שתף קטע נבחר

ליגת העל: הפועל ב"ש ומכבי חיפה נפרדו בתיקו

מחזור 14: מכבי חיפה שמרה, לפחות באופן זמני, על מקומה בפסגה, בתום משחק נהדר בב"ש שהסתיים בתיקו 2:2. חיפה הוליכה פעמיים משערים של ברדה וזנדברג (שני בישולים של רוסו), חניכיו של גוטמן חזרו בשני המקרים על ידי יז'רסקי ואליהו (פנדל בדקה ה-88)

לאחר שלושה משחקים חלשים במחזור ה-14 בליגת העל, הציגו הפועל באר שבע ומכבי חיפה כדורגל איכותי במפגש הצמרת ביניהן ב'וסרמיל', שהסתיים בתיקו 2:2.

 

חיפה פתחה בהרכב חסר, עקב העדרם של עידן טל, חורחה בריטס ויניב קטן המוצהבים, ועלתה ליתרון מוקדם משער של אליניב ברדה, שזכה להזדמנות נוספת בחוד הקבוצה. רמיק יז'רסקי השווה סמוך לסיום המחצית. מיכאל זנדברג העלה את חיפה ליתרון שני, אך בדקות הסיום כבש רמי אליהו מהנקודה הלבנה. ג'ובאני רוסו בישל את שני השערים לחיפה, שנשארה נכון לעכשיו במקום הראשון.

 

מהלך המשחק

 

בדקה החמישית ניצל רוסו טעות של תומר חליבה, חטף את הכדור ופרץ לרחבה, אך אסי רחמים יצא טוב ובלם בגופו את הבעיטה. שתי דקות לאחר מכן, שיתף רוסו פעולה עם שחקן נוסף ששיחק בעברו בבירת הנגב, אליניב ברדה. רוסו, סמוך לנקודת הקרן הימנית, ניצל סגירה לא טובה של דדי בן דיין והרים כדור לרחבה, היישר לראשו של ברדה - 1:0 לחיפה.

 

לאחר כיבוש השער הוביל רמי אליהו את חבריו להתקפות על שערו של ניר דוידוביץ', אך הרגל המסיימת חסרה לבאר שבע, ובמהלך דקות ארוכות נראתה חיפה קרובה יותר לשער שני.

 

בדקות הסיום של המחצית הראשונה חידשה באר שבע את האיומים על השער. הפעם נראו המארחים החלטיים יותר, ואכן השיוויון לא איחר להגיע. בדקה ה-43 קיבל אלון מזרחי את הכדור אחרי דאבל פס עם אליהו, וניסה לעבור את אריק בנאדו. בלם חיפה דחק את הכדור, אך יז'רסקי, שהמתין מאחורי מזרחי, בעט חזק את הריבאונד ולא השאיר לדוידוביץ' סיכוי - 1:1.

 

השער השני של חיפה הגיע בדקה ה-58, שוב מבישול מצד ימין של רוסו, שהתאפשר בזכות טעות נוספת של בן דיין. אחרי מסירת הרוחב של רוסו חלף הכדור על סף רחבת החמש והגיע לזנדברג, שבעט מהאוויר ברגל שמאל פנימה - 2:1 לחיפה.

 

בדקה ה-69 היה קרוב זנדברג סנטימטרים ספורים מהשלמת צמד פרטי. הקשר הצעיר נשאר לבד 25 מטרים משערו של רחמים ובעט טיל לחיבורים והחוצה. בדקות שלאחר מכן הגיעה באר שבע לרצף הזדמנויות: מסירה של בן דיין ליז'רסקי מצאה את החלוץ הפולני מבולבל, ומטווח 10 מטרים הוא בעט חלש לידיו של דוידוביץ'; במקרה אחר הוכשל בן דיין סמוך לרחבת ה-16, אליהו סובב את הכדור החופשי ודוידוביץ' הדף לקרן בקצות האצבעות.

 

עשר דקות לסיום כבר נראה היה שבאר שבע ויתרה על המשחק, אך בדקה ה-87 הכשיל איתן עזריה החלש את אלעד בונפלד ברחבה, ואסף קינן הורה על הנקודה הלבנה. אליהו לא איבד את קור רוחו מול דוידוביץ', ובעט את בעיטת העונשין לפינה השמאלית של השער - 2:2.

 

הרכבים

 

הפועל באר שבע: אסי רחמים; תומר חליבה (אביתר אילוז, 85), עוז יפרח, יניב אלול,  דדי בן דיין (אלעד בונפלד, 46), רמי אליהו, דייגו סיסטון, סתיו אלימלך; אלון מזרחי, אופיר חיים, רמיק יז'רסקי.

 

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; אבישי ז'אנו (איתן עזריה, 67), דקל קינן, אריק בנאדו, אדורם קייסי; אסי אברהמי, ואליד באדיר, שי בירוק, מיכאל זנדברג, ג'ובאני רוסו; אליניב ברדה (ערן לוי, 85).


פורסם לראשונה 03/01/2004 20:11

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צפריר אביוב
מכבי חיפה נגד הפועל ב"ש, בסיבוב הקודם
צילום: צפריר אביוב
צילום: רוני שיצר
רוסו. שני בישולים
צילום: רוני שיצר
צילום ערוץ 1
בן דיין. שתי טעויות
צילום ערוץ 1
מומלצים