בלבד, ולא ברור אם שלוש הזכייניות ירכשו עונה נוספת. איה קורן מבחינתה סיימה את הצילומים, וטסה לאחרונה עם בעלה, אייל, להודו לתקופה בלתי מוגבלת. אולפני הרצליה בתגובה: "עוד בתחילת הצילומים ידענו שאיה קורן מתכננת לצאת לחופשה ארוכה, ובלי לחשוף את העלילה בפרקים שיבואו, נגלה שיש הסדר מתאים לדמות שאיה מגלמת. נשמח לראותה שבה לסידרה, אם היא תמשיך לעונה שנייה. קורן שחקנית נפלאה ואנו מאחלים לה הצלחה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שמואל יערי
איה קורן. "תהליך איפיון הדמות גורם לי להתרחק מעצמי"
צילום: שמואל יערי
צילום: שמואל יערי
עם יהודה לוי (משמאל) ואסי כהן. "אנשים מערבבים בין הסידרה למציאות"
צילום: שמואל יערי
לאתר ההטבות
מומלצים