שתף קטע נבחר

"תוכנית ההתנתקות הכניסה תנופה למפרשי הטרור"

תגובות סוערות בליכוד ובקואליציה בעקבות הפיגוע באשדוד. לנדאו: "כשמתגברים הדיבורים על נסיגה, משיב הטרור הפלסטיני בפיגועים גדולים יותר". ח"כ אהוד יתום: "תעוזת המחבלים - בגלל תוכניות הנסיגה". השר אלון: "מי שחושב שיברח מעזה, עזה תרדוף אחריו אל תוך לב הארץ". בסביבת רה"מ אומרים: "הפיגוע לא קשור להתנתקות"

בעקבות הפיגוע באשדוד, התקפה חסרת תקדים הערב (א') של חברים בליכוד ובקואליציה, כולל שרים, על תוכנית ההתנתקות של ראש הממשלה, ש"מגבירה את הטרור", לדבריהם.

 

השר עוזי לנדאו אמר כי הדיבורים על נסיגה חד צדדית מובילים להגברת המוטיבציה להוצאת טרור: "ככל שמתגברים הדיבורים הישראלים על נסיגה וויתורים נוספים, משיב הטרור הפלסטיני בפיגועים גדולים ואיכותיים יותר".

 

לדבריו, "עלינו להפסיק את מעגל הפיגוע תגובה ולפעול באופן נחרץ נגד הטירור. אין לדבר בעת מלחמה על פינויים ונסיגות אלא רק לאחר ניצחון שבסופו ייתכן וייעשו פשרות".

 

ח"כ אהוד יתום (ליכוד) אמר כי "תעוזת המחבלים לבצע פיגוע, לראשונה ביעד אסטרטגי של מדינת ישראל, היא תוצאה של התנופה שהכניסו תוכניות הנסיגה החד צדדיות במפרשי הטרור. יש להפסיק את תוכניות ההתנתקות ואת הדיבורים עליהם ולהגביר את מלחמת החורמה בטרור".

 

ח"כ שאול יהלום (מפד"ל) אמר כי "הגיע הרגע להתפכחות של שרון. מן הראוי שראש הממשלה ירכז את כל כולו במלחמת חורמה רבת היקף בטרור במקום להעלות רעיונות מגבירי מוטיבציה כמו תוכנית ההתנתקות".

 

לדברי ח"כ יחיאל חזן (ליכוד), "הפיגוע מוכיח כי סתימת הפיות לרמטכ"ל ולראש השב"כ לא מועילה. המציאות טופחת על פני ראש הממשלה אשר תוכניותיו מעודדות את הטרור ואת תעוזתם של המחבלים ומוכיחה כי הנסיגה החד צדדית תוביל את מדינת ישראל לאבדון".

 

שר התיירות, בני אלון, אמר: "הפיגוע באשדוד מוכיח כי כל דיבור על עקירת יישובים מעודד את הטרור. מי שחושב שיברח מעזה, עזה תרדוף אחריו אל תוך לב הארץ".

 

לדברי אלון, "ממשלת ישראל חייבת לקיים את הבטחתה לציבור לעקור את הטרור בעזה ובכל מקום בו הוא נמצא".

 

השר אביגדור ליברמן אמר בהתייחסו לנושא ההתנתקות, על רקע הגעת המחבלים מאזור עזה, כי "כל הדיבורים על פינוי חד-צדדי בוודאי לא עוזרים לביטחון התושבים".

 

"גם הים לא יעצור"

 

ח"כ דניאל בן לולו (ליכוד), תושב אשדוד, אמר כי "הפיגוע באשדוד ממחיש שוב ושוב שתוכנית ההתנתקות היא פרס לטרור. גם הים לא יוכל לעצור את גליו המתנפצים של הטרור על מדינת ישראל".

 

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שמעון פרס, אמר: "בטרור יש להילחם ללא רתיעה. הוא לא ירתיע אותנו ולא יקבע את סדר יומנו ורצוננו לשלום. גורל הארץ הזו לא יופקר לידי טרוריסטים. אנחנו נגבר עליהם למרות הכאב והיגון".

 

השר דני נוה אמר כי "אין ספק שהפיגוע הקשה מלמד אותנו שוב ושוב שמלחמת הטרור נמצאת בעיצומה ושאנחנו חייבים לנקוט בשורה של פעולות במסגרת המלחמה בטרור הפלסטיני".

 

לדבריו, אנחנו יודעים שארגוני הטרור מנסים כבר הרבה זמן להגיע למטרות מהסוג הזה ויחד עם זאת מבחינתנו כאזרחי המדינה רצח הוא רצח ופיגוע הוא פיגוע, בין אם הוא קורה בתחנת אוטובוס או בנמל ימי והיערכות בטחונית צריכה להיות בכל מקום ובכל פינה".

 

הוא הוסיף כי "זה סוג הדברים שמביאים אנשים למסקנות שצריך לעשות צעדים חד צדדיים אבל גם כאן אני מציע להיזהר ולראות אם כשאתה עושה צעד חד צדדי, האם זה משפר את מצבך או מרע אותו ושמענו דברים של הרמטכ"ל וראש השב"כ בעניין".

 

"החוליה החלשה"

  

יו"ר סיעת האיחוד הלאומי, ח"כ יורי שטרן, אמר כי "הדיבורים על הנסיגה הופכים את ישראל לחוליה החלשה ביותר במלחמה העולמית נגד הטרור. אנחנו חייבים להחזיר לידינו את היוזמה ולפרק את תשתיות הטרור לפני שהם יגרמו לנו אבדות שטרם ידענו". 

 

תנועת שלום עכשיו מסרה: "אין פתרונות קסם לטרור. הדרך היחידה לצאת מהבוץ היא באמצעות הסדר מדיני. הטרור לא החל עם הדיבורים על תוכנית ההתנתקות ולא יסתיים גם לאחר ביצועה. הדרך היחידה לפתור את בעיית הטרור היא להגיע להסדר מדיני, לפנות את ההתנחלויות ובכוחות שיתפנו, להגן על גבולותיה החדשים של ישראל".

 

מועצת יש"ע קראה לשרון להתנתק מהטרור ולגרש "עוד הלילה" את ערפאת. "גירוש ערפאת ישדר לטרור שישראל לא נכנעת למחבלים ולא מעניקה להם פרס אלא רודפת אותם עד חורמה, כמתחייב ממערכה גורלית על ביטחונה של ישראל", אמרו.

 

"הפיגוע לא קשור להתנתקות"

 

בסביבת ראש הממשלה דחו את הטענות על הקשר בין הפיגוע לתוכנית ההתנתקות: "מדובר בספקולציות פוליטיות. מוטיבציה היתה לפני, במהלך ותהיה גם אחרי הדיבורים על תוכנית ההתנתקות. עם או בלי התוכנית הם רוצים להוציא פיגועים, תפקיד הרשות הוא למנוע את זה ועובדה שעד היום הם לא נקטו אף צעד".

 

לדבריהם, "הפלסטינים נאמנים למה שאבו עלא אומר כל הזמן: שלא יפרקו את ארגוני הטרור. הם הכינו תוכנית שלא מתוך כוונה ליישם".

 

בהתייחסם לבחירה לבצע את הפיגוע בנמל אשדוד אמרו: "כבר היו נסיונות בעבר לייצר מגה פיגוע כמו בפי גלילות ומגדלים רבי קומות, הפעם פשוט הצליחו להגיע יותר קרוב. הם מחפשים אתרים שיכולים לאפשר פגיעה מאסיבית, אחד מהם זה נמלים ומקומות מסוכנים שיכולים לגרום לנזק סביבתי גדול".


פורסם לראשונה 14/03/2004 18:54

 

בהכנת הכתבה השתתפו אטילה שומפלבי, אילן מרסיאנו ודיאנה בחור-ניר
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אתר הכנסת
יתום. "בגלל התנופה"
צילום: אתר הכנסת
צילום: עמית שאבי
יהלום. ששרון יתרכז במלחמה בטרור
צילום: עמית שאבי
צילום: שאול גולן
ליברמן. "הדיבורים לא עוזרים לביטחון"
צילום: שאול גולן
מומלצים