שתף קטע נבחר

רוסיה תביא את מפת הדרכים להצבעה באו"ם

למרות שבביקורו ברוסיה הבטיח פוטין לראש הממשלה שרון "להתחשב בבקשת ישראל להסיר את הצעת ההחלטה" תובא בסוף השבוע למועצת הביטחון הצעת ההחלטה לאימוץ מפת הדרכים

רוסיה מתעקשת להביא להצבעה את מפת הדרכים: בדיונים שנערכו הלילה (ג') במועצת הביטחון חידשה רוסיה את הצעת ההחלטה שלה הקוראת לאימוץ המפה במועצת הביטחון של האו"ם למרות התנגדות ישראל.

 

הנשיא התורן של מועצת הביטחון, נציג אנגולה איזאמל גאספר מרטינז, אמר כי הוא מקווה שההצעה תובא להצבעה עד סוף השבוע. ככל הנראה, תיערך ההצבעה ביום שישי.

 

הצעה הרוסית עלתה לראשונה לפני כשלושה שבועות. סגן שר החוץ הרוסי, יורי פדוטוב, הסביר אז במוסקבה כי ארצו מתוסכלת מהקיפאון בשיחות השלום בין ישראל לפלסטינים, ומודאגת מהתגברות האלימות. הוא הגדיר את היוזמה הרוסית באו"ם: "חשובה מאוד".

 

ההצעה הרוסית, קוראת למועצת הביטחון של האו"ם לאשר את מפת הדרכים שגיבש הקווארטט (רוסיה, ארה"ב, האיחוד האירופי והאו"ם), ותובעת מישראל ומהפלסטינים לקיים את התחייבויותיהם, במטרה להגשים את החזון, לפיו בשנת 2005 יהיו במזרח התיכון "שתי מדינות לשני עמים".

 

ישראל מתנגדת להצעה. בביקור שערך לאחרונה ראש הממשלה, אריאל שרון, ברוסיה, ביקש שרון מהנשיא, ולדימיר פוטין, להסיר את הצעת ההחלטה. פוטין השיב לשרון כי רוסיה לא תתעקש על העלאת ההצעה. צרפת מתכוונת לתמוך בהצעה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
מועצת הביטחון. תצביע בסוף השבוע
צילום: איי פי
צילום: רויטרס
פוטין ושרון. הבטחות לחוד
צילום: רויטרס
מומלצים