שתף קטע נבחר

מדריך לפרנואידים מתחילים

גניבת סיסמאות, הקלטת פעולות מקלדת, דייג של פרטי אשראי, נבירה בקבצים מחוקים בדיסקים קשיחים - שיטות הריגול והגניבה הדיגיטליות רק הולכות ונעשות מתוחכמות יותר, לא צריך להיות פרנואיד כדי להילחץ. יש לנו כמה רעיונות מה לעשות

 

מרשת של חופש ואחווה הפך האינטרנט למערב פרוע בו מי שאינו חמוש היטב נתון לחסדי אחרים. תוכנות שונות שמסתובבות ברשת, מאפשרות לעקוב אחריכם ואחרי מעשיכם, לבדוק איפה הייתם ומה עשיתם, לגנוב את המסמכים שלכם, הסיסמאות האישיות, ואפילו לעקוב אחרי כל הקשת מקלדת שלכם, כדי לדעת מה כתבתם ולמי. למעשה, יכול להיות שמישהו בולש אחריכם ברגע זה ממש.

 

אבל כידוע, לכל נשק יש נשק שכנגד, ומול כל כלי ריגול יש כלי שמאפשר לחסום אותו. בכתבה הזו לא נקיף הכל, אבל נציג מספר כלים שיאפשרו לכם לשמור על הפרטיות שלכם הרבה יותר טוב מאשר קודם. כל התוכנות נבדקו על Windows XP Professional ותואמות גם לגירסת Home Edition.

 

Eraser 5.7: שיעור בהשמדת ראיות

 

במחשב שלנו הכל נרשם והכל מתועד. לנצח. טכנית, מדויק לומר שהקבצים שאנחנו שומרים במחשב נשארים בו לתמיד, אפילו אם מחקנו אותם. זה נכון במיוחד ב-Windows: לא משנה באיזו מערכת קבצים משתמשים, FAT או NTFS, הפעולה של מחיקת קובץ לא באמת מוחקת אותו מהדיסק הקשיח, אלא פשוט מסמנת גורמת למערכת להתנהג כאילו הוא לא קיים יותר (באמצעות מחיקת הקישור אליו מטבלת ניהול הקבצים). הקובץ עצמו, או לפחות המידע שהיה בו, נשאר על הדיסק לתמיד.

 

עם ציוד מתקדם מספיק, אפשר לשחזר קובץ אפילו אם "דרסנו" את שטח הדיסק בו אוחסן באמצעות קצבים אחרים. אבל בהנחה שאינכם עובדים בפנטגון, מספיק להבטיח שמערכת הקבצים תכתוב מידע חדש במיקום בו היה הקובץ הישן. זה יקרה בכל מקרה עם הזמן, אבל אם אתם רוצים למחוק מהדיסק מידע רגיש במיוחד שאוחסן בו, כדאי להבטיח שזה יקרה באופן מיידי.

 

יש תוכנות שיודעות לעשות בדיוק את זה. הן עוברות ביט אחר ביט במקום בו היה הקובץ ורושמות עליו מידע באופן רנדומלי. חלק מהתוכנות תומכות בשיטות שתואמות לסטנדרטים צבאיים שונים, שהוכחו כיעילים בהשמדה מוחלטת של הקובץ.

 

יש לא מעט תוכנות כאלה, אבל אנחנו ממליצים על Eraser 5.7, משתי סיבות. הראשונה: היא לא עולה כסף. השנייה: זו תוכנת קוד פתוח. העובדה הזאת לא חייבת להיות יתרון, אבל מכיוון שמדובר בתוכנת שמבצעת פעולה רגישה כזו, היינו שמחים לדעת שהקוד של התוכנה הוא כזה שזמין לכולם - אם התוכנה הזו הייתה עושה משהו שאנחנו לא רוצים שתעשה, מישהו כבר היה עולה על זה.

 

Eraser יודעת לעבוד בשני מצבים: ישירות מהסייר של Windows, או כאשר היא מקבלת רשימת קבצים על פי דרישה ומוחקת אותם. ניתן לבחור בין שיטות מחיקה שונות, כולל שיטת המחיקה שבה משתמש הצבא האמריקאי. Eraser יודעת גם לטפל בקובץ ההחלפה (Swap File) שמכיל מידע שאוחסן בזיכרון במהלך השימוש במחשב. היא מוחקת את כולו בזמן הכיבוי ובכך מבטיחה שאף אחד לא יצליח להציל ממנו אפילו ביט סודי אחד.

 

להורדת Eraser 5.7

רישיון: חופשי (קוד פתוח)

נפח: 2.7MB

אתר התוכנה

 

לרגל אחר המרגלים

 

בשנתיים האחרונות התפשט השימוש בתוכנות מסוג KeyLogger. תוכנות כאלו מקליטות כל תו שאתם מקישים על המקלדת ושומרות אותו בקובץ נסתר. לא מסובך לנחש מה אפשר לעשות עם המידע הזה שיכול להכיל סיסמאות, קודי גישה או תכתובות עסקיות רגישות.

 

תוכנות הריגול הללו מאד פופולריות היום. הרבה אנשים עשויים לרצות לשתול תוכנה כזו במחשב שלכם, ואם זה יקרה בכלל לא בטוח שתדעו. בכלל לא בטוח, למשל, שה-Firewall או האנטי-וירוס שלכם יגלה תוכנה כזו, וגם לא שהתוכנה בה אתם משתמשים לזיהוי Spyware תעשה את זה.

 

באופן לא מפתיע, התפתחו כתגובה לתוכנות המעקב גם תוכנות אנטי-מעקב (בחלק מהמקרים חברה אחת מפתחת את שתי התוכנות). חלקן עובדות על עקרונות דומים לאנטי-וירוס, וסורקות אחר חתימות של תוכנות מוכרות. אחרות מנסות להיות מתוחכמות יותר, ולהציע זיהוי גנרי שיתאים לכל תוכנת מעקב שכזו.

 

אנחנו אוהבים במיוחד את Advanced Anti Keylogger. התוכנה הזו מאפשרת הגנה כנגד תוכנות מעקב, במקביל לאישור של תוכנות לגיטימיות שמותר להן לעקוב אחר הקשות המקלדת או אחרי תוכן המסך (כמו תוכנות ללכידת מסך או להקלטת מאקרו). עד כמה היא יעילה? תחום המעקב והאנטי-מעקב נמצא במרוץ חתול ועכבר מתמיד, כאשר כל צד מפתח תוכנה חדשה והצד השני מפתח תוכנה שכנגד. לכן לא ניתן לקבוע בוודאות כי התוכנה מזהה את כל תוכנות המעקב הקיימות. אולם במבדק קטן שלנו מול שלוש תוכנות מעקב אקראיות היא זיהתה אותן בקלות.

 

אם אתם לא בצד של המתגוננים אלא בצד של העוקבים, היינו ממליצים לנסות את Perfect Keylogger Lite (עושה עבודה לא רעה בכלל והיא חינמית לחלוטין), וגם היינו מציעים ליצור קשר עם עורך-דין טוב.

 

להורדת Advanced Anti Keylogger 3.2

רישיון: גירסת התנסות ל-15 יום.  

מחיר: 89.95 דולר.

נפח הקובץ: 508KB

אתר התוכנה.

 

להורדת Perfect Keylogger Lite 1.4

רישיון: חופשי

נפח הקובץ: 171KB

אתר התוכנה.

 

שומר מסך רגיש לתנועה 

 

כמה פעמים רציתם שהמחשב יפקח עין על העניינים במקומכם? אז מסתבר שזה אפשרי, ובמקום שתצטרכו לבדוק ולחפש מי נגע במחשב שלכם, אפשר היום להשאיר זאת בידי הטכנולוגיה.

 

המילה האחרונה בתחום היא להשתמש במצלמת רשת פשוטה כדי לעקוב אחר הנעשה סביב המחשב. יש תוכנות רבות שמאפשרות לעשות זאת, במגוון דרכים. אחת מהן, Handsfree ScreenSaver, פותחה על ידי חברת AlparySoft, המתמחה בזיהוי תנועה באמצעות מצלמות. היא עושה דבר פשוט למדי אבל שימושי להפליא: מפעילה שומר מסך מוגן בסיסמה ברגע שאתה קם מהמחשב.

 

הגדרת שומר מסך מוגן בסיסמה ב-Windows, היא לא משימה מסובכת, אבל רוב האנשים נוטים לשכוח להפעיל אותו (או "לנעול" את המחשב) כאשר הם קמים מהשולחן באמצע עבודה על מסמך רגיש. אם אתם מאלו שלא אוהבים שחבר לעבודה מתעסק להם במחשב, אתם בטח מבינים במה מדובר.

 

Handsfree יודעת להשתמש במצלמת הרשת כדי לזהות שקמת מכסא המחשב. בתום פרק זמן מוגדר מראש (אפשר גם מיד) שבו אין תנועה מול המצלמה ו/או אות חיים מכיוון העכבר והמקלדת, היא מפעילה את שומר המסך. כאשר היא מזהה תנועה, היא מפסיקה את פעולת שומר המסך, אבל אם תגדירו מראש את שומר המסך של Windows להשתמש בסיסמה, רק אתם תוכלו להיכנס. כל מה שצריך לעשות הוא להוריד, להתקין, ולבחור בחלון ההגדרות של Handsfree (שהוא החלון היחיד של התוכנה הזו), עד כמה היא תהיה רגישה לתנועה ובתוך כמה זמן מרגע שתעזבו את המחשב היא תפעיל את שומר המסך.

 

כל זה טוב ויפה, אבל כדי להפוך את המחשב האישי לאישי באמת, דרוש זיהוי אמיתי של המשתמש - סיסמאות הרי אפשר לגנוב, לשכוח או לפרוץ. מה הפתרון? זיהוי ביומטרי, באמצעות טביעת יד, אצבע או קול. יש הרבה מאד מוצרים בתחום הזה (למרבה הצער רובם המכריע עולה כסף). אנחנו אהבנו במיוחד את תוכנת Voice Secureit של חברת Grover, שמאפשרת להשתמש ברמקול רגיל לזיהוי קולי.

 

עם הפעלת התוכנה, מוצג אשף ידידותי לצורך תיאום המיקרופון והרמקולים שלכם. הוא מלווה בקריינות המסבירה את הפעולות הדרושות, צעד אחד צעד. לאחר מכן, מגיע אשף זיהוי שמאפשר לשייך חתימת קול למשתמש לצורך זיהוי עתידי. תידרשו לחזור על משפט הזיהוי במשך מספר פעמים, עד שהמחשב יבנה לכם חתימת קול מזהה. מכאן ואילך, כל שעליכם לעשות כאשר אתם מדליקים את המחשב הוא לומר את המשפט בקולכם. התוכנה תזהה אתכם ותאפשר לכם להיכנס למחשב (ואם היא לא תזהה אפשר להיכנס עם הסיסמא הרגילה).

 

להורדת HandsFree Saver 1.0.

רישיון: התנסות ל-30 יום.

מחיר: 30 דולר.

נפח הקובץ: 196KB.

אתר התוכנה. 

 

להורדת Voice SecureIt (דף המוצר לא היה זמין בעת פרסום הכתבה. אנו מקווים כי יחזור לרשת בקרוב).

רישיון: התנסות ל-15 יום

מחיר: 95 דולר.

נפח הקובץ: 9.24MB.

אתר התוכנה.

 

אנונימיות בתוכנות שיתוף קבצים

 

הגירסאות האחרונות של KaZaA ותוכנות שיתוף אחרות, מציעות כלים שונים שמאפשרים למשתמש להישאר אנונימי. המגמה הזו חזקה במיוחד בתוכנות הקוד הפתוח, דוגמת eMule, שממילא עומדות מאחוריהן קהילות מפתחים אנטי-ממסדיות. כמובן שהקוד הפתוח - פתוח לכולם; כולל אנשים שעובדים עבור חברות התקליטים.

 

דרך ידועה לשיפור האנונימיות, היא להוריד קבצים ולא לשתף. הרבה גולשים עושים את זה, וזו מגמה שמקטינה את היקף השיתוף. מצד שני, חלק מהתוכנות מאפשרות להמשיך לשתף ורק להסיר את תיקיות השיתוף. ב-eMule, למשל, ניתן להגדיר שמשתמשים אחרים לא יוכלו לעיין בקבצים שאתם משתפים, בלי להפסיק לשתף את הקבצים בפועל.

 

בחלק מתוכנות השיתוף כלולים היום פילטרים (שאמנם לא מופעלים כברירת מחדל, אבל הם פשוטים להפעלה), שמאפשרים לחסום חיפושים מצד גורמים כמו RIAA או MPAA (איגוד חברות הסרטים). ב-eMule ישנו Ipfilter, לתוכו ניתן להזין כתובות ידועות של "ציידים". משתמשי KaZaA רבים נעזרים ב-PeerGuardian, שמשמשת מעין Firewall לחסימת כתובות ה-IP של תוכנות צייד, מרשימות שמתעדכנות בתכיפות. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
Perfect Keylogger Lite 1.4. כדאי להשיג עורך דין
HandsFree Saver 1.0. רגישה לתנועה
Eraser 5.7. השמדת ראיות
Advanced Anti Keylogger 3.2 . הגנה נגד תוכנות מעקב
מומלצים