שתף קטע נבחר

ליגת העל, מחזור 15: לקראת משחקי השבת

מכבי חיפה תוכל לחזור, זמנית לפחות, לפסגה אם תנצח בביתה את הפועל פ"ת. בהצגה המוקדמת בקריית אליעזר ייפגשו סכנין ואחי נצרת. הפועל ת"א תארח את מכבי נתניה ומכבי תל אביב תצא לאשדוד

השבוע הבטיח ראש הממשלה אריאל שרון כי ידאג לתקציב לבניית האצטדיון בסכנין. בין הבטחה למעשה תיאלץ בני סכנין להמשיך ולארח בקרית אליעז, שם יתקיימו השבת שני משחקים: בני סכנין נגד אחי נצרת במפגש בין שתי העולות החדשות ונציגות המגזר הערבי; והפועל פתח תקווה מול מכבי חיפה, שתנסה לחזור לעצמה ולמקום הראשון, לפחות עד משחקה של בני יהודה. הפועל תל אביב תנסה להמשיך את המומנטום כשתארח את מכבי נתניה ומכבי תל אביב תתארח באשדוד.

 

ביום ראשון תתארח הפועל באר שבע ב"'טדי"' אצל בית"ר ירושלים. המחזור יושלם ביום שני, אז תארח מכבי פתח תקווה את המוליכה, בני יהודה.

 

בני סכנין - אחי נצרת (15:00, קרית אליעזר, שופט אסף קינן)

 

בסיבוב הראשון גם לנצרת עוד לא היה אצטדיון ביתי והיא אירחה את סכנין בבית שאן וחטפה רביעייה. עבור סכנין היה זה ניצחון ראשון אולם מאז היא הוסיפה עוד שלושה והתבססה במקום השמיני, עם 17 נקודות וטווח בטחון צנוע של ארבע נקודות מהקו האדום. בשבוע שעבר שיעממה הקבוצה ב-0:0 מול הפועל פתח תקווה וכדי לא למצוא עצמה מתקרבת לתחתית, תנסה סכנין לצאת מנצחת מהדרבי גם הפעם.

 

נצרת ניצלה היטב את הפגרה, וצירפה את הקשרים שלו מנשה ממכבי פתח תקווה ואיל בן עמי מהפועל תל אביב, אך השניים לא יוכלו לשחק בשבת. בכל מקרה, נצרת לא מוותרת על הליגה ושייע פייגנבוים עושה הכל כדי להעמיד קבוצה ראויה. בשבוע שעבר הפסידה נצרת 1:0 למכבי פתח תקווה ואין כמו הדרבי כדי להחזיר את הצבע לפנים את הכבוד למועדון.

 

מכבי חיפה - הפועל פתח תקווה (20:00, קרית אליעזר, שידור ישיר ב"שלם וצפה", שופט מאיר לוי)

 

בסיבוב הקודם חשפה הפועל פ"ת את ההגנה החלשה של מכבי חיפה, ארצג ואוסיבוב רקדו ברחבה והנחילו לחניכיו של רוני לוי הפסד ליגה ראשון. עשרה מחזורים מאוחר יותר ההגנה של חיפה היא הטובה בליגה, עם 12 שערים בלבד ברשת אחרי 14 משחקים. התבוסה באורווה והתיקו 2:2 עם באר שבע במחזור הקודם, היו שני המשחקים היחידים בהם ספג ניר דווידוביץ' יותר משער אחד. יניב קטן ועידן טל, שלא שיחקו בבאר שבע בגלל כרטיסים צהובים, צפויים לחזור להרכב. חורחה בריטס צפוי לפתוח, במשחק שעשוי להיות האחרון שלו בארץ לפני שיעזוב לספרד.

 

בזמן שמאמנים ועסקנים התחבטו השבוע בסוגיית אימוני הנבחרת והפגיעה בקבוצות, הפועל פתח תקווה התאמנה בשקט. אף שחקן של הקבוצה לא נמנה על סגלי הנבחרת הצעירה והבוגרת. מנור חסן, שלא שיחק נגד סכנין בגלל צבירת צהובים, צפוי לחזור להרכב הפותח, נגד הקבוצה בה שיחק בעבר.

 

הפועל תל אביב - מכבי נתניה (15:45, בלומפילד, שידור ישיר ב"שלם וצפה", שופט ערן פרוסט)

 

כוכב נולד להפועל תל אביב, איבזיטו אוגבונה, שכבש שלושער השבוע לרשת בית"ר ירושלים. לקראת סיום ההצגה ביום א', מתח אוגבונה שריר אבל נראה כי ישחק נגד נתניה. שמעון גרשון יחזור להרכב אחרי הרחקה והפועל תל אביב תנסה להשיג את מה שעוד לא הצליחה לעשות העונה: רצף נצחונות.

 

לרשותו של גילי לנדאו עומד סגל שחקנים מלא, כשכל הפצועים החלימו וכשירים למשחק. ליתר ביטחון, ביקרה הקבוצה השבוע בכותל המערבי, בבחינת אם לא יועיל בוודאי לא יזיק. החלוץ לירון וילנר עשוי לפתוח בהרכב, כדי לחזק את החוליה החלשה של הקבוצה, שהבקיעה רק 11 שערים עד כה (רק בית"ר ירושלים כבשה פחות - 9 שערים).

 

מ.ס אשדוד - מכבי תל אביב (18:00, אצטדיון הי"א, שידור ישיר ב"שלם וצפה", שופט מנשה משיח)

 

בסיבוב הקודם (1:0 לאשדוד) זה היה קרב הענקיות בין האלופה לקבוצה ששינתה פניה עם מסע רכש ראוותני. חיים רביבו לא ישחק בשבת עקב פציעה. שוער העבר יוסי מזרחי הגיע במקום אלישע לוי וניפה את שוער ההווה, ראדק מיידן, מהסגל. יניב בן ישי יעמוד בשער, אלון חזן ואושרי אלפסי צפויים לחזור להרכב הפותח.

 

במכבי תל אביב העניינים כרגיל, אחרי שהתפזרו אדי פרשת הקט-רגל. אורן זיתוני, שעבר השבוע בדיקות MRI, נמצא כשיר וצפוי לפתוח בהרכב. גם גדי ברומר וברונו הייס, שסבלו מפציעות קלות, כשירים וישחקו באשדוד.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יוסי רוט
לוי ורוסו. חיפה רוצה לחזור לפסגה
צילום: יוסי רוט
צילום: ראובן שוורץ
סכנין. זכרונות נעימים מהדרבי הקודם
צילום: ראובן שוורץ
צילום: ראובן שוורץ
אוגבונה. ימשיך להפגיז?
צילום: ראובן שוורץ
רונן לידור
מזרחי. מחפש ניצחון ראשון
רונן לידור
מומלצים