שתף קטע נבחר

ליגת העל, מחזור 12: בית"ר י-ם - מכבי חיפה 0:1

כמו בשנה שעברה אחרי מנצ'סטר יונייטד, שוב עלתה מכבי חיפה לטדי אחרי משחק באירופה וחטפה מבית"ר. שלומי ארבייטמן, שבבוקר התגייס לצה"ל וקיבל מהמפקד 'פס' למשחק, כבש בדקה ה-47 והעניק לקבוצתו נקודות יקרות למאבקי התחתית. אוחנה: "יחסית למשחקי הבית לא הצגנו יכולת מספיק טובה". רוני לוי: "ההפסד לא נובע מעייפות או ירידת מתח"

בית"ר ירושלים אוהבת לארח את מכבי חיפה, בעיקר אחרי שהירוקים חוזרים מטיול באירופה. בעונה שעברה הגיעה חיפה לטדי מיד אחרי ניצחון גדול על מנצ'סטר יונייטד וחטפה רביעייה. הפעם הסתפקה בית"ר ב-0:1 קטן, אולי בגלל שאת עניין הרביעייה סגרה ולנסיה כבר ביום חמישי האחרון.

 

הירושלמים עלו בזכות הניצחון לראשונה העונה מעל הקו האדום, לפחות עד משחקה של מכבי נתניה מול בני יהודה, אשר ינעל את המחזור ה-12. חיפה, שיכולה היתה להבטיח לעצמה את המקום הראשון לשבוע נוסף אם הייתה מנצחת, עשויה לאבד את הפסגה במידה שבני יהודה תנצח.

 

בית"ר ראויה לשבחים בעיקר על משחק הלחימה שלה. במהלך המחצית השניה הציגו חניכיו של אלי אוחנה מספר התקפות ראויות, בעיקר זו שבה נכבש שער הניצחון של שלומי ארבייטמן (התגייס בבוקר וקיבל  'פס' מהמפקד כדי לכבוש בערב). עם זאת, עיקר העבודה של השחקנים בצהוב-שחור היתה בחילוץ כדורים כבר במרכז המגרש משחקני חיפה, שנראו עייפים וכבדים גם כאשר הצליחו להגיע לאיזור הרחבה.

 

שתי הקבוצות הציגו מחצית ראשונה בינונית, ומיעטו לסכן האחת את שערה של השניה. שחקני החלק הקדמי - הן בבית"ר והן בחיפה - סבלו מחוסר דיוק באיזור הרחבות, בעיקר בכל האמור לגבי המסירה האחרונה לפני הבעיטה.

 

ההזדמנות הראשונה של בית"ר הגיעה בדקה ה-3. אבי נמני חטף כדור מאיתן עזריה, פרץ באגף שמאל ומסר באלכסון למרכז הרחבה, אך ניר דוידוביץ' הקדים את ארבייטמן על קו תיבת החמש ומנע ממנו את הבעיטה.

 

חיפה סיכנה לראשונה את שער המארחים בדקה ה-9. ג'ובאני רוסו הוכשל 20 מטרים מן השער, יניב קטן עקף את החומה מימין עם כדור מסובב, אך איציק קורנפיין עצר ללא קושי.  הזדמנות מצויינת נוספת נרשמה לזכות חיפה בדקה ה-40, כאשר עידן טל ניער מעליו בקלות את עידן מליחי ומ-20 מטרים שיגר בעיטה חזקה שנהדפה על ידי קורנפיין.

 

בית"ר עלתה בטירוף מחדרי ההלבשה ובדקה ה-47 כבשה את השער בהתקפה מסודרת מבית היוצר של תינוקות אוחנה. מאור מליקסון שלח מסירה קצרה וחכמה אל אלירן דנין, אשר המשיך מאגף שמאל כדור מצויין בחצי גובה אל תוך הרחבה. ארבייטמן הגיע בריצה ובנגיעה מקו החמש בעט פנימה - 0:1 לבית"ר.

 

חיפה ניסתה לחזור למשחק אבל התבססה על נסיונות של שחקנים להציל לבד את המולדת, במקום לחזור למשחק הקבוצתי שהביא לה נצחונות במשחקים קודמים. לא בכדי נרשמה ההזדמנות המסוכנת ביותר של הירוקים במחצית זו ממצב נייח (דקה 69): רוסו סובב מ-20 מטרים כדור מסוכן לחיבורים, אך לא הצליח להכניע את קורנפיין, שהקפיד גם הפעם להיות במקום.

 

הרכבים:

 

בית"ר ירושלים: איציק קורנפיין, עופר טלקר, אינדיו פריירה, גולן חרמון, אלירן דנין, דניאל היידמן, עידן מליחי, אבי נמני, מאור מליקסון (ברק יצחקי, 87), עמיר תורג'מן, שלומי ארבייטמן (שלומי דרעי, 74).

 

מכבי חיפה: ניר דווידוביץ', איתן עזריה, אריק בנאדו, דקל קינן, אדורם קייסי, עידן טל, חורחה בריטס, וואליד באדיר, ג'ובאני רוסו, דנטה לופז, יניב קטן (שי בירוק, 66).

 

ארבייטמן: "הגעתי מהבקו"ם לטדי כדי לשחק בשביל הסמל"

 

אלי אוחנה: "זה הישג גדול מאד, לנצח את מכבי חיפה וכולם זוכרים שבסיבוב הראשון הפסדנו להם 4:0. למרות זאת, יחסית למשחקי הבית שלנו לא הצגנו יכולת מספיק טובה. הכי חשוב עבורנו כרגע זה לצבור נקודות ונצחונות יותר מהפסדים, כי רק כך נישאר בליגה. אני מודה לאוהדים שדחפו אותנו קדימה והיוו פאקטור חשוב בניצחון הזה".

 

שלומי ארבייטמן, החייל הטרי וכובש שער הניצחון, נראה בסיום נרגש וסיכם את היום העמוס שעבר עליו: "התחלתי את היום עם זריקות בבקו"ם, מדים וטביעות אצבעות והגעתי לטדי כדי לשחק בשביל הסמל. מה שחשוב זה שניצחנו - יאללה בית"ר!". מאיר פניג'ל: "הישג גדול. אני מקווה שבית"ר תמשיך במגמת ההשתפרות".

 

אלירן דנין, מבשל השער: "כל הקבוצה עבדה היום וכולם נתנו מאה אחוז. פתחנו טוב את הסיבוב השני ולא פחות חשוב מכך - עלינו לפחות זמנית מעל הקו האדום. אני מקווה שנישאר שם".

 

רוני לוי: "לופז ימשיך לשחק, אלו הכלים שיש לי כרגע"

 

רוני לוי: "ספגנו שער מיותר. הייתה לבית"ר הזדמנות אחת או שתיים בכל המשחק ואנחנו לא ידענו לנצל את היתרון שלנו במרכז השדה ולא היינו מספיק חדים. אני לא מסכים עם הקביעה שההפסד נבע מעייפות או מירידת מתח. אמשיך לתת לדנטה לופז לשחק למרות שהוא עדיין לא כבש עד כה, כי אלו הכלים שיש לי כרגע".

 

עידן טל: "לא שיחקנו טוב בפעם השנייה ברציפות. אני מקווה שנתחיל לגלות שיפור כבר במשחק הקרוב". ניר דווידוביץ': "להפסיד בשני משחקים רצופים עדיין לא מצביע על משבר. אני מקווה שההמשך יהיה טוב יותר".

 

עוזר המאמן, מרקו בלבול: "מצחיק לומר על קבוצה שמפסידה לוולנסיה החזקה ומפסידה לבית"ר בטדי מול כל הקהל שלה, נמצאת במשבר. זה אפילו לא משברון".

 

נשיא הקבוצה, יעקב שחר והמאמן לוי, אמרו כי טרם התקבלה כל פנייה רשמית מפנאתנייקוס לגבי רכישתו של ג'ובאני רוסו, אשר מצידו סירב להתייחס לנושא. בקבוצה אמרו כי אליניב ברדה נראה מאוכזב מכך שלא שותף ולו לדקה אחת במשחק מול בית"ר, ועזב במהרה את חדר ההלבשה בסיום.


פורסם לראשונה 14/12/2003 20:34

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
ארבייטמן (משמאל). לא נכנס להלם בקו"ם
צילום: ראובן שוורץ
צילום: יוסי רוט
ג'ובאני רוסו, מכבי חיפה. בקושי הגיעו למצבים
צילום: יוסי רוט
דודו פריד
קורנפיין. שער נקי ושלוש נקודות חשובות
דודו פריד
צילום: ראובן שוורץ
לוי. אין עייפות או ירידת מתח
צילום: ראובן שוורץ
צילום: ראובן שוורץ
אוחנה. מודה לקהל
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים