שתף קטע נבחר

סמים בבית הספר

עלייה של עשרות אחוזים בכמות התיקים שנפתחו נגד בני נוער באזור. מפקד זבולון משרטט תמונת מצב קשה ומדאיגה וטוען: "אנו מרגישים שאנו לבד במערכה"

מספר תלמידים בתיכון בקריות נחקרו לאחרונה בחשד שהשתמשו בסמים בתחומי בית הספר ובבתיהם. במהלך חקירתם מסרו התלמידים, כי בגיר מכר להם את הסמים. החקירה בעניין, המנוהלת על ידי חוליית נוער, נמשכת.

 

לדברי מפקד תחנת משטרת זבולון, נצ"מ רוני עטיה, מאז תחילת השנה חלה עלייה במספר בני הנוער המעורבים בפלילים בתחומי עבירות הרכוש, הסמים והאלימות. לדבריו, ישנה גם עלייה של עשרות אחוזים בפתיחת תיקים נגד בני נוער, וטווח הגילאים של הקטינים שנעצרו נע בין 12 ל-17. לדברי עטיה, מדובר בבני נוער מכל שכבות האוכלוסייה, לרבות בני טובים.

 

"אנחנו עדים לתופעה גוברת של מעורבות בני נוער בפלילים", אמר עטיה "מדובר בכל הקריות, ובעבירות רכוש, סמים ואלימות. מאז תחילת השנה נעצרו קטינים רבים בגילאי 12-17 על פריצות לכלי רכב ובתי עסק ונתפסו הרבה מאוד סכינים ודוקרנים שתלמידים וילדים מסתובבים איתם. במקביל, קיימת תופעה גוברת של תלמידים שמשתמשים בסמים בתחומי בית הספר.

 

"אני קורא למנהלים ולמחנכים להקפיד על מה שקורה בתחומם. יש חשיבות גדולה לעניין הדיווח, וזו גם חובתם של המנהלים והמורים. אנחנו לא רוצים להגיע למצב לפיו נאלץ לבצע חקירות על חוסר דיווח. בנוסף, אני קורא למעורבות יתר של ההורים, בעיקר בתחום ההשגחה בתרבות הפנאי והבילוי.

 

"מדובר בתופעה מאוד מדאיגה, ואנו נתקלים בהרבה בני נוער שבפעם הראשונה מגיעים לתחקור המשטרה. במקרים מסוימים, התברר שהם עושים את זה בתור אופנה. בני הנוער המעורבים בעבירות מגיעים מכל חתך האוכלוסייה, וגם בני טובים מעורבים. מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז הכריזו על יעד בתחום הנוער. יעד זה כולל פעילות חינוכית והרתעתית, שבה מטפלות יחידות הנוער והבילוש. במסגרת פעילות זו הגברנו את מספר ההרצאות בבתי הספר המועברות על ידי חוקרי הנוער ושוטרי השיטור הקהילתי".

 

בעניין העלייה במספר התיקים שנפתחים אמר עטיה: "המדיניות שלנו היא לא למהר ולפתוח תיק לקטין בפעם הראשונה שהוא מבצע עבירה. אנו מנסים לתת לו הזדמנות נוספת.

 

"אבל אנו מרגישים שאנו נמצאים לבד במערכה. ישנם גורמים רבים, כמו הרשות המקומית, גורמי הרווחה והמחנכים, שצריכים לקחת חלק בטיפול. המשטרה לא תצליח לבדה להחזיר אותם בני נוער שסטו למסלול חיים נורמלי".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ג'רמי פלדמן
עלייה מדאיגה בכמות המעורבים בעבירות רכוש, אלימות וסמים
צילום: ג'רמי פלדמן
מומלצים