תערוכת ז'נבה שתיפתח בחודש הבא תבשר על כך שגם אלפא רומיאו מצטרפת לאפנת השטח. הקאמאל, מכונית התצוגה שנחשפה בז'נבה אשתקד, הייתה בעצם הצהרת כוונות רשמית של היצרן האיטלקי וכעת מגיעה תורה של הקרוס-וואגון. השם המקורי מציג מתכון ידוע ומוכר ששימש כבר את סובארו עם האאוטבק, וולוו עם הקרוס-קאונטרי או אודי עם האולרואד. קחו סטיישן, במקרה הזה 156, הגביהו אותה, שדכו לה הנעה כפולה, והוסיפו איפור לפי הטעם. איפור קל במקרה של אלפא רומיאו, תוספת האיפור צנועה למדי וזאת כדי שלא לפגוע במראה המקורי הנאה של ה-156. המכונית תוצג עם מנוע ה-JTD (טורבו-דיזל מסילה-משותפת) שמייצר 150 כ"ס ואשר ישודך לתיבה ידנית עם שישה הילוכים. בהמשך יוצעו כמובן חטיבות כוח נוספות. הקרוס-וואגון גבוהה בשישה ס"מ מהסטיישן המוכרת. באלפא רומיאו ציידו את המכונית במערכת הנעה כפולה מכאנית (טורסן C) בדומה לקוואטרו של אודי, שהינה קבועה כל הזמן - ולא כזו שמעבירה מומנט רק בעת הצורך. לדברי אלפא, המערכת מגיבה במהירות לתנאים המשתנים מתוך כוונה לשפר את הניהוג וההנאה. למעשה, כפי שסיפרנו בעבר, מדובר במערכת שתגיע בשנים הקרובות למכוניות החזקות יותר של אלפא, כדי ליצור קו ספורטיבי חדש מעל דגמי ה-GTA המוכרים כיום. אלה אגב תרמו מספר חלקי מתלים ובלמים קדמיים למכונית החדשה. שיווק הקרוס-וואגון באירופה יחל בקיץ הקרוב, אך עדיין לא ידוע אם או מתי תגיע גם אלינו.