שתף קטע נבחר

6 קוקטיילים לסילבסטר שמח

ברנדי אלכסנדר, באטר שוט, מנהטן, ספרטקוס, קמפריניה ונמסיס. קוקטיילים מחממים שיעשו לכם את ערב השנה האזרחית החדשה

ברנדי אלכסנדר באטר שוט מנהטן ספרטקוס 
קמפריניה נמסיס 

לפני שנתחיל, ולמי מאיתנו שאינו ברמן הסבר באשר למידה. מנת מידה אמריקאית או אירופאית סטנדרטית היא Ounce, כלומר 28 מ"ל. בארץ נהוג להחשיב כמידה בין 50 מ"ל ל-60 מ"ל. אנו נתייחס ל-50 מ"ל כאל כמות של מידה אחת. לדוגמה: אם המתכון כולל 1 ג'ין -1/2 ליים, הכוונה היא למידה ג'ין, כלומר 50 מ"ל, ולחצי מידה ליים, כלומר 25 מ"ל. לחיים!

 

 

 

ברנדי אלכסנדר
 

 שילוב של שני משקאות היכולים לשמש כקינוח בפני עצמם. הברנדי הוא דז'סטיף קלאסי, והקקאו הכהה מתוק. ערבובם יוצר את אחד מקוקטיילי השמנת היותר מכובדים והקלאסיים שיש. חזק, כבד ועמוק בטעמו.

 

חומרים:

1 ברנדי

1 ליקר קקאו כהה

1 שמנת

 

הכנה:

מנערים את המרכיבים בשייקר עם קרח, מסננים לכוס מרטיני ומקשטים בגרד שוקולד או באגוז מוסקט מעל.

 

 

 

חזור למעלה
באטר שוט

 

(Butter Shot)

 

לדידי, הזוכה בתואר קוקטייל השמנת המושלם. שילוב טעמים הרמוני, מגוון ומאוזן, טעים כמו גלידה מחד ונותן טוויסט של אלכוהול היכול לסחרר מי שאינו מורגל בשתייה מאידך. בניגוד למשקאות שמנת סטנדרטיים שטעמם משובח אך אינם מספקים חוויה "אלכוהולית", לקוקטייל זה ישנו "קיק" בלתי מבוטל.

 

חומרים:

1 באטר שוט

½ אייריש קרים

½ ליקר בננה

1/3 ליקר קפה

½ ברנדי

½ רום

½ שמנת

1 חלב

 

הכנה:

מנערים את כל המרכיבים בשייקר עם קרח ומוזגים עם הקרח לכוס קוקטייל.

 

 

 

חזור למעלה
מנהטן

(Manhattan)

 

ג'ני ג'רום (Jennie Jerome), הידועה יותר בשמה ליידי צ'רצ'יל (אמו של ווינסטון צ'רצ'יל), הייתה אחת הנשים הצבעוניות ביותר בחוגי החברה הגבוהה באנגליה. דם אינדיאני זרם בעורקיה וקעקוע של נחש שחור, בצורת צמיד, עיטר את ידה השמאלית - שני פרטים יוצאי דופן בלונדון השמרנית של אותה תקופה. סמואל ג'. טילדן (Samuel J. Tilden) היה פוליטיקאי מכובד שהיה צורך לשעשעו באחת המסיבות שערכה ליידי צ'רצ'יל בניו יורק. ברמן זריז רקח במיוחד לשם כך את הקוקטייל. שם הקוקטייל ניתן לו על שם מקום היוולדו, מנהטן קלאב בניו יורק, ולמרות שבארץ כמעט שלא שותים אותו, בארצות הברית הוא עדיין פופולרי. אני מעדיף להגישו בכוס אולד פאשן על קרח.

 

חומרים:

½ 1 בורבון

¾ ורמוט אדום מתוק

זילוף אנגוסטורה (אפשרי)

 

הכנה: 

מערבבים את המרכיבים בשייקר עם קרח, מסננים לכוס מרטיני ומקשטים בדובדבן.

 

  

 

חזור למעלה
ספרטקוס

(Spartacus)

 

ספרטקוס הוא גרסת המרטיני שלי: גרסה אלכוהולית מאוד, אך שילוב המרכיבים יוצר טעם מאוזן, נעים ועדין לשתייה. את הקוקטייל הכנתי לתחרות מסוימת, שלצערי לא זכיתי בה, אך לשמחתי נשארתי עם משקה נפלא.

 

המשקה נקרא על שם משחרר העבדים ספרטקוס, שנמלט מעבדותו בשנת 73 לפני הספירה, קיבץ את אחיו הגלדיאטורים ופילס לו דרך עד למרגלות האלפים בהביסו צבאות רומאיים שעמדו בדרכו. עשרות אלפי עבדים נאספו ובאו סביבו, והוא השאיר שובל של ערים שרופות ובזוזות מאחוריו. היה נדמה כי בדעתו להגיע ממש אל שערי רומא בראש חיל רב, אך המרד דוכא על ידי קרסוס באופן מעורר פלצות. קרסוס, אציל אכזר מעשירי רומא, הקים שדרה מחרידה של ששת אלפים צלבים, שעל כל אחד מהם נצלב עבד שנשבה. כמו האיש, כך הקוקטייל - ישחרר את רוחכם ולו במעט.

 

חומרים:

½ 1 ג'ין

½ צינזאנו אורנג'ו

1/3 טריפל סק

דש לימון סחוט טרי

דש מי סוכר

 

הכנה: 

מנערים בשייקר עם קרח, מסננים לכוס מרטיני ומקשטים בקליפת תפוז מסולסלת.

 

 

 

חזור למעלה
קמפריניה

(Camparinia)

 

השנה היה אופנתי מאוד ליצור קוקטיילים בהשראת קוקטייל הקיפריניה. כמה מקומות התהדרו במנדריניה שלהם (קוקטייל על בסיס אבסולוט מנדרין), והדבר הבא הוא קמפריניה המבוסס על האפריטיף המצוין קמפרי ביטר.

 

הקמפרי הוא משקה מריר בעל צבע אדום עמוק. נפלא לפתיחת ארוחה כמשקה נקי, עם קרח או עם מעט סודה, או כמשקה ערב בתוספת מיץ תפוזים, אשכוליות ומהשנה גם בשילוב הישראלי המקורי - עם מיץ פסיפלורה. הנוסחה לייצור המשקה עוברת בסוד מדור לדור בין בני משפחת קמפרי ורק שלושה אנשים בכל העולם יודעים אותה. למרבה ההפתעה, רב יהודי הוא אחד מהם. כדי להעניק חותמת של כשרות למשקה היו צריכים בני המשפחה לעמוד בשני תנאים: האחד - לשנות את הדרך שבה ניתן למשקה צבעו האדום, והאחר- חשיפת המתכון הסודי (ללא הסגרת המינונים).

 

עד שנות השמונים צבעו של הקמפרי ניתן לו על ידי הוספת אבקה של תולעי שני אדומות. תחת המכבש היהודי עברו בקמפרי להשריית המשקה בקליפות רימונים ותוספת צבע מאכל אדום.

 

קמפריניה הוא קוקטייל מצוין השומר על אופיו המתוחכם והאלגנטי של הקמפרי מחד, בתוספת עסיסיות מתקתקה ורעננה של מיץ הפסיפלורה מאידך. הקוקטייל המתקבל הוא אחד המיוחדים שיש.

 

חומרים:

1 קמפרי

2 מיץ פסיפלורה

1 מיץ קרנברי

½ מיץ תפוזים

¼ תפוז חתוך לקוביות

 

הכנה: 

מועכים מעט את קוביות התפוז בשייקר בעזרת עלי. מוסיפים לשייקר את המרכיבים האחרים ומנערים עם קרח. מוזגים הכול לכוס אולד פאשן.

 

בגרסה אחרת, במקום הקרנברי מוסיפים מנה של מיץ מנגו. הקוקטייל המתקבל יפהפה: אדום עמוק מעוטר בקוביות תפוז וגרעיני פסיפלורה.

 

 

חזור למעלה
נמסיס

(Nemesis)

 

הקוקטייל נקרא על שם אלת הצדק העליון והנקמה במיתולוגיה היוונית, אשר הייתה רודפת באכזריות בלתי מתפשרת אחר אלו שהפרו את האיזון הטבעי של הדברים. היא מתוארת כאישה בעלת מראה רציני המחזיקה שוט, חרב או זוג אבנים בידה השמאלית. המשקה, בניגוד לשמו, רודף שלום ונעים לבריות. הוא משלב בתוכו שני אלמנטים מאוד מזרח תיכוניים - אשכוליות אדומות ונענע.

חומרים:

1 ג'ין

10 עלי נענע

1 כפית סוכר

דש מיץ לימון סחוט טרי

2 מיץ אשכוליות אדומות, טרי ככל שניתן

 

הכנה: 

שמים בשייקר את עלי הנענע והסוכר, כותשים אותם מעט בעזרת עלי, מוסיפים קרח ואת שאר המרכיבים ומנערים. מוזגים את כל תכולת השייקר ללא סינון לכוס גבוהה (עלי הנענע צריכים להיות בכוס), ומקשטים בגבעול נענע או בפלח אשכולית.

 

להכנת משקה מדיטרנו אמיתי ניתן להחליף את הג'ין במידה של ערק. גרסה זו נקראת בשם האופטימי "מזרח תיכון חדש". ניתן להחליף את מיץ האשכוליות בחתיכות אשכולית אדומה טרייה ללא הקליפה. מועכים מעט את החתיכות בעזרת העלי לקבלת מעט מיץ ומנערים היטב.

 

כל המתכונים והעצות מתוך הספר "69 קוקטיילים" מאת עופר קורן

 

 

חזור למעלה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנהטן. מהמסיבה של ליידי צ'רצ'יל
נמסיס. אשכוליות אדומות ונענע
מומלצים