שתף קטע נבחר

משאל גולשים: משכנעים את הליכודניקים

בחודש הבא כנראה, אמורים מתפקדי הליכוד להצביע: בעד או נגד ההתנתקות. הקמפיין כבר יצא לדרך, ובמוקד: שרון ומופז מול המתנחלים. נסו אתם לשכנע - "כן" או "לא" לתוכנית הנסיגה מעזה?

המערכה על ליבותיהם של מתפקדי הליכוד יצאה לדרך, בעקבות החלטת הוועידה לאשר את יוזמת ראש הממשלה בעניין המשאל. בחודש הבא או במהלך יוני אמורים 200 אלף המתפקדים להכריע - בעד או נגד תוכנית ההתנתקות. שרון כבר הודיע כי תוצאת המשאל תחייב אותו. אנשי גוש קטיף נערכים לקרב חייהם.  

 

התוכנית נמצאת עדיין בשלבי גיבוש. לפי מה שמסתמן כעת, מדובר בנסיגה מכל רצועת עזה למעט ציר "פילדלפי" הדרומי, ומכמה התנחלויות מבודדות בצפון השומרון. באמצע החודש ייפגש שרון עם הנשיא בוש, בתקווה להשיג מהממשל תמורה מדינית לנסיגה מהרצועה - כזו שתאפשר אולי גם לנתניהו להרים את ידו בעד התוכנית.

 

ומה אתם חושבים על ההתנתקות? האם יש לבצע את התוכנית, או לדחות אותה על הסף? נסו לשכנע את מתפקדי הליכוד באמצעות מנגנון התגובות.

 

נגד ההתנתקות: "פרס לטרור"

 

שלמה מירושלים, למשל, מסתפק בציטוט של הרמטכ"ל שכינה את הצעדים החד-צדדיים בשם "רוח גבית לטרור". 

 

"צריך להיות מטורף כדי לחשוב שויתורים יביאו שקט!", כותב משה מרמת-גן, ומוסיף: "במשך למעלה מ-10 שנים אנו חווים על בשרנו את תוצאות הויתורים וההתקפלויות. אם ברצוננו לחיות כאן בשלום ושלווה אנו חייבים להביס את הטרור ולא להכנע לו! לא להתנתקות! כן לגירוש כל המחבלים והתומכים בהם!"

 

גם אבישי מרמת-גן סבור כי "ההתנתקות תהווה פרס לטרור, ויש לפסול אותה על הסף". לדבריו, הוא מקווה כי מתפקדי הליכוד יהיו מספיק חכמים כדי להגיד לא להתנתקות, כי השלום יכול להיות מושג בדרכי משא-ומתן וכך זה צריך להיעשות. עדיף לחדש את שיחות המשא-ומתן".

 

יהושע מתל-אביב, מצדו, מסכים שהפתרון איננו ב"התנתקות" מעזה תוך גירוש אלפי יהודים מגוש קטיף. לדבריו, "הפתרון הוא בהתנתקות מהערבים על ידי גירושם. נכון, זה קשה. זה נראה כמעט בלתי אפשרי - אבל אין דרך אחרת".

 

מוטי שחר מפתח-תקווה מבקש לקרוא לילד בשמו. מבחינתו, זו לא התנתקות אלא נסיגה: "איך שלא תהפכו את זה, אריק שרון הגיבור החליט לוותר על חבל ארץ שזכותנו עליו אינה נופלת מזכותנו על חברון. הוא רק הבין שלקרוא לזה נסיגה יישמע לא אי-אי-אי, אז הוא מצא ביטוי תחליפי. זה מקובל אצלנו, אתם יודעים.

 

"אבל מעבר לזה", ממשיך מוטי, "מה יהיה הטיעון של שרון מחר בכדי להצדיק את ישיבתנו במעלה אדומים. זה שמדובר בישוב ותיק? OK, גם כפר דרום לא נבנה אתמול. שלא מדובר בבתי פליטים ערבים? נו, ובנצרים יש רכוש של ערבים? זה שמדובר בקומץ יהודים בלב ים של ערבים? כולנו יחד הרי 3-2 מליוני יהודים וסביבנו ים של ערבים. מה יגרום לנסיגה המטומטמת הזו שלא לשמש כדוגמא לנסיגה מאריאל ואח"כ מרמלה, לוד ואשדוד?"

 

בעד: "העם רוצה לצאת מעזה"

 

לעומתם, אורן מתל-אביב תומך בהתנתקות ללא סייג: "מאוחר, אולי מאוחר מדי", הוא כותב, ומוסיף: "לצאת. אתמול".

 

גם יהודית מירושלים מקווה שזה עדיין לא מאוחר מדי: "לצאת מייד", היא מבקשת, "ויפה 37 שנים קודם".

 

גולשת שמכנה עצמה "הגיונית" כותבת: "בעזה אין שום מקום קדוש או קברי אבות. לצאת מהר! הכלכלה תפרח, ולעניים יהיה יותר כסף והרווחה תשגשג, וכל תקציבי הצבא ששוהה שם יעברו למטרות טובות של חינוך ובריאות ונחת. גם בעיני העולם זה יראה טוב. אין לנו מה להפסיד, רק נרוויח חיים של יותר חיילים וחיים יותר טובים של כל העם. מה לא ברור בזה?"

 

זאב, ליכודניק ותיק כהגדרתו, כותב: "ההתנתקות - חשובה לבטחון, לדמוגרפיה, לכלכלה. זה מהלך חכם ואמיץ - שיביא השגים מדיניים ובטחוניים וכלכליים".

 

ומסכם אבי ביטון, איש המחנה הלאומי, שטוען: "הליכוד מפלגת העם. רוב העם רוצה לצאת מעזה. בגלל זה - הליכוד חייב לבטא את רצון העם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
יוזם ההתנתקות. שרון
צילום: איי פי
צילום: רויטרס
קרב חייהם. הפגנת יש"ע בכיכר
צילום: רויטרס
מומלצים