שתף קטע נבחר

ישראל תשתתף בוועידה בשבדיה - אך בדרג מופחת

רק דרג פקידותי ישוגר לוועידה בנושא רצח העם. שר החוץ שלום סיפר לעמיתתו השבדית על "הזעזוע העמוק" בו התקבל בישראל המיצג השנוי במחלוקת. היא מצידה גינתה את הטרור, וציינה את היחסים החמים בין העמים

המיצג השנוי במחלוקת במוזיאון בשטוקהולם מוסיף להעכיר את היחסים בין ישראל לשבדיה. היום (ד') הוחלט במשרד החוץ בירושלים על הורדת דרג הייצוג בוועידה בנושא "מניעת רצח עם", שתיפתח בשבוע הבא בבירה השבדית.

 

הוחלט כי ישראל תיוצג בוועידה בדרג פקידותי בלבד. משרד החוץ הביע צער על כך ש"לא נוצרו התנאים לאפשר את השתתפותה של ישראל בדרג בכיר יותר".   

 

שרת החוץ השבדית, ליילה פרייוולדס, שוחחה היום עם עמיתה, סילבן שלום, והביעה באוזניו צער על המצב שנוצר. השרה הבהירה כי שבדיה "מגנה בכל לשון את הטרור בכלל וטרור המתאבדים בפרט", וציינה את היחסים החמים בין שתי המדינות ושני העמים.

 

שר החוץ שלום הביע באוזני פיירוולדס את "הזעזוע העמוק העובר על העם בישראל כתוצאה משילוב המיצג הדוחה בתערוכה הקשורה לוועידה בנושא מניעת רצח עם". הוא קרא לשבדיה לפעול ביתר שאת לקידום היחסים וההבנה בין שתי המדינות, גם לאור הנזק שגרם המיצג בדעת הקהל של שני העמים.

 

בתגובה להחלטה הישראלית בדבר הורדת דרג הייצוג בוועידה אמר השגריר השבדי בישראל, רוברט רידברג: "הדבר החשוב מבחינתנו הוא שישראל תשתתף בוועידה, כפי שהשתתפה בשלוש הוועידות הקודמות שנערכו בנושא. ההחלטה לגבי דרג הייצוג היא החלטה של ישראל. אני בטוח שישראל תיקח חלק פעיל וחשוב".

 

נראה כי בהחלטתו מבקש משרד החוץ לשים קץ לסערה המתחוללת ביחסים בין המדינות מאז שבת, כאשר השגריר צבי מזאל חיבל במיצג עם המחבלת מהפיגוע ב"מקסים".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
זעזוע עמוק. שלום
צילום: איי פי
צילום: איי אף פי
המיצג השנוי במחלוקת
צילום: איי אף פי
השגריר מזאל
מומלצים