שתף קטע נבחר

מלזיה: לא מתנצלים על דברינו נגד היהודים

שר החוץ המלזי הכחיש דיווחים לפיהם התנצל על דברי ראש ממשלתו כי "המוסלמים חייבים להביס את היהודים, השולטים בעולם". בריטניה זימנה את שגריר מלזיה לבירור בעקבות הדברים

שר החוץ המלזי, סעיד חאמיד אלבאר, הכחיש היום (ו') דיווחים לפיהם התנצל על דברי ראש הממשלה מהאטיר מוחמד בכנס המדינות המוסלמיות במדינה כי "1.3 מיליארד מוסלמים חייבים להביס את היהודים, השולטים בעולם". לדברי אלבאר, דבריו הוצאו מחוץ להקשרם.

 

מוקדם יותר דווח כי אלבאר אכן התנצל ואמר שדברי ראש הממשלה לא כוונו נגד העם היהודי, אלא נגד מדינת ישראל בלבד.

 

בתוך כך, ממשלת בריטניה זימנה את שגריר מלזיה לבירור בנוגע להתבטאויותיו האנטישמיות של ראש הממשלה. השר הבריטי, מייק אובריאן, הביע בפני השגריר את דאגותיה של בריטניה מהאמירות של מוחמד. לא נמסר מה הייתה תגובת השגריר.

 

"היהודים שולטים בעולם"

 

אתמול נמתחה מתקפה אנטישמית חריפה נגד ישראל והיהודים בוועידת המדינות האיסלאמיות.  מוחמד - המארח, קרא ליותר ממיליארד מוסלמים "להתאחד נגד כמה מיליוני יהודים".

 

מדובר, יש להסביר, בוועידה הגדולה ביותר של מדינות האיסלאם מזה כ-3 שנים. נציגים בכירים מ-57 מדינות משתתפים באירוע, הנמשך יומיים. דבריו של ראש הממשלה מוחמד, שהרבה בעבר לתקוף את ישראל, לא התקבלו כהפתעה - אולם הטון היה חריף במיוחד.

 

וכך אמר בין היתר היו"ר, רה"מ מלזיה מוחמד: "האירופאים הרגו 6 מיליון יהודים מתוך 12 מיליון, אבל היום היהודים שולטים בעולם באמצעות שליחיהם. הם גורמים לאחרים להילחם ולמות עבורם" (רמז עבה לאמריקנים ופעילותם בעיראק).

 

מוחמד הוסיף ושירטט את העימות בין העולם האיסלאמי ליהודים: "אנחנו מתמודדים נגד עם שיודע לחשוב. הם שרדו 2000 שנה של פוגרומים לא באמצעות מכות נגד אלא באמצעות המחשבה. הם המציאו את הסוציאליזם, הקומוניזם, זכויות האדם והדמוקרטיה - כך שכל פעולה נגדם תיחשב מייד לאסורה. כך הם יכולים להנות משיוויון זכויות".

 

ומה מטרת היהודים? "הם הצליחו להשיג שליטה ברוב המדינות בעלות העוצמה, והם - קהילה זעירה - הפכו למעצמה עולמית. אבל אסור ש-1.3 מיליארד מוסלמים יובסו בידי כמה מיליוני יהודים. חייבת להימצא דרך", לדברי מוחמד.

 

ראש ממשלת מלזיה הוסיף וקרא לעולם המוסלמי לתמוך באימוץ טכנולוגיות חדשות, ובין היתר "להשיג רובים, טילים, פצצות ומטוסי קרב - לצורך הגנתנו".

 

דברים אלה של מוחמד זכו לתמיכת הנציג הפלסטיני בוועידה, מוחמד א-פארה, שאמר כי הוא מסכים ש"אם נהיה חלשים, איש לא יתמוך בנו. הישראלים מכבדים רק את החזק, ולפיכך על כולנו להתאחד".

 

לא ברור מה תהיה תגובתה של ארצות הברית לדברים שהושמעו במלזיה. בפברואר זעמו בוושינגטון על דברי ראש הממשלה מוחמד, שכינה את המתקפה האמריקנית בעיראק "מלחמה גזענית". מהאטיר מוחמד אמור לסיים את תפקידו כראש ממשלה ב-31 באוקטובר, בתום 22 שנים.

 

מזכ"ל האו"ם קופי אנאן, קרא בנאום כתוב שנשלח לוועידה, לגנות את פיגועי ההתאבדות נגד ישראל. אנאן אמר כי הפיגועים פוגעים גם ב"מטרה הצודקת ביותר" ולכן הם חייבים להיפסק.

 

עם זאת, אנאן אמר מנגד כי גם "הכיבוש הישראלי בשטחים הוא קשה, גורם להרס בתים ויבול. בגלל הכיבוש נבנות התנחלויות ונבנית גדר, על שטח שלא שייך למי שבונה אותה".


פורסם לראשונה 16/10/2003 08:56

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
מוחמד. הם יודעים לחשוב
צילום: איי פי
צילום: איי פי
אולם הוועידה במלזיה
צילום: איי פי
צילום: איי פי
לגנות את הפיגועים. אנאן
צילום: איי פי
מומלצים