שתף קטע נבחר

עוד מכשול לישראל בדרך לאירופה: מבחן מאמנים

מעבר לקריטריונים המחמירים בהם יהיו חייבים לעמוד המועדונים בשנה הבאה, יצטרכו המאמנים הישראלים לעבור השתלמות מיוחדת של אופ"א הכוללת מבחן מעשי כדי להדריך את קבוצותיהן באירופה. הבעיה: אופ"א לא מוכנה לשלוח נציגים לארץ ולכן ייתכן שההשתלמות תיערך בקפריסין

לאחר שנודע לקבוצות הכדורגל בארץ כי יהיה עליהן לעמוד בקריטריונים המחמירים של אופ"א על מנת להשתתף במפעלים האירופיים השונים, מסתבר כי נתיב הייסורים לאירופה לא ייגמר רק באיצטדיונים נאים, תקציבים תקינים, קציני תקשורת מעונבים ועוד כהנה דרישות מחמירות. המאמנים עצמם יצטרכו להוכיח שהם עומדים בתו תקן אירופי מחמיר ולקבל את חותמת הבד"ץ של ההתאחדות האירופית, אם ברצונם להדריך את קבוצותיהם בטורנירים היוקרתיים של היבשת. כרגע, ניתן רק לברך שאופ"א לא דורשת מבחנים או תו תקן דומה גם מהשחקן הישראלי.

 

לפני כחמש שנים החליטו באופ"א כי כל מאמני הכדורגל המאמנים במפעלים האירופאים יתחייבו לעבור מספר השתלמויות. ההשתלמות המסכמת אמורה להיות מודרכת על ידי מאמנים בכירים אירופאים, ובסיומה תערך בחינה מעשית של העברת אימון, על פי תכני הקורס.

 

עד כה אף מאמן ישראלי לא הוכשר בהשתלמות המסכמת ולישראל היו אמורים להגיע בשנה האחרונה נציגים מאופ"א כדי להעביר 90 שעות לימוד בנושא. אלא שהחלטת אופ"א שלא לשגר לישראל שליחים רשמיים בעקבות המצב הבטחוני, מונעת בשלב זה את הגעת המאמנים הבכירים לארץ. הפתרון, בו דנים בימים אלה בהתאחדות הוא, כמה מפתיע, העברת ביתיות: עריכת הקורס המרוכז בקפריסין השכנה.

 

"ייתכן שבקיץ הבא ייצאו כל המאמנים הבכירים (כ-20 מאמנים מהליגות הראשונות, כולל מאמני נבחרות - מ.ג) לקפריסין כדי לעבור את ההשתלמות המיוחדת. מי שלא ישתתף בקורס לא יוכל לאמן באירופה", כך אמר בכיר בהתאחדות לכדורגל ל-ynet.

 

השתלמות בקפריסין נשמעת אמנם כמו חלומו הרטוב של כל מאמן ישראלי. עם זאת, בהתחשב בנפח המכובד שלה, בקשיחות של אופ"א ובעובדה כי היא תפגע במאמנים שיכינו את קבוצותיהן לעונה הבאה, מדובר בתיק פלילי לא מבוטל. א-פרופו פלילים, מעניין יהיה לראות את כישורי הלמידה של בכירי מאמנינו. מי מנקר בשיעורים, מי עסוק בהעברת פתקים, מי משחק צוללות עם השכן ומי מוציא 'שליפים' במבחן המסכם, "מבוא לתולדות הגליץ' והשפיץ".

 

על מנת שהחבורה המכובדת לא תשתזף בזמן ההפסקות בחופי קפריסין הצלולים, עומל יו"ר ארגון המאמנים, אמנון רז, לשכנע את ראשי אופ"א לאשר באופן חריג שליחת צוות מאמנים בכירים לישראל. רז אמר אתמול: "זה הולך קשה, אבל אני מאמין שנמצא פיתרון. מאופ"א מסרו לי שאם נמצא מאמנים שיסכימו להגיע לישראל, אז הם יעניקו לכך אישור. כרגע ישנו נציג גרמני (ככל הנראה מיכאל סקיבה - מ.ג) וצ'כי שאמורים לעמוד בראש המשלחת. יש רשימה של 12 מאמנים בכירים ואני מקווה שנמצא את אלו שיסכימו להגיע לישראל".


פורסם לראשונה 09/12/2003 23:46

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
יעבור טסט ראשון? קשטן
צילום: ראובן שוורץ
צילום: ראובן שוורץ
מעתיק במבחנים? גרנט
צילום: ראובן שוורץ
צילום: יוסי רוט
דרור, כמה יצאה לך שאלה 4? שייע
צילום: יוסי רוט
צילום: רויטרס
ירביץ תורה? פרגוסון
צילום: רויטרס
מומלצים