שתף קטע נבחר

המטוסים נחתו, האורחים סעדו ב-35 אלף שקל

במשרד הביטחון לא מפסיקים להתריע מפני הסכנה שבקיצוצים בתקציב, אבל מתברר שלארוחת פאר דווקא יש כסף: ל-ynet נודע כי את הגעתם ארצה של שני מטוסי ה"סופה" חגגו במשרד בארוחה ל-140 איש עם שירותי קייטרינג יוקרתיים. העלות לסועד: 250 שקל, ועלות התענוג הכוללת: 35 אלף שקל

מקצצים או לא? כמעט בכל נאום או הרצאה בתקופה האחרונה, מתייחסים שר הביטחון והרמטכ"ל להשלכות החמורות, הצפויות לביטחון המדינה בעקבות קיצוץ תקציב הביטחון.

 

צה"ל אף משגר קצינים בכירים לספר עד כמה קשה להחזיק אנשי קבע, כאשר אין תוכניות שירות ארוכות טווח, וכיצד חיילים יאכלו פחות בשר מעודן, כי נקניקיות זולות יותר. לאחרונה חודשו טיסות האימונים בחיל-האוויר לאחר הפוגה ממושכת, שנגרמה, איך לא, בשל המצוקה התקציבית.  

 

אך ביום חמישי שעבר, נדמה, נפרצו כל הסכרים: בצהרי אותו יום היסטורי הגיעו לבסיס חיל-האוויר במצפה רמון שני מטוסי אף-16-איי ("סופה") הראשונים, מתוך עסקת בת 102 מטוסים. כולם שיבחו את העסקה עם האמריקנים. 

 

הטקס שנערך בבסיס הצבאי, ובו לקחו חלק ראשי מערכת ביטחון, צה"ל והנציגים האמריקנים, היה מיוחד ומרגש. השר מופז ורב-אלוף יעלון הדגישו את חשיבות המטוסים למערך ההתרעה של ישראל ואף הדביקו עליהם, לעיני המצלמות, את סמל הטייסת.

 

אך בכך לא תמו החגיגות: עוד באותו הערב ערך מנכ"ל המשרד הביטחון, עמוס ירון, קבלת פנים חגיגית, בהשתתפות בכירי התעשיות הביטחוניות, לנציגי חברת "לוקהיד מרטין", יצרנית המטוסים, ולנציגי שגרירות ארה"ב בישראל. באירוע נכחו כ-140 איש.

 

הארוחה החגיגית התקיימה, אמנם, בחדר אוכל צבאי בקריה. אבל מי שארגן את האירוע החליט שלא ניתן לסמוך על הטבחים הצבאיים. למקום הגיעו מלצרים, מערכת כלי אוכל וארוחה הישר ממלון תל-אביבי מפואר וידוע.

 

ארוחת הגורמֶה כללה שלל מעדנים: דג על מצע ירקות שורש למנה ראשונה, עגל צלוי על מצע פירה וזר ירקות מאודים למנה עיקרית, לקינוח - תפוח עץ עטוף בבצק ברוטב אגסים, ותוך כדי - הרבה יין. העלות לסועד: 250 שקל, או בחישוב כולל: 35 אלף שקלים.

 

משרד הביטחון: בגלל אירוח הבכירים

 

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה ל-ynet: "כאשר המשרד מארח אורחים בכירים ומקיים אירועים מיוחדים במשרד, נשכרים שירותי קייטרינג חיצוניים ברמה הגבוהה יותר מהשירותים הסטנדרטיים אותם יכול לספק הקייטרינג המקומי. ההתקשרות עם הקייטרינג החיצוני נערכת על פי מכרז קיים וכוללת מעבר למזון את יתר מרכיבי האירוע מבחינה לוגיסטית. מספר המקרים בהם מסתייע המשרד בשירותים מסוג זה הינו בודד, והאירוע לציון הגעת מטוסי הסופה הוגדר ככזה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צביקה טישלר
סעודת מלכים. (ארכיון)
צילום: צביקה טישלר
צילום: דובר צה"ל
מטוסי ה"סופה" מגיעים
צילום: דובר צה"ל
מומלצים