שתף קטע נבחר

הספרדים באים

היקב "מרקס דה קסרס" הוקם רק לפני שלושה עשורים, אך בעליו באים מרקע ומסורת ארוכה של עיסוק ביין. עכשיו הם בארץ

אפשר היה לקבל את הרושם כי מדובר בארוע חשוב ביחסים בין העמים, ישראל וספרד, במסגרת שיקום הקשרים מאז הגירוש הגדול עליו החליטה המלכה איזבלה. במסעדה התל-אביבית "תהל", בעלת האוריינטציה הספרדית, התקבצו נציגים חשובים של שגרירות ספרד לצד אנשי תקשורת ומנות טאפס ססגוניות הגיעו גלים-גלים. הסיבה האמיתית: נחיתתם כאן של בקבוקי יקב מרקס דה קסרס, אחד מיקבי איזור ריוחה, הבורדו של ספרד. יקב מצליח מסחרית במקומות רבים בעולם, ועל ההצלחה הזאת מבקשים יבואניו הישראלים אנשי כרמי צבי - האחים סגל לחזור.

 

"מרקס דה קסרס" הוקם רק לפני שלושה עשורים, אך בעליו באים מרקע ומסורת ארוכה של עיסוק ביין. בתקופת הדיקטטורה של הגנרליסימו פרנקו, בהיותם בצד של הטובים, נאלצו לברוח לצרפת. כאשר חזרו למולדתם לאחר מותו, הקימו את היקב כאשר הם מצרפים לענבי היין המצויינים של כרמים באיזור את הגישה הייננית הצרפתית. דבר לא חדש, בעצם. גם במאה ה-19, כאשר המשבר הגדול פגע בכרמי בורדו, הגיעו ייננים רבים לספרד והותירו סימני רגליים בתעשייה המקומית. שמו האציל של היקב: "המרקיז של קסרס", בא לו על שם צאצא עכשווי (חבר מועצת המנהלים העסק ושותף קטן), של קפיטן ידוע בארמדה הספרדית המלכותית מן המאה ה-18.

 

ליקב סדרה מגוונת של יינות, והטעימה החלה עם שניים לבנים, אנטיאה מבצירי 2000 ו-2001, שניהם בעלי גוון קש בהיר, נעימים, רעננים וניחוחיים - ושונים זה מזה. הם ימכרו בארץ בכ-65 שקלים הבקבוק. מבין האדומים שהוגשו לטעימה, לריוחה גראן ריזרבה, 1994 היתה הצלחה רבה במפגש עם החך המקומי. זאת תערובת של ענבי טמפרניו, עם תוספות קטנות של גראנשאה וגרסיאנו. יש לו גוון אדום-חום ענברי ונאה, וניחוחות טובים של פטל יער ועץ במידה. מחירו כ-170 שקלים לבקבוק.

 

השיא, מכל הבחינות היה המיפגש עם הגאודיום - אשר משמעות שמו בתרגום מלטינית מדוברת הוא: סיפוק, הנאת חושים - וכשמו כך. ענבי הטמפרניו מבציר 1996, גם כאן עם תוספות קטנות, נבצרו מחלקות גריאטריות של גפנים בנות עשרות שנים, מנוסות ובעלות חוכמת חיים ענבית עשירה. הן נתנו יין מצויין, מורכב, אציל, מאוזן, בעל נגיעת קטיפה ומהנה עד מאוד. אבל בשביל התענוג הזה צריך לשלם, כ-450 שקלים לבקבוק. אולה!

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
היקב. סדרה מגוונת של יינות
מומלצים