שתף קטע נבחר

מנגה כחול לבן

מי שראה את הסרט "להרוג את ביל" ודאי הופתע לטובה מהשילוב הביזארי של סרטון אנימציה יפני במהלך הסרט. קוונטין טרנטינו, במאי הסרט, נשאב כמו רבים אחרים לתרבות המנגה ההולכת ומתפתחת. עכשיו יש מנגה ישראלית, לפחות ברשת

סרטי אנימה וחוברות מנגה כבר כבשו את ערוצי הטלוויזיה ומרכזי הקניות היפניים, אך מסתבר שגם בארץ יש קהל הולך וגדל של חובבים. סרטים כמו הנסיכה מונונוקי, אקירה ועוד, כבר מזמן הפכו לחלק מהתפריט הקבוע של הצופה הישראלי.

 

אנימה ומנגה הן המונחים המקובלים לאנימציה ולקומיקס היפניים. הן מצויירות בסגנון יפני, ובמקרים רבים עלילתן מבוססת על רקע היסטורי, סיפורי עם, מנהגים ומאפיינים יפניים כמו אמנות הנינג'ה, תורת הסמוראים, פצצות האטום בהירושימה ונאגאסקי ועוד נושאים רבים ומגוונים. העלילה אינו מוגבלת לז'אנר אחד ויכולה להיות למשל דרמה סוחטת דמעות, קומדיה מבדרת או אימה מצמררת.

 

מאז התפתח המנגה, התפרסמו אינספור סדרות מנגה המבוססות בעיקר על התרבות וההיסטוריה היפניות. גם האנימה ביפן תפסה תאוצה וכיום ידוע על למעלה מאלף סדרות וסרטי אנימה. שתי האומנויות הללו הפכו לחלק בלתי נפרד מהתרבות וחיי היום יום של מרבית היפנים.

 

קהילת אנימה ומנגה פעילה

 

האתר 'אנימה ישראל' הוקם במאי 2003 על ידי ארבעה נערים. בתחילה, התמקד האתר בסדרות אנימה המשודרות בארץ, אך עד מהרה גילו השותפים אנימה ברמה אחרת לגמרי, והחליטו להציג באתר סדרות אנימה אחרות ואיכותיות יותר. כיום מופעל האתר על ידי שני "חולי אנימה" מסורים ששמם איתי.

 

שניהם נעזרים במעריצי אנימה נבחרים, המרכיבים את הצוות הפורה והמגובש של האתר, בו תוכלו למצוא מגוון קישורים, מידע כללי, מנגה מתורגמת, עלילות, רקע, כתבות, מושגים, מילות שירים, סיקורי אנימה, רקעים, תצלומי מסך ועוד ועוד תכנים ומידע על התחום העשיר הזה. באתר ניתן גם למצוא פורום שבו מתארחת קהילת האנימה והמנגה הגדולה והפעילה ביותר בישראל, ומחליפה חוויות, עצות וביקורות.

 

עיצוב האתר מדליק ומותאם לתוכן, לא משעמם ומצליח לרגש כל פעם מחדש. מומלץ בחום לכל חובבי המנגה והאנימה, לאמנים, מעצבים, אנשי קולנוע וכמובן - לכל השאר. (נמרוד ניר-שלום)

 

אפשר לשלוח המלצות על אתרים לכתובת computers@y-i.co.il. רצוי לשלוח מידע מפורט ככל שניתן על האתר, מועד הקמתו, תכניו ומהותו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אנימה ישראלי. אנימציה יפנית
מומלצים