שתף קטע נבחר

התוכנית שנכשלה: רקטות לבלומפילד בדרבי הראשון

חקירת פציעתו של אדהם שביטה הובילה את החוקרים למידע חדש: ישי זיתוני ויורי סדלצקי, החשודים העיקריים בפציעת שביטה, נכשלו בניסיון לירות רקטות מאולתרות בדרבי הראשון. החקירה שפכה אור על שיטת העבודה של השניים: שימוש בקטינים בהכנסת אמל"ח למגרשים

בעוד אנשי צוות החקירה המיוחד של משטרת מרחב דן חוקרים את פרשת פציעתו של אדהם שביטה מפצצת תאורה, הם עלו על מידע חדש, מפחיד ומדהים לכשעצמו.

 

מסתבר, כי יורי סדלצקי וישי זיתוני, החשודים העיקריים בתכנון השלכת פצצת התאורה, נכשלו בניסיון לשגר רקטות מאולתרות לאצטדיון בלומפילד בדרבי התל אביבי הראשון העונה.

 


אמצעי הלחימה שנמצאו בביתם של האוהדים

 

סדלצקי וזיתוני לא נכחו בדרבי הראשון, כיוון שהורחקו על ידי המשטרה בגלל התנהגותם במשחקים קודמים. מהחקירה עלה כי השניים התמקמו על גג מבנה סמוך לאצטדיון בלומפילד, וניסו לירות רקטות מאולתרות לעבר יציעי המגרש, אולם רק תקלה מנעה אסון גדול .

 

סגן ניצב אלון גרוסמן, קצין החקירות של מרחב דן, אמר ל-ynet: "השיגור של אותן רקטות היה אמור להיעשות דרך משגרים או אקדח רקטות. דבר אחד בטוח - אם זה היה יוצא לפועל, זה היה מפחיד את הקהל, וייתכן שצופים היו נפגעים. מצאנו תיק מלא באמצעי לחימה. הרקטות עדיין לא נמצאו, אבל אנחנו יודעים שהם קונים אותן מדייגים ביפו".

 

השיטה: משתמשים בצעירים תמימים

 

החקירה העלתה גם את השיטה לכאורה, לפיה עבדו סדלצקי וזיתוני. השניים, שכינויים בקרב אוהדי הפועל הוא "הקובץ", הכתיבו לטענת המשטרה את צורת ההתנהגות והיו אחראים להכנסת אמצעי הלחימה למגרשים.

 

מהחקירה עולה, כי הם דאגו להכניס את אמצעי הלחימה בעזרת אוהדים צעירים מאוד, שאינם קשורים ל"קובץ" ולמשטרה אין יכולת לאתרם מבחינה מודיעינית. אותם צעירים הכניסו את אמצעי הלחימה בתחתונים ובסוליות הנעליים, וקיבלו הוראות מפורטות מסדלצקי וזיתוני היכן להשאיר את אמצעי הלחימה, מי יזרוק אותם ומתי.

 

במשטרה יודעים על קבוצות נוספות של אוהדים במועדונים אחרים בליגת העל ובקרב אוהדי הפועל תל אביב. גורמים במשטרה העריכו, כי בעקבות החקירה הם יצליחו להגיע לקבוצות נוספות ולהשיג מודיעין טוב יותר, כדי למנוע בעתיד פגיעה באוהדים והכנסת אמצעי לחימה.

 

החקירה הביאה למעצרים נוספים

 

כאמור, מעצרו של זיתוני הוארך ביום שישי בשישה ימים נוספים. בית המשפט האריך את מעצרו של סדלצקי עד ליום ראשון, ומחר בבוקר הוא יובא להארכת מעצר נוספת. החקירה הובילה גם למעצרם של מספר קטינים, ששימשו כשליחים של סדלצקי וזיתוני. מעצרם הוארך בבית המשפט לנוער בארבעה ימים, ובחיפוש בביתם נמצאו אמצעי לחימה רבים (ראו בתמונה מימין).

 

האוהדים, משום מה, לא מופתעים

 

אוהדי מכבי והפועל תל אביב, לא התפלאו למשמע תוצאות החקירה. מספר אוהדים טענו כי בעבר כבר ירו מספר אוהדים של הפועל רקטות מאולתרות לעבר יציע של אוהדי מכבי תל אביב, אולם רק בנס לא נגרם נזק.

 

אוהד ידוע של מכבי, שנשאר בעילום שם, סיפר: "כבר בעונת 99'-00', במחזור השמיני, כשהדרבי הסתיים ב-1:1, אוהדי הפועל ירו רקטה לתוך יציע אוהדי מכבי, ובנס אף אוהד לא נפצע. המשטרה התעלמה מזה לחלוטין. בדרבי האחרון ידענו שהולך לקרות משהו. אוהדי הפועל תכננו את זה, ובסופו של דבר, רק המזל שיחק לנו ולא קרה משהו גרוע יותר".

 

אחד מאוהדי הפועל תל אביב, סיפר: "ישנן התארגנויות בעיקר לפני כל דרבי. יש עניין של רקטות, של פצצות תאורה, של רימוני עשן. בדרבי האחרון שלחנו שני אוהדים לתוך שער 11 עם שני רימוני עשן אדומים כדי לעשות פרובוקציה. אולי עכשיו, אחרי כל מה שקרה, אנשים יירגעו ויבינו שמדובר באמצעי לחימה לכל דבר, ושיכול לקרות אסון. אני מקווה שזה לא יחזור על עצמו".


פורסם לראשונה 28/02/2004 23:02

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: משטרת מחוז ת"א
אחד החשודים המרכזיים. ישי זיתוני
צילום: משטרת מחוז ת"א
אדהם שביטה
מומלצים