שתף קטע נבחר

ישי נגד פורז: הוא כמו המן הרשע, חולה בחיידק טורף

המלחמה הנוכחית בין ש"ס לבין שינוי מתרחשת בנושא מתן האזרחות לילדי העובדים הזרים, מהלך שמתכנן שר הפנים אברהם פורז. מכיוונו של אלי ישי, יו"ר ש"ס, יצאה בצהריים מתקפה עזה נגד שר הפנים, שהושווה להמן הרשע ול"חולה בחיידק טורף". תגובת אנשי פורז: "זה מעיד על אובדן עשתונות"

מתקפה חריפה מש"ס המכוונת לעבר "שינוי" ושר הפנים מטעמה: יו"ר ש"ס, אלי ישי, תוקף היום (ב') בחריפות את שר הפנים, אברהם פורז, על רקע כינוס ועדת השרים לעניין מנהל האוכלוסין שדנה בילדי העובדים הזרים.

 

הוועדה דנה בהצעתו של פורז, העומד בראשה, לאזרח ילדים מגיל 9 של עובדים זרים לא חוקיים, שנולדו בארץ. ישי משווה בתגובה את השר פורז להמן הרשע (אולי לקראת חג פורים המתקרב)  ואף מדמה אותו ל"חולה בחיידק טורף".

 

יו"ר ש"ס, ששימש בממשלה הקודמת כשר הפנים, מאשים: "פורז פועל בשתי חזיתות - באחת משמיד את הדור הזה ובשניה מוודא כי לדור הבא לא תהיה תקומה. ההבדל בין פורז להמן הוא החרטה. כשהמן הבין שטעה - הוא התחרט, ופורז פועל כחולה בחיידק טורף. אם יש מקרים הומניטריים, יש למצוא לכל מקרה את ההסדר והפתרון הטוב ביותר לרווחתו של האדם".  

 

הכעס בש"ס נובע בין היתר מכך שאזרוחם של ילדי העובדים הזרים, כפי שמתכנן פורז, יחייב גם את אזרוחם של הוריהם בשלב מסויים - או את הענקת זכויות אזרחיות גם להוריהם. במפלגות הדתיות והחרדיות מתנגדים בתוקף לאפשרות כזו וטוענים כי יש לדון ב"כל מקרה לגופו".

 

ראש לשכתו של פורז, טיבי רבינוביץ', אמר בתגובה ל-ynet: "שר הפנים לא יגיב להתבטאויות המעידות על אובדן עשתונות".

 

הישיבה בנושא הסתיימה ללא קבלת החלטה. השר פורז אמר בישיבה כי בישראל יש מאות "ילדים שחיו במדינה, גדלו בה והם מסוגלים לכל דבר - ולהוציא אותם מהמדינה זה כאילו להגלות אותם". פורז הציע לוועדה לתת לאותם ילדי עובדים זרים מעמד קבע ובעתיד גם לאפשר את התאזרחותם.

 

במערכת הממשלתית קיימים חילוקי דעות לגבי מספרם של ילדי העובדים הזרים הנמצאים בישראל. לפי מחקר של מרכז המחקר והמידע בכנסת שהתבסס על רישומי לידות, ביקורים בטיפות חלב ובמוסדות חינוך רשומים בארץ 2,007 ילדי עובדים זרים, רובם המכריע בגילאי 0-6.

 

משרד הפנים מעריך כי מספרם של ילדי העובדים הזרים מגיע ל-10,000 אך אמירה זו מתבססת על הערכה בלבד. השר פורז סמך ידיו על המחקר של מרכז המחקר והמידע בכנסת, ובהתאם לכך מדובר ככל הנראה בכמה מאות ילדים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
ישי. "חיידק טורף"
צילום: איי פי
צילום: עמית שאבי
פורז. הותקף
צילום: עמית שאבי
צילום: שאול גולן
ילדי עובדים זרים. מלחמה פוליטית
צילום: שאול גולן
מומלצים