שתף קטע נבחר

הפסיכולוגית הצמודה של "המורדים" החלה בעבודה

שידורי העונה השניה של טלנבולת הנעורים עלו לאוויר - בליווי צמוד של הפסיכולוגית הדס אגוזי. "יש דברים ששווה לעורר מחשבה עליהם ועל הצורה בה הם מוצגים, כדי שהילדים יוכלו להפעיל ביקורת ומחשבה, מה מתאים להם ומה לא", היא אומרת

הפסיכולוגית הדס אגוזי נכנסה היום (א') למשבצת חדשה בטלוויזיה הישראלית: פסיכולוגית צמודה לעונה השנייה של הטלנובלה לנוער "המורדים" שעלתה בערוץ 10. "הפינה הראשונה התייחסה להתנהגויות שאפשר לקרוא להן אלימות או פוגעות, בעקבות תגובות רגשיות", היא מספרת ל-ynet, "הצגנו את השאלה האם זו הדרך להתמודד".

 

מה דעתך על הסדרה?

 

"התחלתי לראות את הסדרה בעקבות הכניסה לתפקיד. ידעתי שהיא מאוד פופולרית והרבה בני נוער רואים אותה ואוהבים אותה, ידעתי שהכוכבים מאוד מפורסמים, אבל מצד שני ידעתי שהיא שנויה במחלוקת, ושיש ביקורות על התכנים ועל איך שהם מוצגים. ראיתי כבר שלושה פרקים מהסדרה, ואני מרגישה שזה לא התפקיד שלי להיות סניגורית או קטגורית שלה. היא עוסקת בהרבה תכנים שמאוד מעסיקים את בני הנוער ומעניינים אותם ולכן הם כנראה מזדהים איתה. מצד שני יש דברים ששווה לעורר מחשבה עליהם ועל הצורה בה הם מוצגים, כדי שהילדים יוכלו להפעיל ביקורת ומחשבה, מה מתאים להם ומה לא".

 

מה את חושבת על הרעיון להצמיד פסיכולוג לתוכנית טלוויזיה, ואם כבר – האם אין תוכניות אחרות שראוי שיהיו בליווי פסיכולוגי צמוד?

 

"אני חושבת שבאופן כללי שווה לעורר דיונים על קונפליקטים שנוגעים לחיי בני נוער שהטלוויזיה מעלה אותם ושנוגעים לחיים של הנוער ולמציאות. יש לזה מקום ואני חושבת שזה צריך להיעשות בעוד מקומות. צריך לעורר שיחה גם בבתי הספר, גם עם ההורים. צריך לעשות את זה לא רק עם 'המורדים', אבל כרגע לא עולות בדעתי תוכניות נוספות. אני יודעת שבני הנוער רואים היום גם תוכניות למבוגרים. חוץ מזה שגם בסרטים מצוירים יש אלימות. צריך לעורר דיון על הדברים, ויש משמעות שמצמידים פסיכולוג דווקא ל'מורדים', כי היא אהובה מאוד על הילדים".

 

יש לא מעט ביקורת על בני הנוער היום, זה קשור לטלוויזיה?

 

"לא הייתי רוצה להכליל. אני חושבת שבני הנוער מתוחכמים היום יותר מאשר פעם, מעודכנים מאוד, הרבה יותר בטוחים בעצמם, דעתניים. המציאות בכלל משתנה והכל נעשה יותר מהיר, לא רק אצל בני הנוער. אני חושבת שבאופן כללי צריך לתת מקום לחלקים היותר רגשיים, להתמודדות יותר סובלנית, פחות אוטומטית ואימפולסיבית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ערוץ 10
פסיכולוגית צמודה. אגוזי
צילום: ערוץ 10
לאתר ההטבות
מומלצים