שתף קטע נבחר

הבניין החדש של משרד הבריאות לא נגיש לנכים

לפני כשנה עבר משרד הבריאות מרחוב הפרסים בחיפה לקריית הממשלה החדשה. הנכים, שעד כה נאלצו לעלות שלוש קומות ברגל, החלו לחגוג. אבל מתברר שהחגיגה היתה מוקדמת מאחר שגם למשרד החדש הם מתקשים להגיע. משרד הבריאות מעביר את האחריות למשרד האוצר שאומר בתגובה: "התעוררו קשיים בגלל בעיות ביטחון"

סיפור חלם בקרית הממשלה החדשה בחיפה: בבניין של משרד הבריאות אין גישה לנכים. עד לא מזמן היו משרדי משרד הבריאות בחיפה ממוקמים ברחוב הפרסים ובמבנה חסר נגישות לנכים. נכים שזומנו למשרד לצורך וועדות רפואיות התקשו למצוא חנייה באיזור ומאוחר יותר לטפס עשרות מדרגות, כיוון שבמבנה לא היתה מעלית. וכך ניתן היה לראות אנשים סוחבים את יקיריהם על הגב ומטפסים איתם במדרגות.

לא מזמן הועבר המשרד לקריית הממשלה ברחוב פלי"ם, אבל כנראה שגם הפעם לא לקחו בחשבון את העובדה שאלו שנזקקים לשירותי המשרד, הם לא בדיוק האנשים הכי בריאים וגם כעת נתקלים הנכים בבעיות גישה למקום. הורים לילדים נכים מהקריות ומחיפה, שנאלצים להגיע לבניין, נתקלים בקשיים רבים היות ובמקום אין הסדרי חנייה לנכים או כניסה קרובה לנתמכי כיסא גלגלים.

אמנם לבניין קיימת גישה אחת 'נוחה', אך היא נמצאת במרחק רב מהבניין עצמו ואין בקרבתה חנייה מסודרת. כתוצאה מכך נאלצים הנכים להגיע מן הכניסה הקרובה ולטפס את סדרת המדרגות לבניין.

א', תושב קריית מוצקין, מגיע עם בנו לבניין משרד הבריאות החדש כמעט מדי חודש. לדבריו, הבניין אמנם מסודר ומרווח, אך הגישה אליו היא פשוט בלתי נסבלת. "אני מגיע עם הילד שלי ועם כיסא הגלגלים שלו לעיתים תכופות", סיפר א'. "עם כל הכבוד לעובדה שהשקיעו בבניין הרבה מאד כסף, זה מוזר שלא חשבו על גישה נורמלית לילדים נכים שמגיעים לשם. הילד שלי שוקל כבר כמו בנאדם מבוגר וכך גם כיסא הגלגלים שלו. בכל ביקור שלנו אצל ועדות הרפואה אנחנו נתקלים באותם קשיים.

"המקום נבנה ללא מחשבה על כך שהאנשים שזקוקים לשירותיו הם בעיקר נכים. בהתחלה שמחנו כששמענו שהעבירו את המקום מרחוב הפרסים, כי חשבנו שכעת ייערכו ועדות במקום נורמלי. אבל זו ממש לא חוכמה שבכל פעם שצריך להגיע לוועדות, אנחנו מרגישים כאילו אנחנו יוצאים למסע".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "אכן הסדרי החנייה בקרית הממשלה בחיפה אינם נגישים לאנשים בעלי מוגבלויות. האחריות לנושא נתונה בידי הממונה על קריית הממשלה במשרד האוצר. רופא המחוז של משרד הבריאות, ד"ר שמואל רישפון, פנה לממונה מספר פעמים בשנה האחרונה וביקש לשנות את המצב הקיים, אבל לדאבוננו הפניות הללו הובילו לשיפורים קלים בלבד".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "המבנים במתחם קריית הממשלה נבנו על פי תקן ודרישות חוק תוך ליווי יועץ נגישות במהלך שלבי התכנון והביצוע. בשל דרישות ביטחון מחמירות, אכן התעוררו קשיים ואנו בוחנים חלופות עם משרדים כדי לתת מענה משלים לדרישות הנגישות, מבלי לפגוע בדרישות הביטחון שהוגדרו".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סי די בנק
"אנחנו מרגישים כאילו אנחנו יוצאים למסע"
צילום: סי די בנק
מומלצים