שתף קטע נבחר

ארה"ב תשלח כאלפיים נחתים להאיטי

שר ההגנה האמריקני הודיע, כי לא ברור עדיין כמה נחתים בדיוק יוצבו בהאיטי, אך המספר ייקבע בהתאם לצורך. הכוח האמריקני יהווה "ראש חץ" לכוח הבינלאומי שצפוי להגיע להאיטי, לאחר שנשיא המדינה ברח והמורדים השיגו את מטרתם

ארה"ב הודיעה כי בכוונתה לשלוח 1,500-2,000 נחתים להאיטי, שישמרו על היציבות במדינה. כך הודיע הערב (יום ב') שר ההגנה האמריקני, דונלד ראמספלד.

 

שעות ספורות לאחר שהנשיא ז'אן-ברטרנד אריסטיד נמלט מארצו הבוערת, ובעוד כנופיות חמושות משוטטות ברחובות הבירה פורט-או-פראנס, הודיע הנשיא האמריקני ג'ורג' בוש כי הוא משגר כוח נחתים להאיטי .

  

כוח קנדי כבר תפס עמדות בנמל התעופה של העיר, והכוח האמריקני יאבטח אתרי מפתח נוספים לקראת הגעתו הצפויה של כוח רב-לאומי גדול יותר, שעל שיגורו החליט האו"ם.

 

ראמספלד אמר, כי הכוח הרב-לאומי יכלול לא יותר מ-5000 חיילים. "אינני יודע בדיוק כמה חיילים אמריקניים יישלחו לשם. 1,500, אולי 2,000 ואולי פחות. המספר ייקבע על פי הצורך".

 

מוקדם יותר נכנסו כוחות המורדים לעיר הבירה של האיטי, פורט או-פרינס, והתקבלו בקריאות שמחה על ידי אלפים מתושבי העיר. מנהיג המורדים, גאי פיליפה, נועד עם חברי קואליציה שהתנגדו לשלטון הנשיא הנמלט, ז'אן ברטרנד אריסטיד.

 

צרפת תשלח אף היא כוח צבאי למדינה, שמונה 300 חיילים. הכוח יאבטח את האזרחים הזרים השוהים בה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
תומכי המורדים. הכוח הצרפתי יסייע לזרים
צילום: רויטרס
צילום: איי פי
כנופיות חמושות משוטטות בבירה
צילום: איי פי
הנשיא הגולה. המורדים השיגו את מטרתם
צילום: איי אף פי
מומלצים