שתף קטע נבחר

הילד בן ה-8 מבקה נמצא בריא ושלם בשטחי הרשות

נחטף לפני חודש מביתו על-ידי פלסטינים. האב, שתחילה חשדו השוטרים דווקא בו: "ידעתי שיהיה בסדר, גם כשאיימו לשחוט את הילד. אבל חייתי על קפה וסיגריות במשך עשרה ימים"

סוף טוב לפרשה: אחרי חודש של העדרות מביתו, נמצא בריא ושלם הילד בן ה-8 מבקה אל-גרבייה.

 

טאהר איברהים א-טורי שיחק בחצר סמוך לביתו, ומאז נעלמו עקבותיו. שבוע וחצי לאחר מכן נעצרו שניים משכניו, בחשד למעורבות בפרשה. היום (א') הותר לפרסום כי הוא נמצא בכפר בצפון השומרון, בשטחי הרשות הפלסטינית, לשם נחטף על-ידי גורמים ברשות. 

 

בשיתוף פעולה של המשטרה וכוחות משמר הגבול, שוחרר הילד והוחזר לביתו כשהוא בריא ושלם. חוטפיו נמלטו.  

 

את פרשת החטיפה אופף עדיין מסתורין רב. טרם הותרו לפרסום זהות החוטפים, היכן החזיקו את הילד ומדוע ביקשו לחוטפו. במשטרת מרחב העמקים אומרים הערב כי כל כיווני החקירה נבדקים, ובהם הכיוון הכספי, מאחר שתמורת הילד נדרש תחילה כופר של 300 אלף שקלים.

 

"לא פחדתי לרגע", אמר אביו של א-טורי, "גם כשהם איימו לשחוט את הילד ידעתי שהוא יישאר בחיים".

 

היום התירה המשטרה לפרסום כי עשרה ימים לאחר שנחטף, התקבלו שיחות טלפון ועמם מידע מודיעיני, שהובילו לקצה חוט בפרשה - לאחר שבתחילה נראה היה כאילו נקלעה למבוי סתום. בשיחות הטלפון דרשו החוטפים כסף, איימו "לשחוט את הילד" ולהעבירו לירדן. "אמרתי להם שהם יכולים להעביר אותו לירדן, גם שם יש לנו משפחה וגם שם אפשר יהיה לגדל אותו", אמר אביו.

 

האב: "כולם חשדו בי"

 

בתחילה, התעורר החשד כי אביו של הילד מעורב בפרשת החטיפה. "כולם חשדו בי בהתחלה ואני סבלתי. אף אחד לא האמין לי", אמר האב, והוסיף כי עד שלא שמע את קולו של בנו, לא יכול היה לאכול או למצוא לעצמו מנוח. "במשך עשרה ימים חייתי על קפה וסיגריות. לא יכולתי להכניס לפי דבר".

 

מפרטי החקירה שהותרו לפרסום עולה כי החוטפים הינם תושבי הרשות הפלסטינית, ואין כל מעורבות של ערבים ישראלים בסיפור החטיפה. עוד עולה מהחקירה כי בידי המשטרה נמצא אחד המעורבים, והם מחפשים אחר חשוד נוסף.

 

"המשטרה השקיעה את כל המאמצים מתוך תחושה שטאהר בחיים. הכל התנהל בסבלנות, כאשר המטרות עומדות לנגד עינינו, שהחשובה בהן היא כמובן השמירה על חייו", אמר מפקד תחנת המשטרה בעירון, רב-פקד ירון זמיר.

 

עוד אמרו במשטרה כי ההחלטה לשלוח פנימה את חבריו של האב כדי שיחלצו את הילד נשקלה בזהירות. "ידענו שזה יהיה הקלף המנצח, ולראייה, אחד המעורבים נעצר מבלי שנוצר עמו כל עימות", אמר רפ"ק זמיר. "פעלנו בזהירות רבה כדי לא להלחיץ את החוטפים וסייענו בצוות משא ומתן של יחידה מובחרת במשטרה", אמר מפקד מרחב העמקים ניצב משנה דוד סיסו.

 

הבוקר, כאמור, נכנסו חבריו של האב פנימה, לשטח הרשות. "נכנסתי עם רכב שכור. לא חששתי. בנקודה מסוימת בה קבענו פגשתי את החוטף שנסע בתוך רכב. ניגשתי מהר אל הילד שישב מאחור. הוא חיבק אותי ואז התחלתי לרוץ איתו בידיים עד לכיוון המחסום", סיפר קאדן נימר. אביו של הילד ציין כי בנו סיפר לו שהוא שיחק בחצר בסמוך לבית ואז בא מישהו וביקש ממנו מים. הילד ניגש אליו, ומאז נעלמו עקבותיו.

 

במשטרת מרחב העמקים מעריכים כי בימים הקרובים תיפתר התעלומה, ושאלות רבות עליהן אין כיום תשובה יהיו בעלות מענה.  


פורסם לראשונה 04/01/2004 17:03

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: משטרת ישראל
נחטף לרמאללה. טאהר א-טורי
צילום: משטרת ישראל
צילום: ערוץ 2
שוב עם אביו
צילום: ערוץ 2
מומלצים