שתף קטע נבחר

הרמטכ"ל בדילמה: "לחכות לפיגוע כדי להיות צודק?"

רב-אלוף יעלון: "ההתלבטות באשר לסיכול הממוקד לוקחת בחשבון מה יעשה הדבר לשיח הציבורי. כרמטכ"ל אני בדילמה: לחכות לפיגוע כדי להיות צודק, או לתקוף כדי למנוע נפגעים?" שיגר אזהרה נוספת לדמשק: אולי נצטרך לתקוף שוב

"הטרור הפלסטיני או הזירה הפלסטינית בתקופה זו הם מגרש המשחקים העיקרי של איראן, סוריה וחיזבאללה, כדי ליצור, להניע, לממן ולעודד את האלימות נגדנו. אם סוריה תתעלם מהמסרים שהועברו אליה מישראל, גם לאחר תקיפת צה"ל במחנה הפליטים ליד דמשק, ייתכן שיהיה צורך להעביר עוד מסרים מסוג זה".

 

מסר חריף זה לכיוונה של דמשק שוגר אמש (יום ג') מפיו של הרמטכ"ל, רב-אלוף משה (בוגי) יעלון, בכינוס של המרכז לחקר הביטחון הלאומי באוניברסיטת חיפה.

 

מדברי הרמטכ"ל עולה תמונה ברורה באשר להערכת צה"ל כלפי העמדה המתונה שהציג הנשיא בשאר אסד, כאשר קרא לחדש את הדיאלוג ללא תנאים מוקדמים: "מתקפת הנועם הסורית בימים האחרונים משקפת את הלחץ שבו נמצאת כיום סוריה, המשולב בהרתעה ישראלית, אסטרטגיה אמריקנית ותוצאותיה בעיראק".

 

הנשיא הסורי עורך כעת ביקור היסטורי בטורקיה, ומשגר הצהרות מתונות לכיוונה של ישראל. אמש העבירו גורמים בדמשק מסר נוסף, לפיו המשא ומתן בערוץ הסורי יכול להתנהל גם באופן נפרד מן הערוץ הפלסטיני.

 

רב-אלוף יעלון התייחס גם לתהליך מול הפלסטינים, ועל המחלוקות הקשות שהוא מעורר בחברה הישראלית. "אחת הבעיות בחברה, שמקשות על ההתמודדות עם הפלסטינים, היא אי הסכמה על מהות העימות", אמר הרמטכ"ל. "אין אצלנו הסכמה על הגדרת הבעיה, וזה מקשה על המענה ועל הלגיטימיות בהפעלת הכוח".

 

עוד אמר יעלון כי "ההתלבטות באשר ל'סיכול הממוקד' (הקוד הצה"לי לפעולת התנקשות בפעיל טרור פלסטיני) לוקחת בחשבון מה יעשה הדבר לשיח הציבורי. לצערי, במקרים רבים בהם פעלנו בצדק ובדין, נשמעו קולות שצה"ל מפר את השקט. הדבר מעמיד אותי כרמטכ"ל בדילמה, האם לחכות לפיגוע כדי להיות צודק, או לתקוף כדי למנוע נפגעים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סבסיטאן שיינר
לחכות ולצאת צודק? הרמטכ"ל יעלון
צילום: סבסיטאן שיינר
צילום איי פי
לחץ משולב. אסד
צילום איי פי
צילום: איי פי
תקיפת חיל האוויר ליד דמשק
צילום: איי פי
מומלצים