שתף קטע נבחר

גורמים במשטרה: שרון ייחקר אחרי סוכות

על פי הגורמים, החקירה תתקיים במעונו של ראש הממשלה בירושלים בניהולה של ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, מירי גולן. בעוד כשבועיים יקבעו שופטי העליון האם לחייב את גלעד שרון למסור מסמכים הנוגעים לפרשה

ראש הממשלה, אריאל שרון, צפוי להיחקר בשבוע הבא במשטרה בפרשת ההלוואות מהמיליונר הדרום אפריקני סיריל קרן. כך אומרים היום (א') ל-ynet גורמים במשטרה.

 

החקירה תתקיים ככל הנראה במעונו הרשמי של ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים, ולדברי הגורמים, תנהל אותה ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת ניצב מירי גולן, שתלווה במספר חוקרים שעוסקים בפרשה.

 

החקירה המתקיימת כעת "נתקעה" מכיוון שהחוקרים מחכים להחלטה של בית המשפט העליון באשר למסירת המסמכים הרלוונטיים לעניין על ידי בנו של ראש הממשלה, גלעד שרון.

 

בעוד כשבועיים יישב הרכב של בית המשפט העליון ויחליט האם לתת פסק דין עקרוני וייעתר לבקשת המדינה להחזיר את התיק לבית משפט השלום בתל אביב ויאפשר לחייב את גלעד שרון להמציא למשטרה את המסמכים הנוגעים לפרשה. זאת לאחר שלפני כשבועיים קיבלו שופטי העליון את בקשת המדינה לערער על החלטת בית המשפט המחוזי בעניין.

 

אם בית משפט העליון לא יקבל את בקשת הפרקליטות לחייב את גלעד שרון למסור את המסמכים ויחליט שמדובר בשמירה על זכות השתיקה של החשוד, קשה להאמין שהחוקרים יזמנו שוב את בנו של ראש הממשלה לחקירה.

 

 

האי היווני: מחכים לעליון

 

גם בפרשת "האי היווני", שבה היה מעורב גלעד שרון כאשר הועסק על ידי הקבלן ואיש העסקים דודי אפל, ממתינים החוקרים להחלטת בית משפט העליון. השופטים אמורים לקבוע האם יוכלו לחייב לקבל את ההקלטות החסויות בהן נשמעים אפל וגלעד שרון מדברים.

 

גורמים במשטרה אומרים כי אם לא יימסרו הקלטות לחוקרי היחידה לחקירות פשעים בינלאומיים יהיה קשה מאד למשטרה ולפרקליטות לגבש כתב אישום נגד גלעד.

 

בתוך כך, נחשף היום ב"גלי צה"ל" כי נציבות שירות המדינה חוקרת חשד על פיו ארבעה מיועציו הפוליטיים של ראש הממשלה, אריאל שרון, עברו על החוק לאחר שעסקו בפעילות פוליטית למרות היותם עובדי מדינה, במהלך הפריימריס לליכוד לפני כשנה

 

על פי החשד, היועצים, יועץ הכנסת של ראש הממשלה אורן מגנזי, ושתי עוזרות נוספות שירז פרידמן ואלה רפאל, פעלו לקדם את בחירתו של יואל חסון יועץ פניות הציבור של ראש הממשלה לרשימה לכנסת.

 

החשד הוא כי יועציו של שרון המשיכו בפעילות למרות שקיבלו הנחיות משפטיות שאסרו עליהם לעשות כן כל עוד הם עובדי ציבור בשכר. ארבעת היועצים נחקרו בנציבות שירות המדינה לפני כשבוע. יואל חסון נחקר גם בחשד שהשתמש ברכב ממשלתי בתקופת ההתמודדות בפריימריס.

 

מלשכת שרון נמסר בתגובה כי עובדי הלשכה פעלו תחת הנחיות משפטיות ברורות בנוגע להימנעות מתעמולת בחירות במהלך מערכת הבחירות של שנת 2003.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באובאו
שרון. ייחקר לאחר החג
צילום: באובאו
צילום: שאול גולן
מחכה להכרעה. גלעד שרון
צילום: שאול גולן
צילום: אביגיל עוזי
תנהל את החקירה. גולן
צילום: אביגיל עוזי
מומלצים