שתף קטע נבחר

שרון: עסקת חילופי השבויים לא תבוצע במחטף

שרת החינוך דרשה מראש הממשלה להציג בישיבת הממשלה את כל המידע שברשותו בעניין המו"מ להחזרת השבויים. שרון ענה: "הדברים אינם מסוכמים. יהיה מספיק זמן לשרי הממשלה ללמוד את העניין ולהביע דעות. זה לא יהיה במחטף". גורמים בירושלים: מספר נקודות מחלוקת מעכבות את ההתקדמות

ראש הממשלה, אריאל שרון, ביקש היום (א') מהשרים להניח לוויכוחים הפומביים בנושא עסקת חילופי השבויים הנרקמת עם החיזבאללה ו"להניח לנהל את המשא ומתן בשקט".

 

זאת לאחר ששרת החינוך, לימור לבנת, דרשה בישיבת הממשלה להציג בפני השרים מידע נוסף בנוגע לעסקה הנרקמת על  מנת שאלה יוכלו להיות מעורבים בגיבושה, ולא רק לשמש כ"חותמת גומי" לעסקה מוגמרת.  

 

בתגובה לדברי לבנת אמר שרון: "הדברים אינם מסוכמים. יהיה מספיק זמן לשרי הממשלה ללמוד את העניין ולהביע דעות. יובא לידיעתכם על כל ההיבטים. זה לא יהיה במחטף". גם גורמים מדיניים אמרו ל-ynet כי ההסכם יובא לאישור הממשלה "כשיהיה מה להציג".

 

נקודות המחלוקת

 

גורמים בירושלים אומרים כי בשלב הזה, מספר נקודות מחלוקת מעכבות את התקדמות המשא ומתן. 

 

בין המחלוקות: התנגדות ישראל לשיחרור אסירים שהיו מעורבים ישירות בפעולות טרור, ואשר החיזבאללה דרש את שיחרורם. כמו כן אין הסכמה בעניין העברת בדיקות די.אן.אי של החיילים לישראל לפני ביצוע העסקה. החיזבללה מסכים להעביר לישראל את הבדיקות עם מימוש העסקה, לאחר שחרור האסירים, ובישראל דורשים לקבל את הבדיקות קודם לכן.

 

ראש הצוות הישראלי להחזרת השבויים והנעדרים, האלוף (מיל') אילן בירן, נפגש הבוקר עם ראש הממשלה ועידכן אותו בפרטי סבב הפגישות האחרון שערך בשבוע שעבר בגרמניה. השבוע צפויות להתחדש השיחות עם המתווך הגרמני. במקביל, אמור שר החוץ סילבן שלום לצאת השבוע לגרמניה לפגישה עם עמיתו יושקה פישר ועם הקנצלר גרהרד שרדר ולדון עימם בנושא.

 

קרוב שיחרור האסירים הירדנים?

 

בתוך כך, אמרו הבוקר אסירים פלסטינים ל-ynet כי ממגעיהם עם נציגי ארגוניהם בחו"ל עולה שעסקת חילופי השבויים מתקרבת לסיכום. המקורות הפלסטינים סיפרו ל-ynet כי התקדמות גדולה חלה גם במגעים בין ממשלת ישראל לממשלת ירדן על שחרורם של 24 אסירים ירדנים. על פי הדיווח הבוקר ב"א-שארק אל אווסט", שיחרור האסירים יתפרסם סופית רק אחרי פגישת שרי החוץ של המדינות, מרואן מועשר וסילבן שלום. בהקשר זה, נפגש לפני מספר ימים בכלא רמלה קונסול ירדן בישראל עם נציגי האסירים הירדנים.

 

גורמים פלסטינים אומרים כי ישראל וירדן מעדיפות לסגור את עניין האסירים הירדנים מחוץ לעסקת חילופי השבויים בין ישראל לחיזבאללה. על פי הדיווח, נסראללה מתנה את קיום העסקה הגדולה בכך שהאסירים הירדנים ישוחררו עוד לפני השלמתה.

 

גורמים בירושלים אמרו בתגובה כי ישראל הודיעה שתשחרר את האסירים הירדנים בנפרד מן העסקה עם החיזבאללה, זאת לאחר שנציג ירדן באו"ם העיר לשר החוץ סילבן שלום שלא ייתכן כי ישראל משחררת אסירים ירדנים במסגרת עסקה עם החיזבאללה.

 

לדבריהם, השר שלום הבהיר לאחר שדיווח על השיחה לראש הממשלה כי האסירים הירדנים ישוחררו בנפרד כמחווה לירדן, ולא במסגרת העסקה עם החיזבאללה, ובימים אלה מתקיימים מגעים בנושא.   


פורסם לראשונה 19/10/2003 08:47

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
"המו"מ ינוהל בשקט". שרון
צילום: איי פי
צילום: משרד החינוך
דורשת. לבנת
צילום: משרד החינוך
צילום: ארכיון
קשיים במו"מ. טננבאום
צילום: ארכיון
מומלצים