שתף קטע נבחר

שר החוץ מעריך: שרון יטפל בשרים שמבקרים אותו בעולם

ליברמן נפגש עם השגריר האמריקני ותקף את תוכנית ההתנתקות. השר שלום: "זו תופעה חמורה שנמשכת שנים, ואינה מוכרת במקומות אחרים"

זעם במשרד החוץ על שרים בימין, שמותחים בביקוריהם בעולם ביקורת חריפה על מדיניות ראש הממשלה. 

 

היום (ד') נועד שר התחבורה, אביגדור ליברמן (איחוד לאומי), עם השגריר האמריקני דן קרצר בלשכתו בירושלים.

 

השר ליברמן אמר לשגריר כי לתוכנית ההתנתקות החד-צדדית של שרון אין רוב בממשלה, וגם לא בסיעת הליכוד. לדבריו, היוזמה תסבך הן את ממשלת ישראל והן את ארה"ב, מה גם שהעיתוי לביצועה, ערב הבחירות לבית-הלבן, אינו נכון.

 

"יש לדחות את כל היוזמות עד לאחר הבחירות בארה"ב", אמר ליברמן, "ורק אז לגבש תוכנית רחבה וכוללת ולא בצורת טלאי על טלאי".

 

ליברמן הזהיר כי שינוי ההרכב הקואליציוני הנוכחי, באמצעות החלפת האיחוד הלאומי והמפד"ל במפלגת העבודה, ייתקל בהתנגדות קשה - הן בקרב חברי סיעת הליכוד בכנסת והן בקרב חברי המרכז.

 

בתוך כך, השר אפי איתם (מפד"ל) מבקר בוושינגטון, שם הוא צפוי לכנס מסיבת עיתונאים ולהטיף נגד תוכנית ההתנתקות. גם השר בני אלון (איחוד לאומי) מתח ביקורת על מדיניותו של שרון בביקורו בארצות-הברית.   

 

השר שלום, שבעצמו אינו נמנה על חסידי התוכנית, מתח ביקורת חריפה על התופעה של שרים היוצאים לחו"ל, ותוקפים במסגרת ביקורים רשמיים את עמדותיו של ראש הממשלה.

 

"זוהי תופעה בעייתית הקיימת בישראל זה זמן ממושך", אמר שר החוץ, "ואני חושב שראש הממשלה מתכוון לטפל בכך בזמן הקרוב". שלום ציין כי "זוהי תופעה שנמשכת שנים ארוכות בישראל, והוסיף כי מדובר בתופעה שאינה מוכרת בעולם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
"תופעה חמורה". שלום
צילום: איי פי
צילום: חן מיקא
ביקור בוושינגטון. איתם
צילום: חן מיקא
צילום: שאול גולן
פגישה עם קרצר. ליברמן
צילום: שאול גולן
מומלצים