שתף קטע נבחר

ענק ביפן

טויוטה הציגה בתערוכת דטרויט רכב תצוגה חדש העונה לשם - FTX. מדובר בטנדר גדול, גדול מאד אפילו. תכניות ייצור? כנראה בעתיד הלא רחוק

יצרנית הרכב היפנית טויוטה, הציגה בתערוכת דטרויט טנדר תצוגה חדש בשם FTX. הממדים מרשימים, המנוע כמובן גדל-נפח (ולא רק הוא), הדלתות האחוריות נפתחות הפוך והעיצוב אגרסיבי בהתאם. ככה זה באמריקה, היכן שהכל חייב להיות (הרבה) יותר גדול.

 

כדאי לציין כי עד לאחרונה נמנעו היפנים מכניסה לקטגוריה של טנדרים גדולים במיוחד, שאוכלסה מסורתית על-ידי שלושת הגדולות - ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר. כעת נראה שגם פלח שוק זה זוכה לעניין מצדם, ואם להתחשב בתוצאות המסחריות המצוינות של היצרן היפני, זה בהחלט צריך להדאיג כמה אנשים בהנהלות התעשייה המקומית.

 

כמה גדול?

 

אם גודל עושה לכם את זה, מצאתם את מבוקשכם ב-FTX - אורכו 579 ס"מ (חמישה מטרים ו-79 ס"מ!), רוחבו 209.5 ס"מ, גובהו 196 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו 380.5 ס"מ - כן, 20 ס"מ יותר מאורכה הכללי של טויוטה יאריס. ועם מימדים כאלו, מה הפלא שאורך הארגז האחורי למעלה משני מטרים, 213 ס"מ ליתר דיוק. כך גם מצליחים צמיגי 355/55R22 להיראות צנועים יחסית.

 

עדיין לא מתרשמים מהגודל? הנה השוואה שודאי תעזור. הלנד קרוזר של טויוטה בגרסת חמש הדלתות הארוכה, עושה שימוש בבסיס גלגלים קצר ב-120 ס"מ(!) ואורכו הכולל קטן בלמעלה ממטר. והלנד קרוזר הוא לא בדיוק סופר-מיני, ודאי תסכימו...

 

כמה חזק?

 

עם כאלה מימדים, אפשר לצפות גם למנוע חזק, ובמקרה של ה-FTX מדובר כמובן ב-V8, אם כי כזה המתודלק בגז, משולב עם מנוע חשמלי ומניע את כל ארבעת הגלגלים. טויוטה שומרת נתוני הספק וביצועים לעצמה, אך מבטיחה כי המנוע של ה-FTX "מעניק כמויות נדיבות של מומנט ובו בזמן חסכוני כמו V6". אומרים אז אומרים, אנחנו רק ממשיכים לתהות בנוגע למימדי הענק - איפה בדיוק אפשר להחנות את המפלצת?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טויוטה FTX. מימדי ענק
הדלתות האחוריות נפתחות הפוך
העיצוב הזה לאו דווקא יזכה להגיע לייצור
מימדים נדיבים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים