שתף קטע נבחר

ערוץ הספורט הטיל עיקול על חשבונות צ'רלטון

המלחמה בין גופי השידור מסלימה: לאחר שצ'רלטון ביטלה המחאה לערוץ הספורט הוחלט שם להטיל עיקול על חשבונות הבנק ועל כל הכספים שאמורים לזרום על הפקת המחזורים הראשונים של 'שלם וצפה'. במקביל, טענו נציגי הכבלים והלווין בוועידת העסקים: "נתוני הרייטינג של צ'רלטון מוגזמים"

ערוץ הספורט הטיל אתמול (ב') עיקולים על חשבונות הבנק של חברת צ'רלטון ועל כל הכספים שמגיעים לצ'רלטון מגופי השידור בעבור שידור משחקי ליגת העל.

 

החוב של צ'רלטון כלפי ערוץ הספורט הוא כ-500 אלף שקל בעבור המחאה שבוטלה על-ידי צ'רלטון בגלל הסכסוך בו נמצאים הצדדים. כזכור, לפני כשלושה שבועות החליטו בערוץ הספורט להפסיק את הפקת שידורי ה"שלם וצפה" בשבת עבור חברת צ'רלטון בעקבות ביטול שידור המשחק ביום שישי, אשר שודר עד אז בערוץ 5+.

 

מאז, פתחו הצדדים בעימות פיזי מתון, שלא לומר קרב חפירות בשדה הטלוויזיוני. בערוץ הספורט הפסיקו את שידורי הפרומואים למשחקים בשבת ומנגד, איימה צ'רלטון לתבוע את ערוץ הספורט בגלל הפרת זכויות יוצרים, מאחר וערוץ הספורט שידר את תקצירי משחקי ליגת העל.

 

השבוע הסיר לגמרי ערוץ הספורט את הכפפות ושידר במקביל למשחקים של צ'רלטון שני משחקים בשידור ישיר מהליגה האנגלית ומשחק מהליגה הספרדית. הסיסמה שליוותה את המשחקים היתה כבר מכה ישירה מתחת לחגורה של 'שלם וצפה': "בערוץ 5+ רואים את הכדורגל...האמיתי".

 

בצ'רלטון הגיבו להטלת העיקול: "זה עניין של עורכי דין ואנחנו נבטל את העיקול בקרוב. בסופו של יום יצטרך ערוץ הספורט לשלם הרבה יותר בעבור הגניבה שלהם, מאשר הסכום שיש בידם". לערוץ הספורט ישנם צ'קים נוספים של חברת צ'רלטון לחודשים הבאים, שמגיעים לסך של 1.2 מיליון שקל. בסיומה של כל שבת, כאשר חברת צ'רלטון מפרסמת את נתוני הרייטינג שלה לשידורי ה'שלם וצפה', מתעוררים קולות הטוענים כי כמות המתחברים עליה מדווחת בעלת זכויות השידור אינה תואמת את המציאות.

 

נציגי הכבלים והלווין: "נתוני צ'רלטון גבוהים מדי"

 

אתמול, בוועידת ישראל לעסקים, הצטרפו לקולות הביקורת הללו נציגי חברות הכבלים והלווין שטענו כלפי אדר זהבי, מנכ"ל, צ'רלטון, כי הנתנוים שהוא מפרסם אינם מדוייקים.

 

לדבריו של זהבי התחברו בשבת האחרונה 70 אלף בתי אב ל'שלם וצפה', בעוד שעל פי המספרים שבידי סמנכ"לי התוכן של yes ו-HOT, יונה ויזנטל ועמית לוין, המספר הזה הגיע רק ל-60 אלף בתים. זו לא הפעם הראשונה שנרשמת מחלוקת בדיווחים לגבי כמות המתחברים. בשיחה עם ynet התעקשו שני הצדדים כי המספרים שבידיהם הם הנכונים וזהבי הוסיף כי בכל מקרה יוודעו הנתונים המעודכנים רק בסוף החודש.

 

במסגרת הדיון על מפת הטלוויזיה בשנת 2004, אמר זהבי:  "לא אנחנו יצרנו את הרעיון של ערוץ בתשלום או שידורים בתשלום, אלא השוק דרש את זה". זהבי גם העריך כי בעונה הבאה, בצורה זו או אחרת, יהיה ערוץ כדורגל בתשלום.

 

לדבריה של יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין, דורית ענבר, מכיוון שליגת העל לא נחשבת כאירוע "מייג'ור" (להבדיל ממשחקי נבחרת ישראל, למשל), אפשר בהחלט לשדר אותה בצורה של ערוץ בתשלום או שידורי 'פיי-פר-ווי'. "מי שלא רוצה - שלא ישלם", הדגישה.

פורסם לראשונה 08/12/2003 18:57

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ארכיון ידיעות אחרונות
פיני זהבי, מבעלי צ'רלטון. מלחמה
צילום: ארכיון ידיעות אחרונות
מסירים את הכפפות. ערוץ הספורט
רוצים לדעת מה כמות המתבחרים האמיתית? ייס
צילום: גיל נחושתן
משחק בליגת העל. לא אירוע מייג'ור
צילום: גיל נחושתן
מומלצים