שתף קטע נבחר

תסריטאי: "'מ.ק 22' השתמשו ברעיון שלי"

טוען כי הוא זה שהציע ראשון ל"קשת" ו"ביפ" את הרעיון לסדרת אנימציה על בסיס צבא סודי. "ביפ": הטענות תמוהות

אחד מבוגרי החוג לתסריטאות של עידית שחורי טוען כי הרעיון לסדרת אנימציה על בסיס צבא סודי – שעומד במרכזה של "מ.ק 22" שעלתה בערוץ "ביפ" – הועלה לראשונה על ידו.

 

ההצעה לסדרה של עמית רפופורט ועדי שמואלי זכתה במאי 2002 בתחרות הפיצ'ינג בפסטיבל "המסך הבא" בסינמטק ת"א במענק פיתוח בסך 20 אלף ש"ח, מתנת זכיינית ערוץ 2 "קשת". על-פי הסינופסיס, הסדרה תחת השם "בצל ירוק" היא "סדרת אנימציה סאטירית העוסקת בבסיס מודיעין סודי, שחייליו הם עצלנים, שטחיים, אדישים וחסרי אמביציה".

 

עידית שחורי אמרה ל-ynet כי כשראתה את הפרסומים ל"מ.ק 22", "חשבתי ששיחקנו אותה, והתקשרתי לברך את עמית ועדי. רק אז התברר לי שזה לא הם". לדבריה, "כמה סדרות אנימציה יכולות להתקיים שעוסקות בבסיס סודי והן בהשפעת סאות'פארק? יש כאן קווי דימיון בולטים שגורמים להרמת גבה".

 

רפופורט עצמו אומר כי הוא היה בקשר עם זכיינית ערוץ 2 "קשת" במשך תקופה מסוימת, אולם לדבריו "ב'קשת' אמרו לנו לא לפתח ציפיות כי אין סיכוי שתהיה תוכנית אנימציה אצלם. אבל אחרי כמה חודשים 'קשת' ביקשו שניפגש עם 'שורטקאט' והתסריטאים שלהם, ושם ביקשו מאיתנו לאחד את 'בצל ירוק' עם 'מ.ק 22'. לא הסכמנו ורצינו לעשות את הסדרה שלנו בלי מעורבות אחרת. הם לא אמרו לי שהכל מכור ושכבר סגרו על הסדרה השנייה. הם לא סיפרו לי את כל האמת. עד היום ב'קשת' וב'ביפ' לא חזרו אליי, למרות כל ההודעות שהשארתי להם. אני מתייעץ כרגע עם עורכי דין בקשר להמשך הדרך".

 

מביפ נמסר כי: "פיתוח סדרת האנימציה מ.ק. 22 החל באפריל 2001 על ידי ירון ניסקי ודורון צור בשיתוף חברת שורטקאט. תהליך שנמשך כאמור כ-3 שנים. כשנה מאוחר יותר, במקביל לפרזנטציה של פרויקט מ.ק. 22 ע"י שורטקאט לביפ, זכו חברי בצל ירוק באירוע פיצ'ינג שיזמה קשת בו הציגו רעיון לסדרת אנימציה שבמרכזה בסיס צבאי. לאור זאת , יידעה קשת את חברי בצל ירוק במיזם של שורטקאט והציעה להם לבדוק אפשרות חבירה. בצל ירוק בחרו שלא להכנס למיזם משותף כך שטענתם תמוהה במיוחד לאור העובדה ששורטקאט הם אלו שחשפו חומרים כתובים הכוללים פרטים על אפיון הדמיות, הבסיס וכו' ולא להפך. היות והצבא הוא מרכז הווייתם של הנוער והצעירים בישראל וההתעסקות בנושא זה טבעית עבור יוצרים רבים, חבל כי בצל ירק בחרו לנצל את השקת מ.ק.22 לפרסום אישי בדרך של הכפשה במקום ליצור חומרים מקוריים באמת".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים