שתף קטע נבחר

בוש: ההצעה הסורית לחידוש המו"מ - מאוד מעניינת

בראיון לערוץ הלוויין האמריקני בערבית למזרח התיכון, גילה הנשיא האמריקני: היתה התקדמות מסויימת בערוץ השלום הסורי-ישראלי; אנחנו צריכים להבין את הרצון של שני הצדדים המעורבים. בפנייה ישירה לאסד הוסיף בוש: "סגור את המטות של ארגוני הטרור בדמשק ודאג לכך שהגבול עם עיראק לא יהיה חדיר". שגריר ישראל בארה"ב ל-ynet: "הסורים ייבחנו במעשים ולא בדיבורים"

הנשיא בוש הגדיר הלילה (יום ה') את הצעתו של נשיא סוריה בשאר אסד לחדש את המשא ומתן עם ישראל כ"מאוד מעניינת". בוש אמר את הדברים בראיון לערוץ הלוויין האמריקני בערבית, שהחל לשדר האחרונה למזרח התיכון כדי להתחרות ברשתות אל ג'זירה ואל-ערביה.

 

"זה מאוד מעניין. קודם כל, אני מעוניין בשלום. העובדה שאחד הצדדים מעוניין לדבר על שלום, זהו איתות חיובי. אני רוצה להבין בצורה מלאה מה הכוונה. כידוע היתה התקדמות מסויימת בערוץ השלום הסורי-ישראלי. אנחנו צריכים להבין את הכוונה, הרצינות ואת הרצון של שני הצדדים המעורבים", התבטא הנשיא בוש בראיון לצופים הערבים.

 

דבריו של בוש עומדים לכאורה בסתירה לדברים שהשמיעו בפומבי שר החוץ קולין פאוול, והיועצת הנשיא לבטחון לאומי קונדוליסה רייס, שהטילו ספק ברצינות כוונותיו של אסד.

 

כזכור, אתמול שיגרה סוריה הצעה לישראל לחדש את שיחות השלום בין שתי המדינות. "המסר, שהועבר על ידי שר החוץ הטורקי, עבדאללה גול, הביע את נכונותה של סוריה לחדש את שיחות השלום מהנקודה בה הופסקו בינואר 2000", אמר חדאם בשיחה שניהל עם עיתונאים בדמשק.

 

פנייה לאסד: "סגור את מטות ארגוני הטרור"

 

על נסיבות הראיון של הנשיא בוש, נודע ל-ynet כי הוא ניתן ב-29 בינואר ושודר רק הלילה. מקור בוושינגטון אמר כי צריך לבחון את דבריו של הנשיא, בהקשר לערוץ שבו הוא התראיין. זהו ערוץ אמריקני, שהצופים הערבים מתייחסים אליו כאל ערוץ תעמולה אמריקני ומכאן נובע המסר המרוכך של הנשיא בוש.

 

אבל גם הנשיא עצמו הבהיר באותו ראיון מה הוא מצפה מהנשיא אסד לעשות.

 

בפנייה ישירה לאסד אמר בוש: "החיזבאללה הוא ארגון טרור. יש להם מטה בארצך. אתה צריך לסגור את המטות של ארגוני הטרור. אתה צריך למנוע פעילויות טרור שיתוכננו או יצאו מסוריה. שנית אתה צריך לעבוד על הגבול הסורי-עיראקי שלא יהיה חדיר. ביכולתך למנוע זרימה של אנשים, סחורות ומידע. אנחנו לא רוצים שמחבלים יבואו מסוריה לעיראק להרוג עיראקים חפים מפשע או חיילים אמריקנים".

 

גורמים אמריקנים הבהירו באחרונה לדמשק, שאם ברצונה לקדם שלום, כדי שתפעל מאחורי הקלעים ותעשה עסקים בשקט, על פי המודל של שליט לוב, מועמר קדאפי.

 

"הסורים ייבחנו במעשים"

 

השגריר ישראל בוושינגטון דני איילון אמר הערב ל-ynet: "הסורים ייבחנו במעשים ולא בדיבורים. כל עוד הם ימשיכו לתמוך בארגוני הטרור הפלשתינים בדמשק ובחיזבאללה, אני לא צופה שינוי בעמדה האמריקנית".

 

בשבוע שעבר התבטא שר החוץ קולין פאוול בשימועים בקונגרס האמריקני. הוא הודיע שהממשל יודיע בתוך כמה שבועות על הפעלת סנקציות על סוריה כנדרש ב"חוק האחריות הסורית". החוק הזה מחייב את הממשל להפעיל לפחות שתי סנקציות מתוך שמונה המצויינות בחוק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
בוש. פנייה למזרח התיכון
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס
אסד. רציני?
צילום: רויטרס
צילום: איי פי
שר החוץ הטורקי. העביר מסרים?
צילום: איי פי
מומלצים