שתף קטע נבחר

פורז מציע להעניק אזרחות לבן זוג של ישראלי

שר הפנים הגיש לממשלה הצעה להרחיב את סמכויותיו. בין היתר, הוא מעוניין להעניק אזרחות להורי חיילים לאחר שנה של שירות וכן להורים קשישים של אזרח ישראל. המפלגות הדתיות זועמות: לקראת חנוכה, זו התייוונות מודרנית

האם זהו המשבר הפוליטי הבא שיאיים על שלמות הקואליציה? שר הפנים אברהם פורז הגיש היום (ג') לממשלה הצעה לשינוי מהפכני במדיניות ההגירה של ישראל.

 

את ההצעה הגיש שר הפנים למזכיר הממשלה, ישראל מימון, שאמור להעלות אותו להצבעת הממשלה.

 

לפי ההצעה, השר יהיה מוסמך להעניק אזרחות לשני הוריו של חייל שאינו יהודי, להעניק אזרחות לאדם שתרם תרומה מיוחדת למדינת ישראל וכן לקבוע שבן זוג של אזרח ישראלי יוכל להמשיך בהליך קבלת אזרחות גם במקרה של גירושים או מוות של בן הזוג הישראלי.

 

בין היתר מציע השר שתוענק לו סמכות להעניק מעמד של תושב קבע לשני הוריו של חייל צה"ל המשרת בצבא למעלה משנה.

 

כמו כן מציע פורז להסמיך אותו להעניק מעמד של תושב ארעי או תושב קבע, לשני הוריו של אזרח ישראלי, אם הגיעו לגיל 60, ואם אין להם ילדים מחוץ לישראל. כיום נהוג שרק הורה קשיש אחד של אזרח זכאי לקבל מעמד חוקי, מה שעשוי לגרום להפרדה בין בני משפחה ולכך שקשישים חסרי ישע יישארו לבד בחו"ל.

 

סעיף נוסף בהצעה מתייחס לכך שהשר יוכל להעניק מעמד של תושבות קבע לאדם לא יהודי שהיה נשוי לאזרח ישראלי, ומעמדו החוקי לא ייפגע גם במותו של בן זוגו הישראלי. המעמד החוקי גם לא ייפגע אם בני הזוג ייפרדו, בתנאי שיש להם ילד משותף.

 

הדתיים זועמים

 

המפלגות הדתיות זועמות על הצעתו של פורז. יו"ר ש"ס, ח"כ אלי ישי, מאשים אותו בכך שהוא מוביל את העם היהודי לשמד. "פורז, לקראת חנוכה, מדגים לעם ישראל התייוונות מודרנית מהי. שלטון פורז גרוע משלטון אנטיוכוס". עם זאת, ישי "מרגיע" את פורז, וטוען כי המפד"ל, השותפה הקואליציונית, תוותר גם הפעם.

 

במפד"ל בינתיים לא נראה בינתיים שיש כוונה לוותר. יו"ר סיעת המפד"ל, ח"כ שאול יהלום: "פורז רוצה לעשות מהפכה במאפיינים הדרושים לקבלת אזרחות. המאפיינים שהשר מתייחס אליהם, אין בינם לבין היהדות שום דבר. המפד"ל טוענת כי גישתו מנוגדת לערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, ומנוגדת לסטטוס קוו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
הצעה חדשה. פורז
צילום: אלכס קולומויסקי
צילום: עמית שאבי
בניגוד לערכי המדינה. יהלום
צילום: עמית שאבי
מומלצים