שתף קטע נבחר

הכדורסלן הענק מאנוט בול ישתתף במירוץ סוסים

הסודאני הענק (2.30 מ') שפרש ממשחק לפני שמונה שנים, עשה תפנית נוספת בקריירה הספורטיבית-יחצ"נית שלו. אחרי התנסויות קצרצרות בהוקי קרח ואיגרוף, ינסה בול את מזלו בשבוע הבא כרוכב סוסים על מסלול המירוצים

האם ראיתם פעם סוס עם שש רגליים? ובכן, זהו המחזה המוזר שיתגלה בוודאי לקהל שיגיע בעוד שבוע למירוץ הסוסים באיצטדיון ה'הוזייר פארק' בעיר אנדרסון שבאינדיאנה. לא, אין מדובר בסוס מוטאנטי שיתחרה במירוץ, שתי הרגליים הנוספות של הסוס המדובר יהיו אלה של רוכבו המוטאנטי - לא אחר מהענק הסודאני מאנוט בול, הכדורסלן הגבוה ביותר ששיחק אי פעם ב-NBA. עם 230 הסנטימטרים שלו, ספק אם הוא יצליח למנוע מכפות רגליו לגעת בקרקע, גם ממרומי האוכף על גבו של הסוס.

 

בול בן ה-43, שנבחר על ידי וושינגטון בולטס בסיבוב השני של דראפט ה-NBA בשנת 1985, שיחק 11 שנים בליגה האמריקנית ומיצב עצמו בתודעת אוהדי הכדורסל הוותיקים לא רק כשרוך ארוך ודקיק וחוסם מצטיין, אלא גם כקלע שלשות מפתיע ולא פחות מכך גימיק משעשע. מאז פרישתו ב-1995 (אחרי שבילה בוושינגטון, פילדלפיה 76', גולדן סטייט ווריורס ומיאמי היט) הפך לוחם שבט הדינקה לשעבר למחולל גימיקים מדופלם.

 

מלבד פרויקטים שונים ומשונים בתחום הכדורסל, פנה בול בשנה שעברה למגרש ההוקי קרח, שם ניסה ללא להצלחה להשתלב בקבוצת האינדיאנפוליס אייס (סיים את הפלירט שלו עם הספורט אחרי משחק בודד). בסוף 2002 נענה להצעתה של רשת הטלוויזיה 'פוקס' והתייצב לקרב סלברטיז מול כוכבה לשעבר של קבוצת הפוטבול, שיקגו ברס, וויליאם 'המקרר' פרי - מחולל גימיקים לא מבוטל בעצמו. בול יצא מנצח מהזירה וזכה אף לקדם את ארגון הצדקה שייסד לטובת אוכלוסיית מולדתו מוכת המלחמות, הרעב והעבדות.

 

במהלך סוף השבוע הודיע בול כי אחרי התנסותו בכדורסל, איגרוף והוקי קרח, תקבל הקריירה שלו מפנה חדש והוא כאמור ישתתף ביום שבת הבא במירוץ סוסים. בול שהוצג על ידי מארגני המירוץ כ"ג'וקי (רוכב הסוסים) הגבוה בעולם". כמו במקרים הקודמים, גם ההרפתקאה הנוכחית של בול נועדה כדי לעורר תשומת לב ציבורית לארגון הצדקה שלו ולמטרה לשמה הוקם - מלחמת האזרחים המתמשכת בדרום סודאן.

 

בול עצמו לא התבטא עדיין בנוגע ליוזמה האחרונה שלו, ולא בטוח שהוא צריך לומר הרבה. המחזה המוזר שצפוי על מסלול המירוצים ב'הוזייר פארק' בהחלט יתאים להגדרה 'ללא מלים'. מי יודע, בעזרת שני הרגליים הנוספות (רזות ודקיקות, אך ארוכות) שיספק בול לסוס, הוא עשוי אפילו לסיים לחצות ראשון את קו הזינוק.

  

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום allsport
בול עם מאגסי בוגס. בימיו ככדורסלן
צילום allsport
מאנוט בול. בימיו כשחקן הוקי קרח
צילום: איי פי
צילום: איי פי
סוס עם שש רגליים? אולי באינדיאנה
צילום: איי פי
מומלצים