שתף קטע נבחר

חיפה: לופז יצטרף היום. בנאדו: "הכל אפשרי"

החלוץ מפרגוואי יצטרף לחבריו בהולנד, לאחר שנבחרתו הודחה מאליפות העולם עד גיל 20. הקפטן מסרב להרים ידיים מראש אבל מודה ש"הסיכויים לא לטובתנו. צריכים לקרות הרבה דברים כדי שנפתיע". דוידוביץ': "חייבים להאמין שאפשר לעשות את זה". קשר ולנסיה, ויסנטה: "ננצח את מכבי חיפה"

מכבי חיפה נחתה אתמול בצהריים (ג') בהולנד, לקראת משחק הגומלין מול ולנסיה, בסיבוב השני של גביע אופ"א (0:0 במשחק הראשון בספרד). הירוקים נחתו באמסטרדם ומשם המשיכו לרוטרדאם, שם יתקיים המשחק. אמש קיימה הקבוצה אימון באיצטדיון 'ספרטה-סטדיון', מגרשה של ספרטה רוטרדאם בו יערך המשחק, והיום יערוך המאמן רוני לוי את האימון האחרון לפני ההתמודדות (21:00, שידור חי בערוץ 2).

 

היום יצטרף לשחקנים החלוץ הפרגוואיי דנטה לופז, לאחר שנבחרת הנוער של ארצו הודחה בשלב שמינית גמר אליפות העולם עד גיל 20 (נוצחה 1:0 על ידי ספרד). רק אחרי צירופו, יחליט רוני לוי אם לכלול אותו בסגל למשחק.

 

לפני היציאה מישראל התכנסו שחקני הקבוצה במסעדת 'מקסים' בחיפה, אשר נפתחה אתמול לראשונה מאז הפיגוע הקשה לפני כחודשיים. באותו פיגוע, כזכור, נפצעו קל מנהל הקבוצה, אריה בורנשטיין, המנכ"ל איתמר צ'יזיק והמאמן רוני לוי.

 

קפטן הקבוצה, אריק בנאדו, הדגיש לפני היציאה להולנד כי למרות שהמשימה נראית קשה במיוחד, אין לו ולחבריו כוונה לשמש כתפאורה. "זה לא הולך להיות סיפור קל משום שמדובר באחת הקבוצות הטובות באירופה" אמר הבלם הבינלאומי. "אנחנו מצידנו באים בתחושה שהכל אפשרי, כי אם זה לא היה ככה לא היינו ספורטאים. נעשה את המקסימום ונקווה להפתיע".

 

בנאדו הוסיף ושיבח את היריבה הקשה. "ברור שהסיכויים לא לטובתנו. ולנסיה היא הקבוצה השניה בטיבה בספרד, אחרי ריאל מדריד, וגם אותה היא ניצחה לפני מספר חודשים", אמר בנאדו. "אבל כבר קרו בכדורגל הרבה דברים טובים לקבוצות קטנות וזה היופי במשחק הזה. צריכים לקרות הרבה דברים כדי שנפתיע - שוולנסיה תהיה ביום רע, שאנחנו נהיה ביום טוב ושיהיה לנו לא מעט מזל. שתי הקבוצות יודעות הכל אחת על השניה, אבל אני לא חושב שהעובדה שהם כבר פגשו אותנו פעם אחת נותנת להם יתרון".

 

דוידוביץ': "כל הזמן נתגונן, וננסה לעקוץ"

 

השוער ניר דוידוביץ', שהצטיין במשחק הראשון ב'מסטאייה', חושב שאפשר להצליח גם הפעם: "אנחנו מוכרחים לבוא באמונה שאפשר לעשות את זה. אני לא אוהב לדבר על הסיכויים לפני משחקים כאלה, כי אי אפשר לדעת איך המשחק יתפתח. צריך לעשות את המקסימום, ומה שיהיה יהיה. שתי הקבוצות מכירות אחת את השנייה ולא יהיו הרבה הפתעות. אצטרך כנראה לעבוד קשה. אני עוד לא יודע את תוכנית המשחק, אבל קרוב לוודאי שכל הזמן נתגונן, וננסה לעקוץ. אשתדל לא לחשוב על זה שיהיו ביציע סוכנים שעוקבים אחרי, ולהתרכז למשך 90 דקות בעבודה שלי".

 

המגן איתן עזריה, אשר צפוי לפתוח בהרכב במקומו של אבישי ז'אנו הפצוע, אמר: "נצטרך להגיע למשחק במלוא הדריכות והרצינות, כמו שמגיעים לכל משחק. מכבי חיפה הוכיחה גם בעבר שניתן לעבור קבוצות גדולות בסדר גודל אירופאי ואני מקווה שנוכיח את זה גם הפעם". על הופעת הבכורה שלו בגביע אופ"א אומר עזריה: "אני דרוך לקראת המעמד הזה, כמו לפני כל משחק במכבי חיפה. בוודאי שתהיה התרגשות, אבל אני מאמין שהיא תחלוף עם פתיחת המשחק".

 

יניב קטן: "הולך להיות משחק קשה מאוד, אבל בכדורגל הכל יכול להיות, למרות שזו ולנסיה. אם להיות מציאותיים ולחשוב בהיגיון, ברור שזה קשה. נקווה שנצליח לעשות שם משהו מעניין. העפלה לשלב הבא תהיה בונוס עבורנו".

 

ולנסיה: פאלופ ואאורליו ייעדרו, 6 שחקנים לא התאמנו

 

קשה לקבוע אם זה נובע מזלזול או רצון לתת מנוחה, אולם מאמן ולנסיה, רפאל בניטז, שיחרר אתמול לא פחות משישה שחקנים מאימון הקבוצה. ויסנטה רודריגז, חואן פאבלו איימאר, רוברטו אז'אלה, אמדאו קרבוני, רובן בראחה ודויד אלבלדה. פאביו אאורליו הפצוע קיבל טיפולים פיזיותרפיים, אבל לא אמור לשחק מול חיפה.

 

הקבוצה הספרדית אמורה להגיע לרוטרדאם בבוקר ולהתאמן במגרש בו יתקיים המשחק. מי שלא יגיע לרוטרדאם הוא שוער המשנה, אנדרס פאלופ, שעמד בין הקורות במשחק הראשון נגד חיפה במקום סנטיאגו קניסארס. פאלופ סובל מקרע בשריר התאומים ושוחרר מהמשחק. במקומו צורף לסגל השוער השלישי, דויד רנחל.

 

מהמשחק אמורים להיעדר מלבד פאלופ ואאורליו גם חורחה לופז, שלא נרשם בזמן למשחקים באירופה, מוחמד למין סיסוקו, חואן סאנצ'ס וחאבייר גארידו ראמירז הפצועים. ויסנטה רודריגז אמר: "אנחנו באים לנצח את מכבי חיפה. זה הדבר היחיד שבא אצלנו בחשבון ואנחנו לא חושבים על שום אפשרות אחרת. אנחנו מוכנים למשחק הזה ובאים במוראל גבוה".

 

רשימת השחקנים של ולנסיה למשחק כוללת את קניסארס, רנחל, קורו טורס,אז'אלה, דויד נבארו, מאוריסיו פלגרינו, קרלוס מרצ'נה, אמדאו קרבוני, פרנסיסקו רופטה, מיגל אנגולו, בראחה, אלבלדה, רודריגז, פביאן קנוביו, איימאר, מיגל אנחל מיסטה, צ'יסקו מוניוז וריקארדו אוליביירה.


פורסם לראשונה 09/12/2003 11:08

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
קטן. הכל יכול להיות
צילום: איי פי
צילום: רויטרס
רוסו. לשמור על היכולת הטובה
צילום: רויטרס
צילום: איי פי
ז'אנו. ייעדר
צילום: איי פי
צילום: ראובן שוורץ
בנאדו. מקווה לקצת מזל
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים