שתף קטע נבחר

הבסיס ללינקולן - מאזדה

לינקולן מנסה לשפר תדמית ולהשיב מלחמה מול לקסוס וקדליאק. ומי יעזור להם בקרב הגדול, אם לא מאזדה הקטנה?

כאשר החליטו בלינקולן - חטיבת היוקרה של פורד - כי הגיע הזמן להציע רכב (גם) לשטח, בחרו בדרך הקלה ביותר. ללא כל בושה וחרטה לקחו את דגמי הכביש-שטח הגדולים של חברת האם, אלה העונים לשמות "אקספדישן" ו"אקספלורר", העמיסו עליהם הדר ופאר מקובל והעבירו אותם דרך מכון הקומסטיקה המקומי, כדי לאמץ מראה מזוהה יותר.

 

ואם תרצו, זה סיפור הולדתם של שניים מכלי הרכב היותר מדוברים בארה"ב בשנים האחרונות - לינקולן נוויגייטור, ואחריו אוויאטור. אז נכון שכל העסק נראה לא רציני במיוחד, אבל עם הצלחה קשה להתווכח. התהליך הפשוט שהוליד את הנוויגיטור בזמנו, תפס משום מה את תעשיית הרכב האמריקנית לא ממש מוכנה. וכמו תמיד במקרים שכאלה, אותה הצלחה הולידה גל חיקויים, כשהחשוב שבהם וזה המעיד על הגישה הנכונה, מגיע מבית המתחרים הגדולים - קדילאק של ג'נרל מוטורס עם האסקלייד.

 

כיוון חדש

 

אבל בתערוכת דטרויט הבהירו אנשי לינקולן כי הם מודעים לכך שלא לעולם חוסן, וכי הצלחתם של תרגילים פשוטים מעין אלה מוגבלת. זאת בעיקר תודות לאדישות היחסית בה התקבל האוויאטור מבוסס האקספלורר, על-ידי הקהל המקומי. מה עושים? מחפשים דרך אחרת לכיסו של האמריקני, או בשפת לינקולן, מוצאים מקור השראה חדש - הפעם עם שורשים מעבר לאוקיינוס, בערך.

 

גם בלינקולן המזוהה כל-כך, העדיפו הפעם להביט ביצרנים מסוג אחר. למשל לקסוס, שמצליחה מאד עם דגמי ה-RX השונים. למשל אינפניטי, שמוכיחה אף היא כי מצאה את הנוסחה המתאימה. ותוך כדי, הבינו - כמו קאדילק אגב - כי הדגם הבא לקטגוריה הזו אינו יכול עוד להתבסס על רכב פשוט, אלא חייב להיות מיוחד ומעודן בהרבה. ובתעשיית הרכב זה אומר מבנה של מכונית פרטית מודרנית ולא רכב שטח ארכאי. במילים אחרות, מרכב אחוד ומתלים עצמאיים.

 

הקשר היפני

 

וכך מציגה לינקולן בתערוכת הרכב הגדולה של צפון אמריקה מכונית תצוגה שעונה לשם המפורש אוויאטור, ומסמנת את הכיוון המדויק למחליף הדגם הנוכחי. גרסה סדרתית למכונית התצוגה הזו תגיע לייצור לכל היותר תוך שנתיים מהיום, כך מבטיחים לנו.

 

עוד מסבירים כי כאמור, הפעם יבוסס האוויאטור על פלטפורמה של מכונית נוסעים, ולמרות שלא נוקבים בשם של אחת, נראה כי מדובר בלא אחרת מזו השייכת לתכנית "פוטורה", המבוססת במקור על... מאזדה 6. לפי תוכנית זו תתרום מאזדה את הפלטפורמה, זו שאמורה להעניק בסיס ללא פחות מ-10 דגמים חדשים של פורד, לינקולן ומרקורי. האם זה אומר שתהיה גם גרסת מאזדה?

 

בכל מקרה, בזכות מידות קומפקטיות לא תהיה בעיית תחרות מול לקסוס RX330 ואינפינטי FX45. ותודות למראה המכונית שנחשף בדטרויט, אין גם בעיה לגלות כי אותן שתיים העניקו השראה למעצבים. אך כדי שלא לנתק את הקשר עם ההיסטוריה, בחרו בפורד להעניק לה חרטום בסגנון לינקולן קונטיננטל מ-61'.

 

מכונית התצוגה צוידה במנוע V6 בנפח 3.5 ליטר המוכר של פורד, עם 240 כ"ס ושידוך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. אגב, לנד רובר תרמה כאן מערכת לסיוע במורד. רמת הפאר תהיה גבוהה מאד, ומבטיחים לנו גם פתרונות ייחודיים כמו תאי אחסון נעים בין המושבים. לאמריקנים, כמובן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
החרטום יוצא דופן
סביבת הנהג צפויה
העכוז מיוחד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים