שתף קטע נבחר

שאנטי כבקשתך

מדיטציה, ויפאסנה, סדנאות רוח ונפש - כמו פטריות אחרי הגשם צצים בארץ מרכזים רוחניים שלא מפסיקים לחפש את השקט. הינה כמה מהם

 

אשרם במדבר

 

המקום הוקם לפני פחות משנה על ידי תמיר קמחי (הידוע בכינויו "רפיק") וחבריו. מדובר בנווה מדבר קטן ומבודד הממוקם 85 ק"מ צפונית לאילת ושייך גם לקיבוצים קטורה וסמר. מקימי המקום הם תלמידיו של אושו ו"בוגרי" האשרם בפונה. הסדנאות, המדיטציות והתהליכים הם ברוח המקור.

 

"אנו מזמינים אתכם לחלוק איתנו את רוח המדבר," נאמר בהזמנה של  'אשרם במדבר', "לבוא לאחת הסדנאות הקרובות, או להגיע סתם כך – באמצע השבוע או בסופו, ולהשתתף במדיטציות היומיות המתקימות בבודהה -הול, להשתכשך בבריכות, לרקוד, לשכב על הדשא, לעבוד איתנו בגינת הירק, במטבח, בבניית המקום. לגלות ביחד את עצמנו - בדרך העשייה וההתבוננות, השקט והסערה."

 

לפרטים נוספים, טל': 08-6326508, 053-824617 או באתר של 'אשרם במדבר'

 

בית בהוואנא

 

חובבי הויפאסנה (מדיטציית השתיקה) יוכלו להנות מן המדיטציה ומשיחות דהרמה (השקפת העולם הבודהיסטית והשימוש בה בחיי היום-יום) במרכז תל אביב ממש. מדובר בדירה המתופעלת על ידי זוג מודטים וממומנת מתרומותיהם הצנועות של המשתתפים. על כריות לבנות, באווירה שקטה ומיוחדת, באמצע השבוע ואף בסופו, נפגשים מודטים מתחילים ומתקדמים המבקשים לחוות את הנושא לעומק.

 

המעוניינים בקורס (ריטריט) ארוך יותר ישימו פעמיהם לחצבה, למרכז של גואנקה, שם בתנאי פנימיה, יתנתקו מן העולם לעשרה ימים תמימים, גברים ונשים בנפרד, או יבקרו באתר השייך לעמותת 'תובנה' לקבלת פרטים על קורסים קצרים יותר בגליל ובנגב.

 

קורסי הויפאסנה על פי גואנקה ניתנים בחינם ומסתייעים בתרומות המשתתפים.  בקורסי 'תובנה' המחיר משתנה ותלוי בעיקר ברמת המגורים שמבקש המשתתף.

 

לפרטים נוספים, טל'  03-6025429 או באתר הבית של עמותת 'תובנה'.

 

בי"ס שדה חצבה

 

אם חשקה נפשכם בקורס ויפאסנה על פי שיטת גואנקה (הנזיר הבורמזי) כדאי להדרים עד לחצבה שם תוכלו לשתוק ולמדוט משך עשרה ימים. הקבוצות הן חד מיניות (גברים לחוד, נשים לחוד), האוכל מינימלי כמו שאר תנאי החיים אבל החוויה, טוענים ויפאסנאים שחזרו, לא תסולא בפז.

 

מומלץ לנסות סוג זה של מדיטציה לפרקי זמן קצרים יותר לפני הקורס הארוך, אם כי אישית אני מכירה לא מעט חברים שלא סתמו את הפה לרגע, ועם הגיעם לחצבה השתתקו ואפילו ביקשו עוד. בעקרון לא גובה העמותה הישראלית לויפאסנה תשלום עבור הקורס וכל משתתף נותן בסופו כמה שיינדב ליבו.

 

באתר העמותה תוכלו למצוא תאריכים אפשריים. כדאי להזדרז. מדהים באיזו זריזות מתמלאת הרשימה. העמותה לויפאסאנה בישראל, ת.ד. 75, ר"ג, 52100, טל': 03-6123822, 03-5753947, דוא"ל: ivt@netvision.net.il

 

המרכז הישראלי לרפואת גוף-נפש

 

המרכז הוקם לפני חמש שנים ברמת השרון על ידי ד"ר נמרוד שיינמן. בבסיסו מציע המקום דרכים אפשריות לשילוב עקרונות הבודהיזם בחיי היום-יום.

 

לקהל הרחב פתוחות הרצאות שונות העוסקות בסוגי מדיטציה שונים, התמודדות עם רגשות וכן סדנאות קצרות, כמו אותה סדנת יום מומלצת להתפתחות אישית במדיטציה, אותה מעביר יונתן הריסון.

 

בנוסף מתמחה המקום בהעברת קורסים ארוכים לאנשים העוסקים בטיפול. סדנאות העוסקות בדמיון מונחה, ראייה בודהיסטית עכשווית בתהליכי חינוך וריפוי, התבוננות מודעת והשפעתה על תהליכים חינוכיים מוצעות לפסיכולוגים, פסיכותרפיסטים, מורים, רופאים ומרפאים. סדנאות אלו אפילו מוכרות למורים בשנת שבתון וכגמול השתלמות. בין המרצים גם פרופ' נחי אלון ופרופ' יעקב רז.

 

במהלך שמונת ימי החנוכה צפויות פעילויות יום מגוונות וייחודיות. פרטים נוספים: המרכז לרפואת גוף-נפש, רח' שבטי ישראל 103, רמת השרון, טל': 03-5495149.

 

הרמוני – דרך חיים

 

בקיבוץ מעיין צבי שעל צלע הכרמל , צמח מרכז רוחני המשלב הרצאות וסדנאות במגוון נושאים. שרונה סובול, מנהלת המקום, הגשימה חלום אישי והקימה מקום המאפשר הסתכלות נוספת, קצת שונה, על חיי היום יום. המרכז מציע סדנאות המתקיימות בעיקר בסופי שבוע (במקום או באזור חוף הכרמל, קרוב לים) בנושאים כגון אינטליגנציה זוגית עם איריס יוטבת ויוסי מורגנשטרן, סוף שבוע של אמנות ומגע רפלקסולוגי. כמו כן ניתן לשמוע הרצאות במגוון נושאים ולהשתתף בקורסים הניתנים בשיתוף עם 'דרך אם' בניהולה של איריס יודפת, שבפרדס חנה.

 

פרטים בטל': טל': 04-6294456, דוא"ל: harmony1@netvision.net.il.

 

קיבוץ ענבר

 

בין כפר חנניה (שעל כביש עכו צפת )לצומת מעאר (דרומית לו) שוכן מזה עשר שנים קיבוץ רוחני. הוא לא שייך לתנועה הקיבוצית (למרות תהליך קבלת ההחלטות המשותף) ואינו מתמחה בחקלאות או פלסטיק, אך עשרת חבריו ישמחו לארח אתכם במגוון עצום ורב של סדנאות המתקיימות במקום במהלך השנה.

 

כמעט כל נושא שתעלו בדעתכם תוכלו למצוא שם : סדנאות מדיטציה ויוגה, טנטרה וטאו, זן, בודהיזם, צ'י קונג, רפואה אלטרנטיבית ועוד היד נטויה.

 

התמחותו העיקרית של המרכז היא בנושא ה"טאו המרפא". מדובר בשיטה סינית עתיקה לבריאות והרמוניה. ניתן ללמוד גם בצורת שיעורים פרטיים (ולהתארח בחדרי האירוח המקומיים) וגם תוך השתתפות בסדנאות המועברות על ידי מורים פרטיים מחו"ל.

 

הקיבוץ מציע לבודדים וזוגות טיפולים אלטרנטיביים כמו טאו-שיאצו וטכניקת אלכסנדר. במקום פועלת גם הוצאת ספרים אלטרנטיבית שם ניתן לרכוש ספרים כגון רב המכר "הזוג הרב אורגזמי" או "כנפי סגולה".

 

אם חשבתם כי פסו מתנדבים בקיבוץ הרי שבענבר תוכלו לפגוש מתנדבים ישראליים המגיעים לשבוע עד שלושה חדשים ומסייעים בהפעלת המקום. המיקום הפסטורלי , השקט והירוק הגלילי הופכים את החוויה הרוחנית גם לחוויה פיזית מהנה במיוחד.

 

לפרטים נוספים, טל': טל': 04-6987302 או באתר הבית של המרכז.

 

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים