שתף קטע נבחר

חיסול דואר זבל - תוכנות הסינון

אם דואר הזבל עדיין מציף לכם את התיבה, כנראה שאינכם משתמשים בתוכנת סינון טובה. מסתבר שיש מה לעשות נגד ספאם. הדור החדש של תוכנות האנטי ספאם עושה את זה בגדול - וחלקן אפילו יעשו זאת בחינם. כתבה שניה

המשך של הכתבה הראשונה בסדרה - טיפים נגד ספאם.

 

SpamBayes

 

אם אתם משתמשים באאוטלוק, ומעונינים במנגנון סינון חזק יותר מזה שכלול בתוכנה, כדאי לכם להכיר את SpamBayes. כפי שניתן לנחש מהשם, התוכנה הזו מבוססת על וריאציה של האלגוריתם הבייסאני.

 

בסך הכל מדובר בתוכנה פשוטה ועניינית מאד: היא מוסיפה שני כפתורים לסרגל הכלים העליון של התוכנה, באמצעותם תוכלו להעביר הודעות זבל לתיקיית הספאם או להחזיר הודעות שהוגדרו בטעות כזבל לתיקיית הדואר הנכנס. זה כמעט כל מה שתצטרכו לעשות.

 

מסך האפשרויות של התוכנה מורכב מחלון אחד, המאפשר לכם לאמן את התוכנה על הודעות שכבר קיימות על מנת שתוכל להבחין בין דואר הזבל לדואר אחר. בנוסף, תוכלו לקבוע את רמת הרגישות של התוכנה לדואר זבל, כלומר, מאיזו נקודה תתייחס התוכנה להודעה חשודה כאל הודעת זבל פוטנציאלית.

 

עד היום סיננה עבורנו SpamBayes מאות הודעות והגיעה לשיעור הצלחה של למעלה מ-99%. כבר לאחר חמש ההודעות שונות היא הצליחה להבדיל בין דואר זבל לדואר רגיל, והמשיכה לעשות זאת תוך שיפור מתמיד מבלי שהרגשנו בכלל. זו ממש תוספת הכרחית למשתמשי Outlook בכל הגירסאות.

 

סוג הרישוי: Freeware

 

גודל הקובץ: 3 מגהבייט.

 

להורדה: לחצו כאן.

 

Spamihilator

 

אאוטלוק אקספרס היא תוכנה די בעייתית בכל הנוגע לשילוב תוכנות חיצוניות ותוספים, משום שהיא חסרה את הממשק הפנימי שנעשה בו שימוש לשם כך באופן רגיל בתוכנות אופיס. זו הסיבה לכך שרוב התוכנות שמציעות סינון למשתמשי אאוטלוק אקספרס עושות זאת תוך שימוש במודול חיצוני שהוא תמיד מסורבל, לא נוח ופחות ידידותי למשתמש.

 

Spamihilator היא משהו אחר. למרות שמדובר בתוכנת חינם, היא מציעה כמה אפשרויות שלא מצאנו גם במתקדמות שבין התוכנות המסחריות לסינון דואר. היא מסוגלת לטפל בהודעות הדואר שלכם בלי קשר ללקוח הדואר האלקטרוני בו אתם משתמשים, ניתנת להפעלה מהירה באמצעות אשף ידידותי שדואג לכל ההגדרות הדרושות, ומגיעה ל-98% הצלחה או יותר.

 

שיטת הפעולה של התוכנה אינה ייחודית, וקיימת בתוכנות רבות אחרות מסוגה: היא מפעילה שרת דואר מדומה בין תוכנת הדואר שלכם לשרת הדואר של הרשת הארגונית או של ספק האינטרנט שלכם. ב-Spamihilator יוגדר חשבון הדואר שלכם ובלקוח הדואר הרגיל יוגדר המחשב שלכם כשרת דואר. Spamihilator תמשוך את ההודעות משרת הדואר האמיתי, תסנן אותו, ואז תעביר ללקוח הדואר שלכם.

 

במציאות השיטה פשוטה עוד יותר מאשר בתיאוריה, והיא גם עובדת מצוין. התוכנה מושכת את ההודעות שלכם ולומדת מהן מהו דואר זבל ומהו דואר לגיטימי. אחרי זמן קצר, אתם יכולים לתת לה לעשות את עבודתה לבד.

 

עם הזמן צברה Spamihiltaor קהילת משתמשים נאמנה שגם פיתחה לה תוספים שונים. חלק מהתוספים כבר מגיעים עם התוכנה עצמה, כמו תוסף שמטפל בניוזלטרים שאתם מקבלים באופן קבוע, או תוסף שמאפשר לכם לחסום הודעות אליהן מצורפים קבצים עם סיומות בעייתיות. באתר התוכנה ניתן למצוא תוספים אחרים שמאפשרים להרחיב את יכולות הסינון של התוכנה, כמו תוספים שמטפלים בכל מיני תווים מיוחדים שאפשר למצוא בהודעות זבל.

 

התוכנה מציעה אפשרות לניהול מאגר כתובות לתוכו תוכלו להזין בעצמכם כתובות של חבריכם או להבדיל - כתובות של זבלנים עקשנים במיוחד. היא גם כוללת מנגנון סטטיסטיקות נחמד, שיספק לכם מידע על מספר ההודעות שחיסלתם - ואתם לא תאמינו כשתראו את המספרים.

 

סוג הרישוי: Freeware.

 

גודל הקובץ: 566 קילובייט.

 

להורדה: לחצו כאן.

 

POPFile

 

הרעיון של הפרדה בין דואר הזבל לדואר הרגיל באמצעות ניתוח טקסטואלי של תוכן ההודעות, הוביל מפתחים שונים לכיווני מחשב יצירתיים עוד יותר. אחד מהכיוונים הוליד את POPFile, תוכנה חופשית לחלוטין שמפותחת במסגרת פרוייקט קוד פתוח חביב בהחלט, ושעושה יותר מחסימת ספאם.

 

היא שימושית לא רק לסינון דואר זבל, אלא למיון דואר מכל הסוגים. POPFile מאפשרת למיין אוטומטית הודעות דואר לפי קטגוריות, מבלי שתצטרכו להגדיר שום דבר מראש. במקום להפריד רק בין דואר זבל לדואר רגיל, תוכלו להשתמש ב-POPFile כדי להפריד בין דואר מהעבודה, דואר אישי, חשבונות, דואר זבל וכיוצא באלו. את כל זה היא תעשה ברקע, מבלי שתצטרכו להתערב, ובדרך כלל תעשה זאת בהצלחה.

 

גם תוכנה זו מבוססת על העיקרון הבייסאני של סריקת מילים. בשלב הלימוד, יהיה עליכם להגדיר לתוכנה את הקטגוריות השונות או "הדליים" בשפתה של POPFile. לאחר מכן, תצטרכו למיין את ההודעות בעצמכם על מנת ללמד את התוכנה כיצד לעשות זאת. 

מנקודה כלשהי תגלו כיצד כל זה מתנהל באופן אוטומטי.

 

מי שמעדיף בכל זאת להגדיר את החוקים בעצמו, יוכל לעשות גם את זה. כש-POPfile ממיינת את הדואר, היא מסמנת אותו באמצעות מזהים ייחודיים שנכללים במאפייני ההודעה ולא מפריעים כלל לתוכן ההודעה הרגיל. אם אתם משתמשים ב-Outlook, למשל, תוכלו להגדיר בעצמכם חוקים שמתבססים על אותם מזהים.

 

התוכנה פועלת ברקע, כשהגישה אליה מתבצעת באמצעות ממשק מבוסס דפדפן, מה שאומר שתוכלו אפילו לגשת אליה מרחוק אם תרצו. ועוד צימוק: לתוכנה יש תמיכת ממשק מלאה בעברית, שתוכלו לבחור ולהפעיל לאחר ההתקנה.

 

סוג הרישוי: Freeware.

 

גודל הקובץ: 5.8 מגהבייט.

 

להורדה: לחצו כאן.

 

SpamKiller 2004

 

הגירסה השניה של SpamKiller, תוכנת האנטי ספאם של McAfee מגיעה אמנם בקופסה עליה מתנוסס המספר 2004, אך אינה תומכת באאוטלוק 2003. את ההגדרות לעבודה עם לקוח הדואר של מיקרוסופט נאלצנו לבצע ידנית, ולא יכולנו להשתמש בסרגל הכלים הקטן הכלול בתוכנה.

 

לאחר ההתקנה גילינו שמלבד תוכנת הסינון, הותקנה על מחשבנו גם תוכנת פרסומת: McAfee Security Center, שמרכזת מידע מכל רכיבי ההגנה במחשב (אנטי וירוס, Firewall וכו'). למרות שעל המחשב הותקנו תוכנות אלה, רק מתוצרת חברה אחרת, המליצה לנו התוכנה להתקין מוצרים אלה, מתוצרת McAfee.

 

גם ביכולות סינון הדואר התוכנה אינה מזהירה. היא משתמשת ב-Proxy שמושך דואר פרקי זמן קבועים, בודק ומסנן ומאפשר ללקוח הדואר למשוך את הדואר ממנו במקום מספק האינטרנט. הסינון מתבצע על ידי מסננים וחוקים שמתעדכנים בקביעות מאתר החברה. בכל פעם שתסמנו הודעת זבל - תיצור התוכנה חוק או מסנן חדש. עד כאן הכל רגיל.

 

למרבה הצער, לאחר כמה ימי שימוש ראינו שהתוכנה ממשיכה לסמן דואר תקין כדואר זבל. רק אחרי שהוספנו את שמות האנשים המורשים באופן ידני לרשימת שולחי הדואר המותרים הפסיקה התוכנה להשליך את הודעותיהם. גם ממשק סינון ההודעות בעייתי וסובל מתגובה איטית לפעמים.

 

בעיות נוספות קשורות לתמיכה בתוכנה. אפשר לקבל תמיכה באתר שהחברה, אך הוא כתוב אנגלית ואינו ידידותי. אחרי מאמץ מצאנו פיתרון לחלק מהבעיות בפורום התמיכה באתר, אבל האם קהל היעד של McAfee מסוגל לעשות זאת?

 

סביר להניח שהלקוחות הפוטנציאליים של SpamKiller לא יודעים שאפשר להוריד מהאינטרנט בחינם תוכנות טובות בהרבה, או שהם פשוט מחפשים מוצר שיחסוך להם את כאב הראש הכרוך בלימוד הנושא. קשה לומר ש-SpamKiller תסייע להם בכך.

 

מחיר: 199 שקל.

 

SpamPal

 

בתהליך ההתקנה של התוכנה תוכלו לבחור בין שלוש אפשרויות: סטנדרטית, מינימלית ומותאמת אישית, האמיצים שיבחרו באפשרות האחרונה, יוכלו לקבוע האם להתקין גם שני פילטרים אקסטרה: אחד המאתר מילים פופולריות בקרב זבלנים בתוך ההודעה, והשני, מאתר זבלנים על ידי בדיקת אתרי האינטרנט המקושרים להודעה.

 

התוכנה, שאינה מציעה ממשק חדשני במיוחד, עובדת ברקע והגישה אליה נעשית דרך ה-System Tray, משם תוכלו לגשת לחלון Options, בו תמצאו מגוון רחב של אפשרויות סינון, כמו: אתרי רשימות שחורות מוכרים, סינון על פי מדינות, ספקי אינטרנט, מיילים ידועות, כתובות דואר ואינטרנט ועוד. היא מצוידת במדריך ,רשימת FAQ ופורום תמיכה באתר.

 

סוג הרישוי: Freeware.

 

גודל הקובץ: 640 קילובייט.

 

להורדה: לחצו כאן.

 

MailWasher

 

זוהי תוכנה עצמאית ולא תוסף ללקוח הדואר שלכם. מכיוון שכך, אתם עשויים למצוא עצמכם נאלצים להגדיר בה את חשבונות הדואר, השרתים והסיסמאות שלכם, בטרם תוכלו להינות מיכולותיה. התוכנה, הבודקת עבורכם את הדואר בטרם הגיע ללקוח הדואר, מציעה שלוש רמות סינון וכוללת בין השאר את האפשרויות הבאות:

 

בדיקת כתובת השולח מול רשימות שחורות של זבלנים, הוספה ידנית של רשימת כתובות מורשות ואסורות, תוך אפשרות חיפוש מילים ספציפיות המתגנבות לכתובת ועדכון אוטומטי של הרשימות בכל פרק זמן קבוע. כמו כן, ניתן להוסיף כמה פילטרים פשוטים לתהליך הסינון, באמצעותם ניתן למיין דואר שאינו בהכרח דואר זבל. גירסת ה-Pro, הזמינה בתשלום של 29.90 דולר, מציעה ממשק משופר, תמיכה במספר חשבונות וכן תמיכה בסינון הודעות מדואר Web כמו הוטמייל.

 

סוג הרישוי: Freeware.

 

גודל הקובץ: 1.43 מגהבייט.

 

להורדה: לחצו כאן.

 

SpamNet

 

תוכנה זו ייחודית בנוף תוכנות הסינון מכיוון שהיא מציעה תהליך סינון המבוסס על שיתוף הגולשים, בדומה לתוכנות שיתוף קבצים. התוכנה מסננת הודעות זבל על פי דיווח מגולשים אחרים שמשתמשים בה גם הם. לכל משתמש ניתנת דרגת מהימנות (מתוך שמונה דרגות), באמצעותה ניתן לוודא כי השגותיו לגבי מהו ספאם אכן מדויקות או לפחות אמינות.

 

תכונה זו עשויה להפוך אותה לתוכנת הסינון הטובה מכולן, או לתוכנה חסרת שיניים, במידה ומספר הגולשים המשתמשים בה אינו גדול מספיק בכדי לשמש כגורם מרתיע ומתריע. כרגע משתמשים בתוכנה למעלה מ-800,000 איש, ש"לכדו" עד כה למעלה מ-41 מיליון הודעות זבל. התוסף תומך הן באאוטלוק והן באאוטלוק אקספרס, ובסיום ההתקנה מוצג כסרגל כלים בתוכנה.

 

סוג הרישוי: Shareware. חודש נסיון ואחר כך 3.99 דולר.

 

גודל הקובץ: 2.8 מגהבייט.

 

להורדה: לחצו כאן להורדת גירסת אאוטלוק, לחצו כאן להורדת גירסת אאוטלוק אקספרס.

 

Norton AntiSpam

 

סימנטק מציעה תוכנת אנטי ספאם התומכת באאוטלוק, ומאפשרת ניהול תהליך הסינון כולו באמצעות סרגל כלים המתווסף לאאוטלוק. סימון הודעות זבל נעשה על ידי הקלקה על כפתור "This is Spam", שמעביר את ההודעה לתיקיה מיוחדת של התוכנה, ולא לתיקיית Deleted Items, כנראה בכדי למנוע כשלונות בזיהוי.

 

בנוסף לסינון הודעות, התוכנה מציעה גם עצירת פרסומות באופן כללי ופירסומות קופצות בפרט, ומאפשרת צפיה בסטטיסקות ורישום פעולות דרך כפתור "Open Norton AntiSpam" שבאאוטלוק. דרך חלון זה ניתן לגשת לאפשרויות נוספות בתוכנה, ביניהן הכנסת או הורדת כתובות לרשימת המורשים והאסורים ועריכת חוקי סינון באופן ידני.

 

מחיר: 39.95 דולר, לאחר 15 יום ניסיון.

 

גודל הקובץ: 18.8 מגהבייט.

 

להורדה: לחצו כאן (נדרשת הרשמה).

 

ביומן הרשת שלנו כבר ביקרתם? היכנסו לקטעי קישור ותהיו בעניינים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
SpamBayes. תוכנת סינון חזקה לאאוטלוק
Spamihilator. תוסף לאאוטלוק אקספרס
POPfile. עושה יותר מחסימת ספאם
SpamKiller. בעייתית מבחינות רבות
צילום: נט מגזין
מומלצים