שתף קטע נבחר

ליגת העל: מכבי חיפה גברה על הפועל ב"ש

הירוקים שניצחו 2:3 עלו למקום הראשון, בתום משחק מהנה מול מי שהובילה את הטבלה עד הערב. חיים העלה את האורחים ליתרון בדקה ה-4, זנדברג (11), קייסי (32) ורוסו (60) הפכו. רוסו ביצע תנועה מגונה לעבר הקהל של באר שבע במחצית הראשונה

מכבי חיפה עלתה הערב (ד') באופן זמני לראשות הליגה לאחר שניצחה בקרית אליעזר את המוליכה ערב המחזור, הפועל באר שבע, 2:3 בתום התמודדות מרתקת ורווויה באירועים.

 

למרות הניצחון והיכולת הגבוהה צריך מאמן חיפה, רוני לוי, להשמר מפני 'תסמונת פובליקום', הכוללת ספיגת שער בדקות הסיום וקלקול הרושם המצוין של חניכיו. בין שני השערים של באר שבע הפגינו הירוקים משחק שוטף, כדורגל מהנה והגיעו לשפע של הזדמנויות. בדרך הם גם הציגו את הזר הטוב ביותר בארץ, ג'ובאני רוסו. יעקב שחר, הבוס של הירוקים עדיין מנסה להביא לכרמל את אבי נמני , אבל מי צריך את נמני כשהקרואטי מנפק מאזן של שני בישולים ושער יפהפה. מעבר לרמה המקצועית הגבוהה, ירד רוסו לרמה חברתית נמוכה ביותר לאחר שהגיב להקנטות של אוהדי באר שבע בתנועה שאינה לקוחה ממדריך הנימוסים. 

 

גם באר שבע ראויה למחמאות, ראשית על השותפות לאחת מחוויות הכדורגל האמיתיות השנה וכן על החזרה למשחק בדקה ה-82 עם שער מצמק. החבורה של אלי גוטמן אמנם פינתה את המקום הראשון, אבל עם העמידה המצוינת על המגרש, המשמעת הטקטית וגם היכולת של השוער אסי רחמים, היא תשמור על קשר עין הדוק עם הפסגה.

 

מחצית ראשונה: השף הירוק

 

בעוד ההגנה של חיפה מתרגלת מדיטציה בהנחיית אגף ימין והאוהדים עוד עם שקיות הגרעינים סגורות, יצאה באר שבע למתפרצת מהירה. רמי אליהו, אחד המצטיינים בשורות באר שבע, העביר כדור מדוד מימין ואופיר חיים לא התקשה לגלגל מקרוב להעלות את קבוצתו ליתרון מהיר, ארבע דקות מהפתיחה.

 

כל מאמן יודע שחזרה מהירה מפיגור היא מבחן בגרות אמיתי. שבע דקות מהשער של האורחים סימן רוני לוי וי גדול בסעיף הקאמבק. ג'ובאני רוסו התחיל את מסיבת הגן שלו באגף ימין של באר שבע עם הגבהה מצוינת לרחבה שם התרומם גבוה מיכאל זנדברג ונגח היטב לפינה הימנית של רחמים. דקותיים לפני כן הציל רחמים את קבוצתו מנגיחה טובה של דנטה לופז, שניכר היה כי השתדל מאוד אך שוב לא מצא את הרשת. זנדברג לעומת זאת המשיך להיות פעיל ובדקה ה-23 שלח כדור מ-18 מטרים שהכניע את רחמים אך ניתז מהקורה החוצה. תשע דקות אחר כך הגיע הפרק השני בקונצרט הבישולים של רוסו, שוב מאגף ימין כאשר הפעם היה זה אדורם קייסי שנגח בזינוק לרשת. יניב קטן תרם למאזן של הירוקים בסטנגה עם טיל בדקה ה-35 מ-19 מטרים שהרעיד את המשקוף של רחמים.

 

מחצית שניה:  רוסו יצא מהמטבח

 

14 דקות לאחר ההפסקה הסיר רוסו את כובע השף וחבש את כומתת התותחן. עידן טל הנמרץ הגביה משמאל והכדור קפץ פעם אחת לפני שהקרואטי שלח אותו לחיבורים הימניים של רחמים. כשלרשותה יתרון של שני שערים הורידה מעט חיפה את הרגל מהדוושה אך עדיין נותרה הדומיננטית במגרש. גם המחליפים הטריים של לוי (באדיר, אברהמי וברדה) לימדו על ריפיון מסויים בקרב הירוקים.

 

בדקה ה-82 ניצלה באר שבע את הזחיחות החיפנית כדי להעלות בחדות את רמת המתח בקרית אליעזר. דדי בן דיין, שתרם רבות להתקפת חיפה החליט לתרום גם לקבוצתו, וסחט פנדל מאלון חרזי, שהכשילו מאחור וגם קיבל כרטיס צהוב מאלון יפת. רמי אליהו, מבשל השער הראשון, לא התקשה להכניע את דוידוביץ' אבל באר שבע לא הצליחה עד לסיום לשבור את קללת קרית אליעזר, שם לא ראתה נקודות מאז עלייתה לליגה.

 

הרכב חיפה: ניר דוידוביץ', אבישי ז'אנו, אריק בנאדו, אלון חרזי, אדורם קייסי, חורחה בריטס, מיכאל זנדברג (אליניב ברדה, 77), ג'ובאני רוסו, עידן טל (אסי אברהמי, 74), יניב קטן (ואליד באדיר, 65), דנטה לופז.

 

הרכב באר שבע: אסי רחמים, תומר חליבה, מירוסלב וייס, יניב אלול, דדי בן דיין, סתיו אלימלך (אורן סגרון, 58), בלסינג קאקו, רמי אליהו, רמיק יז'רסקי, דייגו סיסטון (אלעד בונפלד, 72), אופיר חיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
טבח ותותחן. רוסו בתנועה לא מגונה
צילום: ראובן שוורץ
צילום: ראובן שוורץ
חיים. שער מהיר
צילום: ראובן שוורץ
צילום: ראובן שוורץ
עידן טל. נמרץ
צילום: ראובן שוורץ
צילום: ספורט 5+
רמי אליהו. נשמך הנאחס בקרית אליעזר
צילום: ספורט 5+
צילום גלי תיבון
גוטמן. הצגה מהנה
צילום גלי תיבון
מומלצים