שתף קטע נבחר

חלפון ערער לעליון על ההחלטה להשאירו במעצר

הכדורגלן, שנאשם בקשירת קשר ליבוא סם מסוג קוקאין, ערער על החלטת ביהמ"ש המחוזי להשאירו במעצר עד תום ההליכים. בערעורו טוען חלפון, באמצעות עו"ד אביגדור פלדמן, כי בית המשפט שגה כאשר קבע כי למרות עברו הנקי, לא ניתן להבטיח את שלום הציבור מפניו

הכדורגלן פליקס חלפון ערער היום (ד') לבית המשפט העליון באמצעות עורך דינו, אביגדור פלדמן, על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב להשאירו במעצר עד תום ההליכים נגדו.

 

כזכור, כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד אורי אביטל ופליקס חלפון מייחס לשניהם עבירה של קשירת קשר ליבוא סם מסוג קוקאין במשקל של כחמישה ק"ג מונצואלה דרך מדריד לישראל.

 

על פי כתב האישום, סיכמו חלפון ואביטל כי האחרון יטוס לונצואלה, שם ירכוש את הסם ויביאו ארצה. כמו כן סיכמו, כי חלפון יממן את הטיסה ורכישת הסם. עוד נטען, כי השניים פנו לסוכנות נסיעות ביפו, בה ערכו בירורים באשר לכרטיסי טיסה לונצואלה. ב-6 באוגוסט השנה הזמין אביטל כרטיסי טיסה עבורו לונצואלה ובאותו יום הגיע חלפון למשרד הנסיעות ושילם עבורם. הטיסה יצאה למדריד ומשם לונצואלה, יומיים לאחר מכן. באותו יום, כך נטען בכתב האישום, הגיע חלפון לנתב"ג ומסר לאביטל 40 אלף שקל במזומן. אביטל יצא לונצואלה ורכש שם את הסמים. עשרה ימים לאחר מכן, חזר לישראל עם מזוודה אחת ובה סמים, כאשר המזוודה השנייה הגיעה לארץ רק למחרת.

 

אביטל נעצר עם נחיתתו. עוד נטען בכתב האישום, כי במהלך שהייתו של אביטל בחו"ל היו שני הנאשמים בקשר שוטף זה עם זה ועדכנו אחד את רעהו בהתפתחויות השונות. חלפון המתין בנתב"ג לנחיתתו של אביטל על מנת לקחת את הסמים.

 

בערעורו טוען חלפון, באמצעות עורך הדין פלדמן, כי בית המשפט המחוזי שגה כאשר קבע כי למרות עברם הנקי של השניים, לא ניתן להבטיח את שלום הציבור מפניהם. בערעור נכתב כי "בכל הנוגע לחלפון, זהו תיק המורכב מראיות נסיבתיות חלשות ביותר, שאינן מגיעות לידי הוכחה לכאורה של האשמה. ניתן לומר כי אין כל סיכוי סביר שחלפון יורשע בסיום המשפט". עוד נכתב, כי אין אף ראייה ישירה הקושרת את חלפון לעבירות.

 

עורך הדין פלדמן מוסיף וכותב כי "לא היה כל קשר בין חלפון ואביטל בכל הימים בהם שהה אביטל בונצואלה. הקשר הטלפוני היחידי שהיה בין השניים התרחש, כאשר אביטל היה במדריד לפני שנסע לונצואלה. הווה אומר, כי אין כל ראייה לקשר בין אביטל וחלפון בזמן הרלוונטי ברכישת הסם".

 

עורך הדין מוסיף וכותב בערעור כי לא ניתן למצוא לטענתו, בכל עשרות עמודי פרטי השיחות, אף שיחה ממכשירי הטלפון של חלפון שעשויה ללמד על קשר לגורם פלילי זה או אחר, לא כל שכן, גורם העשוי להיות קשור לסמים.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דודו בכר
כתב אישום חמור. חלפון
צילום: דודו בכר
צילום: עטא עוויסאת
פלדמן: הראיות הנסיבתיות חלשות ביותר
צילום: עטא עוויסאת
מומלצים