שתף קטע נבחר

יש לו סימפטיה

פיטר שרייר, ראש מחלקת העיצוב של פולקסווגן, מחפש גם אהבה, וגם סימפטיה. האם ימצא את זה בקונספט C, גרסה פתוחה אפשרית לפאסאט החדשה?

"אני רוצה שאנשים יקנו מכוניות של פולקסווגן בגלל הסימפטיה שהן יעוררו, ולא מכיוון שמדובר ברכישה הגיונית, או רק מכיוון שהביצועים יהיו טובים מהאחרות". כך אומר לי פיטר שרייר, ראש מחלקת העיצוב החדש יחסית של פולקסווגן, כאשר אנו ניצבים לצד "הקונספט C" החדשה, מכונית תצוגה חשובה מאד עבור היצרן הגרמני, שעושה שימוש במכללי הנעה של גולף FSI בנפח 2.0 ליטר ותיבת שישה הילוכים.

 

שרייר, עד לא מזמן האיש שעמד בראש מחלקת העיצוב של אודי, מסביר לי כי ה-C היא שינוי חשוב מאין כמוהו עבורו, ובעיקר עבור היצרן. "תביט בה טוב", הוא לוחש לי, "יום אחד תעבור מולך ברחוב מכונית דומה ואתה תאמר 'היי, אני מכיר את המכונית הזו ממקום כלשהו". זו כמובן דרכו הדיפלומטית לגלות לי שהמכונית הזו מיועדת להגיע לפס הייצור, ללא שינויים גדולים.

 

לא גולף, כן פאסאט

 

אבל למרות המידות, וההתבססות על פלטפורמת גולף עם בסיס גלגלים זהה, שרייר בהחלט אינו רואה בה גרסת קופה-קבריולט אופנתית למכונית החשובה ביותר עבור קונצרן פולקסווגן. "אנחנו לא צריכים גולף פתוחה. יש לנו את החיפושית, ואין שום היגיון בתחרות בין שתי המכוניות. ה-C פשוט מכוונת גבוה יותר". "אז אולי מדובר במעין פאסאט פתוחה" אני מקשה. "עוד לא החלטנו על השם המדויק" הוא עונה לי, "אבל זה בהחלט הכיוון הכללי".

 

שרייר מאשר לי כי המכונית בה אנו מביטים אכן נשענת על בסיס גלגלים זהה לזה של הגולף. אבל כאשר אני מזכיר את המילה "פלטפורמה", הוא מתחלחל מעט. "אנחנו עובדים כעת במודלים שונים, ורבים ממרכיבי הגולף יגיעו גם לפאסאט. זה יכול להבהיר לך דבר או שניים על המיצוב שלה בעתיד" הוא רומז.

 

ואמירה שכזו מפי אישיות בכירה כל-כך, מביאה ישירות למסקנה כי ה-C חושפת יותר מטפח ממראה הפאסאט הבאה, בעיקר כאשר מדובר במראה החרטום והאחוריים. אני שואל ושרייר מהנהן בראשו. "אכן, כך תיראה חזית מכוניות משפחת פולקסווגן בעתיד". האם זה מתייחס גם ליחידות התאורה המפוסלות והסבכה הגדולה והבולטת? האם זה יגיע גם למתיחת הפנים הבאה של הגולף?

 

"תראה", אומר שרייר, "כאשר הוחלט על מראה הגולף, עבדתי עדיין באודי על ה-A6. כך שבכל מקרה, הגולף הנוכחית אינה משקפת עדיין כיוון חדש. אבל כמו שהוכחנו באמצעות ה-GTI שהוצגה בפרקנפורט, אנחנו לומדים ומתקדמים". אומר הרבה, ולא אומר יותר מדי...

 

מבחינתי אגב, מזכירה ה"קונספט C" מבחינות רבות את ה-CC של פיז'ו, הן 206, הן 307. אלא שכאן החידוש הוא האפשרות לקבל גג זכוכית נפתח גם במצב "סגור", בדיוק כמו גג שמש במכוניות רגילות. מעין חרך מעניין שנפתח גם כלפי מעלה (לאוורור), וגם לאחור. אני נהנה לדון עמו על הקווים הקמורים ורואה חרטום של קרוספייר, היכן שהוא מזהה מכסה מנוע קמור של חיפושית.

 

אנחנו עומדים להפרד כבר לשלום, ולכן אני שואל רק עוד שאלה אחת קטנה בנוגע לקונספט R המבטיחה. והנה, סתם כך וללא כל הכנה, הוא מבהיר לי כי בפולקסווגן קרובים יותר מתמיד לאישור הרודסטר בעלת המנוע המרכזי שהוצגה בפרנקפורט. "היינו צריכים לעבוד הרבה על המנהלים שלנו, אבל היום אני יכול להיות אופטימי". באמת? אם כך גם אנחנו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פולקסווגן קונספט C
גם קופה, גם קבריולה
עיצוב נאה
רמז לפאסאט הבאה?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים