שתף קטע נבחר

הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס מעט מחשש להדלפות

כך עולה מדברים שאמר היום בכנסת השר גדעון עזרא, בתשובה לשאילתה של ח"כ וילנאי. עזרא: "אני בהחלט מבין את רה"מ כאשר הוא חושב שלוש פעמים לפני כינוס הקבינט". וילנאי: "אם תקום ועדת חקירה שתשאל איך התקבלו ההחלטות, לפורומים ששרון מכנס לא תהיה משמעות. זה כמו כינוס חברים"

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס חמש פעמים במהלך כהונתה של הממשלה הנוכחית, כך מסר היום (ד') בכנסת השר גדעון עזרא (ליכוד), בתשובה לשאילתה שהגיש ח"כ מתן וילנאי (עבודה). הסיבה למיעוט הישיבות: ראש הממשלה, אריאל שרון, חושש מהדלפות של השרים, חברי הקבינט.

 

השר עזרא אמר מעל דוכן הכנסת: "תפקידו של הקבינט לדון בדברים שהם במידה רבה כמוסים וסודיים. לצערי, כמות ההדלפות מתוך הישיבות היא לא קטנה. אני בהחלט מבין את ראש הממשלה כאשר הוא חושב שלוש פעמים לפני כינוס הקבינט. אני מאוד מקווה שהקבינט יתכנס בעתיד".

 

כדוגמא, סיפק עזרא את הדיונים בעיסקת השבויים המתגבשת: "אני משוכנע שראש הממשלה רוצה לשתף כמה שיותר חברי ממשלה בקבלת ההחלטות הקשות... בנושא שחרור טננבאום למשל, הודיע ראש הממשלה שהוא מתכוון לעשות את הדברים האלה במליאת הממשלה אפילו. זה רצונו בעיקר בנושאים הפרובלמטיים. אבל כאמור לא תמיד ניתן לעשות זאת מאחר והדברים דולפים".

 

בתגובה, ענה לעזרא מגיש השאילתה, ח"כ וילנאי: "מהתשובה שלך רואים שאתה מרגיש לא נוח עם 5 ישיבות קבינט במשך כעשרה חודשים. זו בעייה כבדה. לצערי, מכיוון שאין לממשלה בכלל מדיניות, על אחת כמה וכמה שאין גם ישיבות קבינט, נראה לי נזק עצום. דווקא היום, כשעולות שאלות מהותיות במתיחות עם מערכת הביטחון לגבי המדיניות, חובה שהגוף הסטטוטורי היחיד שנועד לעסוק בכך יתכנס".

 

בשיחה עם ynet הוסיף הערב וילנאי: "תשובתו של השר עזרא חושפת את המציאות. זו בושה וכלימה. הימנעות מכינוס ישיבות קבינט היא דבר בלתי סביר. קודם כל, משום שרה"מ אינו סומך על שריו. שנית, משום שהוא לא מוצא צורך לעשות זאת. לפורומים הקיימים ששרון מכנס אין תוקף חוקי. אם תקום ועדת חקירה שתשאל איך התקבלו ההחלטות, לפורומים ששרון מכנס לא תהיה משמעות. זה כמו כינוס חברים".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אתר הכנסת
הדברים דולפים. גדעון עזרא
אתר הכנסת
צילום: ישראל הדרי
בעייה כבדה. מתן וילנאי
צילום: ישראל הדרי
מומלצים