קל היה לטעות ולחשוב שבדוכן סיאט בז'נבה הוצגה רק האלתיאה. המיניוואן הקומפקטי-ספורטיבי חדש של הספרדים זכה הרי למסע יחסי ציבור משומן היטב, שכמעט ולא הותיר בתודעת המבקרים מקום למכוניות נוספות. אבל היו כאלה, בכל זאת. רק כמעט כי בז'נבה הוצגה אחת המכוניות המדוברות ביותר לבית סיאט בתקופה האחרונה. אחרי הכל, שמועות וספקולציות רבות הושמעו בקשר לאיביזה קופרה, שנחשבה בתחילה כאחת שעברה סופית מהעולם עם חילופי דורות האיביזה. אחר כך נסוב הויכוח סביב איזה מנוע וכמה כוח בדיוק יהיה למחליפה, וכן הלאה וכן הלאה. ובכן, אפשר לשים קץ להשערות, כי סיאט הציגה את הקופרה הסדרתית. חובבי דור קודם עשויים להשמיע בשלב זה אנחת אכזבה אמנם, כי הבכירה בגרסאות האיביזה עושה שימוש במנוע דיזל רב-מומנט, ולא במנוע בנזין חובב סל"ד גבוה. אבל גם הם לא יכולים להתלונן נוכח הנתונים - מנוע דיזל בנפח 1.9 ליטר בלבד אמנם, אבל גם 160 כ"ס, 7.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית של 220 קמ"ש. ככה זה נשמע יותר טוב, נכון? למי שעדיין לא השתכנע, נמליץ להתבונן בתמונות ולזהות שם פגושים חדשים ואגרסיביים, חישוקי "17 עטופים בגומי רחב (205/40) וספוילר אחורי קטן. כולם יחד יוצרים מראה שאיננו משתמע לשני פנים. בעצם, הוא משתמע בעיקר לכיוון אחד בלבד - ספורט. ואם עדיין לא השתכנעתם, אין מה לדאוג. סיאט הבטיחה לנו גרסת בנזין, עם מנוע 1.8 ליטר מוגדש טורבו, 20 שסתומים ו-180 כ"ס. עכשיו כולם מרוצים? אנחנו מקווים שכן.