שתף קטע נבחר

פרס התיאטרון: הבימה חוזר

אחרי 6 שנות היעדרות, התיאטרון הלאומי חוזר להתחרות על הפרס

אחרי שש שנות היעדרות, תיאטרון הבימה חוזר להשתתף בתחרות על פרס התיאטרון הישראלי. התיאטרון הלאומי ישתתף כבר בטקס הקרוב, שיסכם את שנת 2003.

 

הבימה, שהיה חלק מהתחרות בשנותיו הראשונות, 96-7', פרש בשל ביקורת על מבנה האקדמיה שמחלקת את הפרסים ועל נהלים תקנוניים. מהתיאטרון נמסר אתמול כי תיקונים שנעשו הכשירו את הדרך חזרה. בעיקר ציינו את תרומתו של המפיק הוותיק שמואל צמח, נשיא איגוד המפיקים והאמרגנים.

 

יעקב אגמון, מנכ"ל הבימה, לא מסתיר כי אחת הסיבות לשובו של התיאטרון לתחרות היא העובדה ששתיים מהפקותיו הבולטות השנה - 'קופסה שחורה' ו'הקומיקאים' - הן קופרודוקציות שמועמדותן היתה מוגשת בכל מקרה על-ידי השותפים, תיאטרון באר-שבע והיידישפיל. זכייה של הצגות אלה היתה מעמידה את הבימה ואת הפרס באור מביך.

 

מנהל הפרס, גד אורון, אמר אתמול: "הוועד-המנהל של האקדמיה גילה הבנה לטענות ולהערות של אגמון והבימה והסכים לשינויים בתקנון. בהבימה הבינו שאם לשנות, עדיף מבפנים ולא מבחוץ. אנחנו שמחים שהצלחנו לגשר על הפערים".

 

תגובה מיידית להצטרפות 'הבימה' לפרס התיאטרון באה מצד ערוץ 2, שמגלה עניין בשידור טקס חלוקת הפרסים, ששודר בעבר בערוץ 1. הטקס ייערך בראשית אפריל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים