שתף קטע נבחר

הילרי קלינטון לאנאן: "לישראל זכות להקים את גדר ההפרדה"

במכתב, אותו יזמה קלינטון יחד עם סנאטורים נוספים, קוראים הסנאטורים למזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, לחזור בו מהתנגדותו להקמת גדר הביטחון. עוד טענו כי בית המשפט בהאג לא יכול לפסוק בנושא זה, מכיוון שמדובר בנושא מדיני ולא משפטי

מספר סנאטורים אמריקנים, בראשותה של הילארי קלינטון, חתמו במהלך השבוע האחרון על מכתב שישלח למזכ"ל האו"ם, קופי אנאן. במכתבם קוראים הסנאטורים לאנאן לחזור בו מהתנגדותו להקמת גדר הביטחון. עוד טוענים הסנאטורים כי על אנאן להימנע ממתן סמכות שפיטה בנושא לבית הדין הבינלאומי בהאג. "זהו נושא מדיני, לא משפטי", טענו.


הילארי קלינטון, שרק לפני שבועיים קיימה מסיבת עיתונאים מול בנין האו"ם במחאה על הדיון בהאג, יזמה את שליחת המכתב יחד עם כמה מעמיתיה לסנאט. בין השותפים ליוזמה גם הסנאטור היהודי-דמוקרטי מניו-יורק, צ'רלס שומר, והסנאטורים הרפובליקנים אורין האץ (יוטה) וגורדון סמית (אורגון). 


במכתב, עליו חתמו עד כה כארבעים סנאטורים, מובעת פליאה מכך שבהחלטת עצרת האו"ם אין התייחסות לגל הטרור הנוראי ממנו סובלת ישראל. לדברי הסנאטורים, גל הטרור הוא זה שגרם לממשלת ישראל להחליט על בניית הגדר.


עוד נכתב במכתב הסנאטורים כי "מעורבות בית הדין היא פוליטיזציה של בית הדין הבינלאומי. ההחלטה של העצרת הכללית של האו"ם היא תמרון פוליטי שנועד להביך את ישראל. לישראל אין פחות זכות להגן על אזרחיה מאשר למדינות אחרות בעולם. הגדר היא חלק משמעותי במסגרת ההיערכות של ישראל להגן על עצמה. אנחנו מאיצים בך לשנות את עמדתך לפיה בית הדין ידון בגדר ומבקשים ממך לעודד את בית הדין הבינלאומי בהאג לא לקבל הכרעה בנושא הפוליטי הזה". 


למכתב, שיישלח לאנאן לאחר שתושלם החתמת סנאטורים נוספים, אין משמעות מעשית, אלא הצהרתית. זאת בהתחשב בעובדה שהסנאטורים מבקשים מאנאן לפעול כדי שבית הדין בהאג לא ידון כלל בנושא גדר ההפרדה, כשבוע לאחר קיום הדיון.


בית הנבחרים האמריקני ידוע בפעילותו העניפה על מנת לסייע לישראל בנושא הגדר. שניים מצירי בית הנבחרים הפעילים בנושא הם רוברט וקסלר, יהודי מפלורידה, וסטיב צ'בוט, רפובליקני מאוהיו. השניים אף נסעו להאג על מנת למחות על עצם קיום הדיונים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"פוליטיזציה של בית הדין". קלינטון
צילום: רויטרס
צילום: אי פי
יקבל מכתב. אנאן
צילום: אי פי
מומלצים