שתף קטע נבחר

אבי נמני: "תמיכת אוהדי מכבי עושה לי טוב"

ביום ראשון, לראשונה בחייו, ישחק אבי נמני נגד מכבי ת"א. בראיון ל'עיתון תל אביב' דיבר נמני על ההתרגשות: "עבורי זה יוצא דופן לשחק נגד מכבי", על ההתאקלמות בירושלים: "נקלטתי בבית"ר מעל ומעבר", ועל ההשוואה בין ראשי הקבוצות: "בירושלים האנשים עושים דברים מהלב. זה משנה את התמונה"

אבי נמני עבר לא מעט משחקים בקריירה העשירה שלו, אבל ביום ראשון, כשמכבי תל אביב תגיע לאצטדיון טדי, הוא יתרגש. ועוד איך יתרגש. נמני, השחקן הגדול ביותר של מכבי בעשרים השנים האחרונות והרכש הנוצץ של בית"ר ירושלים, יתמודד לראשונה בחייו מול הקבוצה שבמדיה גדל והתפתח – עד שנבעט משם בבושת פנים בתחילת העונה הנוכחית.

 

מבחינת אישית, זו תהיה הזדמנות לנקמה ספורטיבית במועדון נעוריו, עימו הוא נמצא בסכסוך משפטי מייגע. חוץ מזה, כמעט שכחנו, הוא ובית"ר זקוקים באופן נואש לנקודות, ומשחק ביתי מול מכבי תל אביב המקרטעת הוא הזדמנות מצוינת לניצחון.

  

למשחק ביום ראשון יתלוו לא מעט אמוציות, אוהדי מכבי, שגם ככה ממררים לקבוצתם את החיים בתקופה האחרונה, הכריזו על השבוע כפסטיבל נמני. הם מתכוונים להגיע בהמוניהם לירושלים, חלקם אף יצעדו ברגל מתל אביב כדי להביע מחאה על שחרור הכוכב שלהם.

 

גם התבטאויותיו האחרונות של הבעלים, לוני הרציקוביץ', נגד נמני לא צפויות לתרום להרגעת האווירה בטדי. בראיון שהעניק השבוע לעיתון "תל אביב", מספר נמני על תחושותיו ערב המפגש עם קבוצת נעוריו, חושף מה הוא חושב על יכולתה המקצועית, ומתייחס לאוהדי הקבוצה ולהסתגלות שלו לבית"ר ירושלים.

 

- אבי, עוד יומיים אתה מול מכבי.

 

"זה לא צריך להשתמע כנמני נגד מכבי, זה יחטיא את המטרה. אני חושב שמאבדים כאן את הכיוון, הרי אבי נמני לא צריך לבוא ולהוכיח את עצמו בפני מכבי תל אביב. המטרה האמיתי שלנו היא להשיג נקודות כדי לשרוד. הלוואי שהיינו חושבים על הצגה או שואו פרטי, אבל אנחנו לא במצב הזה – לצערי".

 

- לאחרונה, להוציא נקודות ממכבי זה לא סיפור גדול

 

 "מכבי היא לא הקבוצה הכי חלשה בליגה ולא אחת החלשות. זו קבוצה שמועמדת לאליפות. זו לפחות היתה המטרה שלה בתחילת העונה, לא? אני לא מאמין שמשהו השתנה שם".

 

- אתם, לעומת זאת, בתקופה מצוינת.

 

"אני לא יודע עד כמה בית"ר ירושלים גדולה. אנחנו נאבקים נגד הירידה ומשחקים כאן על התוצאה. מה שכן, אנחנו טובים יותר ומשתפרים ממשחק למשחק. אני בטוח שאנחנו יכולים להיות קבוצה טובה בהרבה. עם קצת מזל, נוכל להסתדר בטבלה ולהתקדם".

 

- דקה 90, התוצאה 0:0 ואתה מבקיע. תמשיך מכאן...

 

"זה לא דבר שצופים מראש, אבל אני מאמין שגם עם זה אני אסתדר. אני לא יכול לחשוב על מה שיהיה אם אכבוש, אני גם לא צריך לחשוב על שום דבר. מבחינתי, אחרי שאכבוש אזרום באופן ספונטני וזהו. בטח שעבורי זה יוצא דופן לשחק נגד מכבי, אבל עם כל הכבוד והחשיבות של המשחק – שלהערכתי הולך להיות מעניין – המטרה היא התוצאה. כל נקודה חשובה לנו".

 

"אני בקשר עם שחקנים ממכבי"

 

במהלך השיחה ביקש נמני לא להתייחס לשאלות הקשורות למכבי תל אביב, בשל ההליך המשפטי המתנהל בינו לבין הקבוצה. גם כשניסינו לברר מה דעתו על הקהל של מכבי שמצד אחד מעודד אותו, ומצד שני יוצא כנגד הקבוצה שלו, הוא ביקש בנימוס שלא לדבר על הנושא.

 

הדבר היחיד שנמני הסכים להגיד בכל זאת בנושא, הוא בעניין מחוות האוהדים שהחליטו לצעוד מתל אביב לירושלים ביום ראשון הקרוב, כמחאה על שחרורו של הכוכב. "כל מה שקורה היום מסביב למכבי עושה לי טוב על הלב. אבל אני אומר את האמת, מה שהכי חשוב זה המשחק ביום ראשון, ואני מקווה שלא נצא מאוכזבים ממנו".

 

- אתה בקשר עם מישהו מהנהלת מכבי – דריקס, קלינגר?

 

"אני לא בקשר עם אף אחד מהם, באופן טבעי".

 

- ועם שחקנים מהקבוצה?

 

"אני נמצא בקשר עם שחקנים ממכבי שהם חברים שלי. הרי החיים נמשכים וחברים נשארים. שום דבר לא השתנה מלבד זה שעברתי לקבוצה אחרת. אני לא רואה בזה משהו פסול. אותם חברים ממכבי תל אביב ישחקו נגדי ביום ראשון. זה יהיה שונה באופן טבעי, אבל כבר יש לי חברים בקבוצות אחרות וצריך לדעת לעשות את ההפרדה".

 

"לא חבר של הבעלים בבית"ר"

 

במשחקיו הראשונים בבית"ר ירושלים התקשה נמני לשחזר את יכולתו מסיום העונה שעברה – יכולת שסייעה למכבי לזכות באליפות. עם זאת, בשלושת המשחקים האחרונים אלי אוחנה כבר מקבל מהמנהיג שלו את מה שכולם ציפו ממנו. במשחק הניצחון מול אחי נצרת, 1:4, בישל נמני שלושה שערים. גם במשחק האחרון נגד בני יהודה בשכונת התקווה הציגו נמני וירושלים יכולת משופרת, שהותירה את קבוצתו עם נקודה אחת וטענות שיפוט קשות.

 

- לקח לך זמן להיכנס לכושר מלא בבית"ר.

 

"אני חושב שייקח לנו עוד קצת זמן להתחבר, הרי כל הזמן מגיעים שחקנים חדשים. אני הגעתי, אופיר עזו הגיע ופתאום נפצע, שני זרים חדשים באו וגם חנן פדידה. תשמע, הרבה שחקנים מתווספים, ובאופן טבעי לוקח זמן להתייצב. בנוגע אלי, אני בדיוק תשעה שבועות בבית"ר. מגיעים לקבוצה חדשה עם סגנון חדש, זו הסיבה לזמן ההתאקלמות. אבל נקלטתי בבית"ר מעל ומעבר".

 

- אתם קבוצה מאוד צעירה.

 

"לגבי המהפכה הצעירה בקבוצה, אני חושב שמי שיהיה טוב, ישחק. בכלל אל משנה מה הגיל שלו. אני בטוח שלא יסתכלו על הגיל של אף אחד. בכל מקרה, אני חושב שאפשר, עם קצת סבלנות, לעשות משהו יפה בבית"ר. גם השנה".

 

- ואתה תצטרך להנהיג את הקבוצה.

 

"אתה בא לקבוצה, ואו שיש לך את זה או שאין לך. הרי לא באתי למועדון ולקחתי את זה בכוח. פשוט בבית"ר הגישה חיובית, זו קבוצה שעושים בה דברים מהלב וזה השתלב טוב עד עכשיו. נקווה להמשכיות".

 

- עבדת עם הרבה מאמנים, אבל נראה שמערכת היחסים שלך עם אוחנה חמימה יותר.

 

"יש לנו באמת יחסים מצוינים. אני לא צריך לתת ציונים למאמנים שהתאמנתי תחתם, אבל אלי הוא מעל ומעבר. אני מאוד נהנה להתאמן אצלו. היה לי טוב מאוד לעבוד גם עם ניר לוין, דרור קשטן, אברהם גרנט וגם עם שלמה שרף – עד שקרה מה שקרה".

 

- גם עם הבעלים של בית"ר אתה נראה מיודד למדי.

 

"אני נהנה לעבוד עם הבעלים של הקבוצה. אני לא חבר שלהם, יש בינינו דיסטנס, כי אני הרי שחקן ולא מעבר לזה. חבל שכולם מנסים לצייר אותי כמשהו שהוא מעבר לשחקן, אבל אני באמת רק שחקן. הבעלים שלנו יודעים לעשות את ההפרדה, וזה הדבר הכי בריא".

 

- מה שבטוח זה שיחסך עם קברניטי בית"ר טובים מאלה שיש לך עם הרציקוביץ'.

 

"בירושלים מדובר באנשים שעושים דברים מהלב. אנשים חמים. זה משנה את כל התמונה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גלי תיבון
נמני במדי בית"ר. רק שחקן
צילום: גלי תיבון
צילום יוסי רוט
נמני במדי מכבי ת"א. מתרגש
צילום יוסי רוט
צילום: ראובן שוורץ
נמני ומאיר פניג'ל. אנשים חמים
צילום: ראובן שוורץ
צילום: ג'רמי פלדמן
אלי אוחנה. מערכת יחסים מצוינת
צילום: ג'רמי פלדמן
מומלצים